اعتیاد یک بیماری است - سم زدایی -روان درمانی - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج - تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما آیا اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

آیا اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب؟

مطالعات اخیر در چند دهه گذشته شواهدی را به ارمغان آورده است که این درک را زیر سؤال می برد. اکنون ماهیت اعتیاد به یک  موضوع مشترک بحث بین متخصصان و خود مردم تبدیل شده است آیا یک فرد درگیر اعتیاد می شود. زیرا  این  انتخابی است که می کند و ادامه می دهد یا این بیماری است که مغز او را منحرف می کند و انتخاب را از معادله خارج می کند؟ اینها دو طرف بحث اعتیاد هستند و اینکه کدام طرف برنده می شود نقش مهمی در نحوه برخورد متخصصان پزشکی برای درمان اعتیاد دارد.  

بیشتر بخوانید: ترک موادهای مخدر

تصور غلط از اعتیاد

بسیاری از استدلال ها مبنی بر اینکه اعتیاد یک انتخاب است. ناشی از تصورات غلط در مورد  انواع  افرادی است که از اعتیاد رنج می برند. این  به ننگ اعتیاد مربوط می شود که  در نتیجه افرادی که تحت تأثیر اعتیاد قرار گرفته اند. مانند افرادی از طبقات اجتماعی یا قومیت های خاص ایجاد می شود.

در طول تاریخ، سوءمصرف مواد در میان طبقات « پایین‌تر» و افرادی با سطح تحصیلات پایین‌تر شایع‌تر بود. با توجه به اینکه دانشمندان و محققان آن زمان از  طبقه اجتماعی برجسته تری بودند که اعتیاد در آن  کمتر رایج بود. ارتباطی ایجاد کردند که فقر و فقدان تحصیلات دلیلی بود که  این افراد  بیشتر در معرض ابتلا به اعتیاد بودند.  

در حالی که این انگ امروزه هنوز رایج است،  اعتیاد مدرن  می تواند هر فردی را بدون توجه به طبقه اجتماعی و اقتصادی، قومیت و  پیشینه اش تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه برخی از داروها فرد را در مسیر اشتباه قرار دهند، یک مورد مصرف کافی است. و حتی داروهای قانونی مانند مواد افیونی تجویزی نیز در صورت سوء استفاده می توانند به راحتی اعتیاد را منجنیق کنند. این بدان معناست که هر کسی که به مراقبت های پزشکی دسترسی داشته باشد به طور بالقوه در معرض خطر است. تا زمانی که باورهای غلط قدیمی همچنان رواج داشته باشد. خطر بیشتری نسبت به آنچه در غیر این صورت وجود داشت، خواهد بود.  

بیشتر بخوانید: چگونه بر اعتیاد غلبه کنیم

اعتیاد به عنوان یک انتخاب

فراتر از انگ، در اینجا شاخه ای از محققان مدرن وجود دارد که به شدت اصرار دارند که اعتیاد یک انتخاب است و از شواهدی برای حمایت از استدلال خود استفاده می کند.

چهره های اصلی در این سمت  ، دانشمندان علوم رفتاری هستند و اعتقاد آنها بر این ایده استوار است که هر فعالیتی که بتواند فرد را برای لذت بردن یا رهایی از استرس تحریک کند، خطر اعتیاد را به همراه دارد. این بدان معناست که تقریباً هر چیزی به طور بالقوه می تواند منجر به اعتیاد شود. خواه مصرف مواد مخدر، غذا خوردن یا صرف وقت صرف در اینترنت. یکی از  رایج ترین  استدلال های آنها بر اعتیاد به رسانه های اجتماعی روشن می شود. همانطور که رسانه های اجتماعی به یک عنصر اصلی در جامعه مدرن تبدیل شده اند، بسیاری از مردم به این روند رو به رشد گره خورده اند.   

با این حال تفاوت اصلی این است که از آنجایی که با لذت مرتبط است. که عامل طبیعی مغز برای گفتن اینکه چه چیزی برای بقا در سطح اولیه به بدن خوب یا بد است. این عادات سریع‌تر شکل می‌گیرند و قوی‌تر از آنچه در غیر این صورت بود، شکل می‌گیرند.

نکته کلیدی این است که لذت در این مورد لزوماً نیازی به لذت به معنای سنتی ندارد، بلکه به طور دقیق تر به عنوان محرک های مثبت توصیف می شود. این بدان معناست که فعالیت‌هایی که باعث لذت نمی‌شوند، اما از احساسات منفی رهایی می‌یابند، خطر ایجاد عادت را نیز به همراه دارند.   

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره اعتیاد بدانید

اعتیاد به عنوان یک بیماری

در دهه های اخیر، محققان شروع به برچسب زدن اعتیاد به عنوان یک بیماری به جای یک انتخاب رفتاری کردند. این تصمیم اساساً از این نشات می‌گیرد که چگونه اعتیاد با تغییر مغز بر مغز تأثیر می‌گذارد. به تدریج فرد را وادار می‌کند که هوس مواد مخدر کند تا زمانی که مصرف در نهایت به یک عمل ناخودآگاه تبدیل شود تا انتخاب آگاهانه.  

هنگامی که فردی شروع به سوء مصرف مواد یا داروهای تجویزی به طور منظم برای مدت طولانی می کند، بدن او شروع به سازگاری با حضور آن می کند تا هموستاز یا تعادل را حفظ کند. با گذشت زمان، این منجر به چیزی می شود که به عنوان تحمل شناخته می شود. یعنی زمانی که بدن خود را به اندازه کافی تنظیم کرده است که فرد برای تجربه اثرات مشابه، نیاز به مصرف بیشتر داروی انتخابی خود دارد. این امر  آنها را تشویق می‌کند تا بیشتر از این دارو سوء مصرف کنند. با این اتفاق، مغز فرد نیز خود را برای تمایل بیشتر به خود تغییر می‌دهد.    

در نهایت این منجر به  ایجاد وابستگی می شود. به این معنی که بدن آنها به قدری تغییر کرده است که توانایی عملکرد طبیعی بدون ماده انتخابی خود را از دست می دهد.

اگر  مصرف متوقف شود ، یک سری عوارض جانبی دردناک به نام ترک را تجربه خواهند کرد. تا زمانی که بدن آنها  بدون دارو به حالت عادی خود بازگردد یا دوباره مصرف کنند.

انجام  اولین گزینه  ممکن است چند روز یا هفته طول بکشد. بنابراین بسیاری از مردم گزینه دوم را انتخاب می کنند زیرا درد کمتری دارد. با انتخاب این گزینه، کاربر در یک چرخه تدریجی اعتیاد قفل میشود.   

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *