هر آنچه باید درباره اعتیاد بدانید - ترک مواد مخدر در کرج -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما هر آنچه باید درباره اعتیاد بدانید را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

هر آنچه باید درباره اعتیاد بدانید

این فریاد کمکی است که هیچ کس نمی شنود. مکالمه به این صورت است: « هیچ کس مرا دوست ندارد. هیچکس من را درک نمیکند. من یک بازنده ام. اگر در X بهتر بودم، Y اتفاق می افتاد. من هرگز موفق نخواهم شد من هرگز شریکی پیدا نخواهم کرد… »

این صدای درد عاطفی است – ریشه اکثر اعتیادها. افکار منفی. تلخی، پشیمانی، رنجش، ناتوانی در بخشیدن خود یا کمک گرفتن از دیگران. خودگویی سمی بی وقفه اغلب انگیزه گرفتن آبجو، خوردن قرص یا تماشای فیلم های مستهجن را تحریک می کند. این نوع عادات/رفتارها به طور موقت درد را بی حس می کنند. اعتیاد راهی برای فرار از خود بیزاری یا هر نوع درد دیگری مانند تنهایی، پوچی، کسالت، خشم، افسردگی یا اضطراب است. و تقریباً کار می کند.

حداقل زمانی که در حال بالا هستم (یا درگیر یک فعالیت لذت بخش، یعنی خوردن چیزی که دوست دارم، خرید کردن، قمار کردن، داشتن رابطه جنسی و غیره) خوشحالم…

اعتیاد فقدان اراده یا شکست اخلاقی نیست . این رفتاری اجباری و خارج از کنترل است. حالا احساس خوبی داشته باشید اما بعداً برای آن بپردازید که زندگی، شغل و ازدواج را نابود می کند. قربانیان آن به شدت رنج می‌برند و احساس پوچی و تنهایی می‌کنند.

دوست یا عزیز بودن برای کسی که به نظر می رسد مواد مخدر، الکل، قمار، مواد سمی یا رفتار را در اینجا بیش از هر چیز دیگری انتخاب می کند، آسان نیست. چگونه است که افرادی که از این بیماری رنج می برند، به اعتیاد ادامه می دهند، حتی وقتی می دانند که این بیماری زندگی آنها را نابود می کند و به هر کسی که دست می زنند آسیب می رساند؟

خانواده ای که به خاطر عادت قمار پدر در ترس دائمی از دست دادن خانه خود زندگی می کنند. نوجوانی که آینده خود را با مصرف مواد مخدر به خطر می اندازد زیرا نمی تواند پتانسیل خود را ببیند. جوانی که به دلیل مشکل الکلی نمی تواند شغل خود را حفظ کند.

این رفتار گیج کننده است، زیرا به این تصور عقل سلیم ما خیانت می کند که اگر به درد شما می خورد، آن را انجام ندهید. هیچ کس انتخاب نمی کند که در برابر ماده ای که می داند مضر است ناتوان باشد.

دنبال لذت برای اجتناب از درد

تفکر مکتب قدیمی بر این باور بود که افرادی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند از نظر اخلاقی پست‌تر هستند و غلبه بر اعتیاد صرفاً به جمع‌آوری اراده برای « فقط نه گفتن » است.

امروزه از طریق علم و تحقیق می دانیم که اعتیاد یک بیماری مزمن است. اعتیاد ساختار و عملکرد مغز را تغییر می دهد، همانطور که بیماری های قلبی عروقی به قلب آسیب می زند یا دیابت پانکراس را از کار می اندازد.

اعتیاد زمانی که توسط مواد و/یا رفتارهای لذت‌بخش در افراد آسیب‌پذیر تحریک می‌شود، به‌عنوان بی‌نظمی در سیستم پاداش-محرک مغز ما ایجاد می‌شود. آسیب پذیری عموماً ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، روانی، اجتماعی و معنوی است

در افراد آسیب پذیر، اعتیاد توانایی خودتنظیمی را مختل می کند و به دلایل مختلف منجر به اجبار می شود.

نوروبیولوژی ما ما را به انجام کارهایی سوق می دهد که بقای ما را افزایش می دهد و DNA ما را منتشر می کند. ما این انگیزه‌ها را به‌عنوان انگیزه‌ها، اجبارها، تکانه‌ها، انگیزه‌ها، خواسته‌ها یا هوس‌ها تجربه می‌کنیم. میل ما را وادار می کند که امن باشیم، احساس خوبی داشته باشیم (لذت) و احساس بدی نداشته باشیم و تولید مثل کنیم.

مغز تکامل یافته است تا پاداش ها را به عنوان راهی برای ارضای میل تجربه کند. این پاداش ها تسکین ناراحتی و لذت است. ما به دنبال تسکین درد، اضطراب، ناراحتی و سایر ناخوشایندها هستیم. لذت می تواند شامل رضایت یا لذت (بازی، خوردن، داشتن رابطه جنسی و غیره) باشد.

اغلب، اعمال ما باعث ایجاد آرامش و لذت می شود. به عنوان مثال، خوردن یک وعده غذایی خوب زمانی که گرسنه هستیم. از نظر نوروبیولوژیکی، لذت و تسکین پریشانی رابطه نزدیکی دارند و می توانند با اعتیاد در هم آمیخته شوند. تسکین و لذت توسط چهار ماده شیمیایی اصلی ایجاد می شود: اندورفین، دوپامین، سروتونین و اکسی توسین . گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) و اندوکانابینوئیدها نیز ممکن است در سیستم پاداش مغز نقش داشته باشند.

پریشانی می تواند بیولوژیکی (درد جسمی، گرسنگی و خستگی)، عاطفی (ترس، اضطراب، تنهایی، افسردگی و خشم) و روحی (عدم شادی، هیبت، احترام و سپاسگزاری یا احساس ارتباط با چیزی بزرگتر باشد). از خودمان).

مواد (دارو، الکل، و غیره) و رفتار (خرید، رابطه جنسی، بازی های ویدیویی، و غیره) می تواند ناراحتی/درد را کاهش داده و باعث لذت شود.

اعتیاد چگونه در مغز ایجاد می شود

سیستم رانندگی/پاداش مغز در وسط مغز وجود دارد که در آن گروهی از ساختارها که بخشی از سیستم لیمبیک هستند نقش کلیدی را ایفا می کنند. سیستم لیمبیک، همراه با سایر بخش‌های مغز، عواطف و انگیزه یا انگیزه را واسطه می‌کند.³

آنها شامل یک نوار دایره‌ای از قشر عمیق به نام لوب لیمبیک، شکنج سینگوله، قشر اوربیتوفرونتال (OFC) هستند که درست بالای چشم‌های ما قرار دارد، آمیگدال و هسته اکومبنس (NAc).

این ساختارها با سایر بخش‌های مغز برای میانجی‌گری انگیزه‌ها و احساسات، از جمله میل، لذت و هوس، کار می‌کنند.

آمیگدال تعیین می کند که آیا یک تجربه دردناک یا لذت بخش است. مغز را به تکرار یا اجتناب از تجربه هدایت می کند. بخشی از آمیگدال، آمیگدال گسترده، هم در پاداش مواد مخدر و هم در تجربه منفی ناشی از استرس ترک که به اجبار به سمت اعتیاد کمک می کند، درگیر است. این عواطف منفی مانند ناراحتی، اضطراب و تحریک‌پذیری را در طول کناره‌گیری القا می‌کند و از طریق اتصال به هیپوتالاموس با سیستم استرس مغز در تعامل است.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *