سوء مصرف مواد مخدر - ترک مواد مخدر در کرج و تهران -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد - تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما علائم های سوء مصرف مواد مخدر را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

علائم های سوء مصرف مواد مخدر چیست؟

داروها مانند سرما خوردگی یا آبله مرغان علائم فیزیکی و رفتاری از خود بر جای می‌گذارند و در صورت وجود می‌توانند نشان‌ دهنده مصرف آن باشند. بسته به نوع دارو یا دارویی که کودک شما ممکن است استفاده کند، نشانگرهای مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. بیایید به برخی از نشانه های مصرف مواد مخدر در نوجوانان نگاه کنیم. ما آنها را به 3 دسته تقسیم می کنیم: فیزیکی، رفتاری و روانی.

علائم فیزیکی سوء مصرف مواد

چشم ها

آیا واقعاً تا به حال به چشمان کسی نگاه کرده اید؟ تقریباً هر نوع سوء مصرف مواد، تغییرات فیزیکی در ظاهر چشم ها ایجاد می کند. از مردمک های بسیار بزرگ (گشاد شدن مردمک ها)، تا مردمک های بسیار ریز که به آن پینینگ می گویند. همچنین، دیگر عوارض رایجی که در چشم ها دیده می شود قرمزی است که به آن چشم های “خونریزی” (Conjuctiva) و چشم های آبکی یا “براق” می گویند. در برخی از محرک‌ ها مانند آمفتامین‌ها (به اکستازی و MDMA فکر کنید) تاری دید و حرکات سریع چشم یا لرزش (به نام نیستاگموس) رایج است. پلک های نیمه بسته و افتاده، ظاهری “سنگ زده” را نشان می دهند که بسیار رایج است.

تغییرات سریع در وزن

شما از بدو تولد به ضخامت و لاغری نوسانات وزن نوجوانتان عادت کرده اید. وزن برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای پیشرفت بدن در حال رشد اعمال می شود و در نتیجه پس از پایان جهش رشد، بدن لاغرتر می شود. با این حال، اگر متوجه تغییرات سریع وزن بدون افزایش قد یا توده عضلانی شدید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به آن توجه کنید.

برخی از محرک‌ها مانند آدرال که برای ADHD و موارد مشابه استفاده می‌شوند، در صورت سوء استفاده می‌توانند باعث کاهش وزن شوند.
همچنین استفاده از مواد دیگر می تواند باعث تیرگی حواس و عدم آگاهی نسبت به گرسنگی و بی توجهی به نیازهای بدن شود و در نتیجه کاهش وزن را تحت تاثیر قرار دهد.

تغییرات در بهداشت و نظافت

برخی از نوجوانان توجه زیادی به جزئیات نگهداری فیزیکی ندارند، به خصوص در مواقعی که بدن آنها به طور قابل توجهی تغییر می کند. با این حال، کاهش توجه به ظاهر می تواند سرنخی برای معما باشد اگر عادات نوجوانان شما به شدت تغییر کند. به دنبال بوهای غیرعادی باشید. به تنفس و پوشش آنها توجه ویژه ای داشته باشید. اگر به طور ناگهانی به خوشبو کننده‌ها یا عطرها علاقه پیدا کرده‌اند، ممکن است سعی کنند بوی مواد مخدر یا دود را پنهان کنند.

لوازم جانبی

این بارزترین نشانه مصرف مواد مخدر در نوجوانان است . ابزارهای این تجارت غیرقابل انکار هستند و می توانند از جعبه ها و قوطی های کوچک گرفته تا اقلام نامشخصی مانند بسته بندی آدامس، قوطی های پاپ اصلاح شده، نی های بریده شده یا دلارهای خمیده شده با پسماند متغیر باشند. کیسه‌های اسنک و کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌لاک می‌توانند انواع داروها، از ماری‌جوانا گرفته تا قرص‌های نسخه‌ای را در خود جای دهند. به وسایل آشپزخانه توجه کنید که ممکن است فرزندتان به اتاقش برود و برنگردد.

شما پدر و مادر فرزندتان هستید، نه دوست او، بنابراین حق دارید به اتاق و وسایل او نگاه کنید! به خصوص اگر مشکوک باشید چیزی مانند سوء مصرف مواد برای نوجوان شما مشکل ساز است.

نشانه های رفتاری سوء مصرف مواد

کاهش عملکرد مدرسه

تغییرات بزرگ در نمرات و حضور و غیاب که در مدت کوتاهی اتفاق می‌افتد و هیچ توضیحی ندارد (استرس خانوادگی، بیماری و غیره) و برای فرزند شما غیر معمول است، ممکن است به این معنی باشد که مداخله لازم است. همراه با سایر نشانگرهای فیزیکی و رفتاری، نمرات ضعیف، حضور در کلاس، افت شرکت در کلاس و ورزش، یا وارد شدن به مشکل (دعوا، مشاجره) بیش از حد معمول می تواند پرچم قرمز بزرگی برای مصرف مواد مخدر در نوجوانان و جوانان باشد.

تغییرات در حلقه های اجتماعی

در طول زمان کشف خودمختاری، علایق، ناپسندها و علائق تغییر خواهند کرد. با این نوسان علایق، تغییراتی در دوستانی که فرزندتان با آنها معاشرت میکند، به وجود می آید. انتظار این می رود. اما تغییرات شدید در تعداد دوستان، چه کم و چه زیاد، باید کمی ابروها را بالا ببرد. اگر می بینید که فرزندتان می خواهد خود را منزوی کند یا از خانواده کناره گیری کند، ممکن است نشانه سوء مصرف مواد باشد . وقتی کودکی زمان زیادی را با دوستان و آشنایان ناشناس می گذراند، یا چند نفری که قبلاً نامشان را نشنیده اید یا ندیده اید، توجه کنید، پدر و مادر! نوجوانان با کسانی که علایق مشترکی دارند درگیر می شوند و این شایستگی توجه شما را دارد.

مشکلات با خانواده

در میان تمام فراز و نشیب های کودکی که یاد می گیرد تا تبدیل به یک جوان مستقل شود، یکی از ناامید کننده ترین آنها اختلافات و اختلافات با والدین و اعضای خانواده است. عصبانیت شدید و غیرقابل توضیح، پارانویا، سرزنش دیگران برای مشکلات، و مدت زمانی که به تنهایی یا بیرون از خانه بیش از حد مورد تاکید قرار می گیرد، به معنای تجارت جدی است. تمایل به تنها بودن، منزوی شدن، گوشه گیری یا ساکت بودن نشان دهنده این است که چیزی اشتباه است.

علائم روانشناختی سوء مصرف مواد

نوسانات خلقی

درست است، نوسانات خلقی تنها بخشی از تغییراتی است که با بلوغ ایجاد می شود، اما کلمه کلیدی در اینجا تغییرات خلق و خوی چشمگیر است . آیا فرزند شما به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیل موجهی تحریک پذیر است؟ اغلب آنها نسبت به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردند و به ظاهر غیرمعمول به نظر می رسد، بی علاقه می شوند.
واکنش همه افراد به مواد مخدر متفاوت است، اما مراقب دو حالت افراطی باشید:
  • به طور ناگهانی بیش فعال یا به شدت آشفته می شود. به نظر می رسد کودک شما یک حس ناسالم از پارانویا، ترس های غیرمنطقی و اضطراب ایجاد کرده است.
  • از دست دادن ناگهانی انگیزه و ناتوانی در تمرکز مربوط به نوسانات خلقی، تغییر ناگهانی یا چشمگیر در عادات خواب یا اشتها است.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *