چگونه بر اعتیاد غلبه کنیم - ترک مواد مخدر در کرج -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چگونه بر اعتیاد غلبه کنیم را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

چگونه بر اعتیاد غلبه کنیم

خطرات اعتیاد در همه جا وجود دارد و همه در معرض خطر آن هستند: همسایه همسایه شما، فرد بی خانمانی که در پیاده رو خوابیده است یا حتی واعظ محلی شما. اعتیاد به سن، جنسیت، گرایش جنسی، ایدئولوژی، قومیت یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی اهمیتی نمی دهد.

درست است: اعتیاد را می توان با انگیزه، انگیزه، اراده و سهم منصفانه از کمک ترک کرد. اما قبل از رسیدن به آن، باید مطمئن شویم که درک روشنی از چیستی اعتیاد و نحوه عملکرد آن داریم.

چه چیزی را می توان اعتیاد تلقی کرد؟

یک عمل یا یک رفتار واجد شرایط اعتیاد است اگر:

  • فرد مبتلا به طور غیرمنطقی آن تمرین یا رفتار را بر فعالیت های فوری و مهم تر، مانند خوردن، استراحت، رانندگی، مطالعه یا کار، اولویت می دهد.
  • فرد مبتلا مقادیر مشکوکی از زمان و پول خود را صرف آن عمل یا رفتار می کند.
  • فرد مبتلا به دلیل آن عمل یا رفتار از خانواده و دوستان کناره گیری می کند و مسئولیت های شخصی یا حرفه ای را نادیده می گیرد.
  • فرد مبتلا علیرغم کاهش آشکار در سلامت جسمی یا روانی، به انجام آن عمل یا رفتار ادامه می دهد.
  • فرد مبتلا علائم ترک را زمانی تجربه می کند که این عمل یا رفتار متوقف شود یا از شدت آن کاسته شود. چنین علائمی شامل (اما نه محدود به) اضطراب، افسردگی، درد، نوسانات خلقی، ضربان قلب نامنظم، توهم، لرزش و اختلال در الگوهای خواب است.

چهار عنصر کلیدی برای بازیابی موثر

ترک اعتیاد آسان نیست، اما شدنی است. برای شروع، به طرز فکر درست و مقداری سالم از عناصر کلیدی زیر نیاز دارید:

  1. تصدیق : هرچقدر که ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اذعان به اینکه مشکل اعتیاد دارید اولین قدم برای غلبه بر آن است. اعتیاد معمولا حالتی از خودفریبی ایجاد می کند که باعث می شود افراد باور کنند که کنترل شرایط را در دست دارند در حالی که همیشه برعکس است.
  2. قاطعیت : تمایل به ترک اعتیاد کافی نیست. صحبت مداوم در مورد آن نیز شما را به جایی نمی رساند. سفر شما برای بهبودی کامل طولانی و دشوار خواهد بود، اما اگر فقط شجاعت لازم را برای برداشتن اولین قدم به دست آورید، ارزشش را دارد. به یاد داشته باشید: جایی که اراده وجود دارد، راهی وجود دارد.
  3. تعهد : دلیل اصلی اینکه ما در مسیر تحقق اهدافمان با شکست مواجه می‌شویم این است که از انجام هر کاری که در وهله اول باعث پیشرفت ما شده است، دست می‌کشیم. مثل تلاش برای شناور ماندن در دریا است. به محض اینکه شنا را متوقف می کنید، شروع به فرو رفتن می کنید.
    بهبودی خود را به عنوان یک جنگ همه جانبه علیه شیاطین درونی خود در نظر بگیرید: تنها راه برای پیروزی این است که در هر یک از نبردهای خود بی امان تهاجمی باشید. از مبارزات خود یک “وقفه” بگیرید و اعتیاد شما دوباره شروع به برتری می کند.
  4. صبر : حتی در بهترین شرایط، بهبودی کامل ممکن است ماه‌ها طول بکشد، اگر نه سال‌ها. اگر این فرآیند بیش از آنچه انتظار داشتید طول بکشد، ناامید نشوید. همه چیزهای خوب در زندگی نیاز به صبر دارند و این نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چگونه بر اعتیاد به مواد یا رفتار خود غلبه کنید

کمک، مشاوره و درمان دریافت کنید

اعتراف به مشکلات اعتیاد خود به دیگران آسان نیست. اعتراف کردن تاریک‌ترین رازهای خود به انسان دیگر یکی از سخت‌ترین و در عین حال آزاد‌کننده‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. با این حال، او توصیه می کند قبل از نزدیک شدن به عزیزان خود به یک درمانگر یا مشاور اعتماد کنید، زیرا احتمال بیشتری دارد که اولی در مقایسه با کسانی که مستقیماً تحت تأثیر اقدامات شما قرار می گیرند، آرام واکنش نشان دهند.

نکته این است که شما باید دیگران را در بهبودی خود مشارکت دهید. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که بی قید و شرط شما را دوست دارند و از شما حمایت می کنند. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های درمانگر خود را به شدت دنبال می کنید و هرگز از قرار ملاقات خود صرف نظر نمی کنید. نه تنها به آنها احترام می گذارید، بلکه تعهد خود را برای ترک اعتیاد خود نیز تقویت خواهید کرد.

برای مقابله با وسوسه آماده باشید

ترفند مدیریت وسوسه این است که درک روشنی از آنچه برای بدن و ذهن شما می‌افتد، هنگام تسلیم شدن به هوس‌ها و هوس‌هایتان است. افزایش آگاهی شما از اعتیادهایتان و امتناع از تسلیم شدن در برابر آنها کلید تغییر رفتار شما است.

در پایان، مهم نیست که چقدر سعی می کنید از موضوع اعتیاد خود دور بمانید، در نهایت وسوسه خود را در برابر شما نشان می دهد. مراقب خود باشید: در این مواقع است که اراده، تعهد و اراده شما مورد آزمایش قرار می گیرد.

خودت را مشغول کن

یکی از بزرگترین چالش ها در طول دوره بهبودی دور نگه داشتن ذهن از اعتیاد است. این می تواند به ویژه سخت باشد، زیرا تلاش آگاهانه برای دور نگه داشتن برخی از افکار به طور اجتناب ناپذیر – و از قضا – آن افکار را دوباره به ذهن بازمی گرداند.

بنابراین چگونه مغز خود را فریب می دهید تا به اعتیاد خود فکر نکند بدون اینکه فعالانه به آن فکر نکنید؟ پاسخ ساده است: با پرت نگه داشتن خود. کارشناس ارشد علوم اجتماعی و رفتاری از دانشکده بهداشت عمومی، استدلال می کند که همیشه مشغول نگه داشتن خود بهترین راه برای جلوگیری از بازگشت به روش های قدیمی است.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *