چه چیزی باعث اعتیاد می شود؟ - ترک مواد مخدر در کرج -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - تماس: 02632242647 - 09353242647

Depressed man mixing alcohol and pills


در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چه چیزی باعث اعتیاد می شود را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

عوامل محیطی اعتیاد

مسئله قدیمی طبیعت در مقابل پرورش در اینجا مطرح می شود. همانطور که به اعتیاد مربوط می شود، پاسخ معمولا این است که هر دو نقش دارند .

دینامیک خانواده

پویایی ناسازگار خانواده می تواند به سوء مصرف مواد کمک کند. سبک های دلبستگی ناسالم و نقش های خانوادگی ناکارآمد اغلب عوامل زمینه ساز اعتیاد هستند. به عنوان مثال، یکی از والدین یا هر دوی شما ممکن است در رابطه با شما بیش از حد درگیر، دوسوگرا یا اجتنابی بوده باشند. روابط اولیه شما می تواند تأثیر طولانی مدتی بر روان شما و نحوه ارتباط شما با دیگران در طول زندگی داشته باشد. تلاش برای کنار آمدن با آشفتگی عاطفی و رفتارهای ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل رایج است.

ضربه

ارتباط بین تروما و سوء مصرف مواد قوی است. انواع آسیب هایی که می توانند به سوء مصرف الکل و اعتیاد به مواد مخدر کمک کنند عبارتند از:

  • حمله
  • تجاوز جنسی
  • نبرد نظامی
  • آزار جسمی یا جنسی
  • بلایای طبیعی
  • شاهد حوادث آسیب زا

آسیب های عاطفی از دوران کودکی مانند سوء استفاده و غفلت نیز می تواند منجر به اعتیاد به مواد مخدر و الکل و سوء مصرف الکل در مراحل بعدی زندگی شود.

مصرف مواد توسط مراقبین

بزرگ شدن در محیطی که در آن نوشیدن مشروبات الکلی رایج بود، می تواند مشکل نوشیدن الکل را در آینده پیش بینی کند. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می دهد که اگر والدین شما به طور منظم الکل مصرف می کردند و نگرش های سهل گیرانه ای در مورد الکل داشتند، احتمال اینکه الکل مصرف کنید بیشتر است.

چگونه عوامل محیطی می توانند به اعتیاد دامن بزنند

مواد مخدر و الکل می توانند یک فرار موقت از احساسات دردناک و استرس در لحظه ایجاد کنند. مشکل این است که موقتی است. سوء مصرف مواد در نهایت این مسائل را بدتر می کند. وقتی از مواد اعتیاد آور استفاده می کنید، مغزتان تغییر می کند . شیمی آن تغییر کرده است.

از آنجایی که مواد مخدر و الکل موادی هستند که ذهن را تغییر می دهند، می توانند باعث افزایش دوپامین شوند که یکی از پیام رسان های شیمیایی مغز است که احساسات را تنظیم می کند و احساسات لذت را نشان می دهد. استفاده مکرر از مواد مخدر یا الکل در واقع می تواند نحوه واکنش مغز شما به لذت را تغییر دهد. می تواند بر مسیرهای پردازش پاداش شما تأثیر بگذارد. این می تواند منجر به اعتیاد شود، زیرا مغز شما برای تولید مواد شیمیایی که احساس خوبی دارند به مواد وابسته می شود. پس از آن می توانید هوس و علائم دشوار ترک را بدون دارو تجربه کنید.

بذر اعتیاد را می توان زودتر کاشت. کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان قشر جلوی مغز کاملاً کمتر تشکیل شده اند. این بدان معنی است که آنها بیشتر مستعد این هستند که تکانشگر باشند و به عواقب آن فکر نمی کنند، و این باعث می شود که آنها احتمال بیشتری برای آزمایش مواد مخدر و الکل داشته باشند. فشار همسالان و عدم نظارت والدین می تواند به این چالش بیفزاید.

هر نوجوانی که مواد را امتحان می کند به مواد مخدر یا الکل معتاد نمی شود. برخی از عوامل خطر عبارتند از:

  • محیطی با استرس بالا
  • یک گروه اجتماعی که مصرف مواد مخدر یا الکل را تشویق می کند
  • والدینی که درگیر نیستند و/یا نگرش آرام والدین نسبت به مصرف مواد مخدر و الکل دارند
  • یک زندگی خانگی ناپایدار، اغلب از سنین جوانی

عوامل ژنتیکی اعتیاد

ارتباط بین ژنتیک و اعتیاد قوی است. مطالعات وراثت پذیری این بیماری را 30 تا 70 درصد بر اساس مواد مصرف شده نشان می دهد. اگر والدین یا یکی از اعضای نزدیک خانواده شما با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است دو برابر بیشتر از افرادی که پیوند ژنتیکی مشابهی ندارند، مواد مخدر و الکل مصرف کنید.

در حالی که دانشمندان یک “ژن اعتیاد” خاص پیدا نکرده اند، تحقیقات زیادی به تأثیرات ژنتیکی در افرادی که از الکل و مواد مخدر سوء استفاده می کنند اشاره می کند. با مقایسه DNA اعضای خانواده با سوءمصرف مواد، دانشمندان گروه‌هایی از ژن‌های مشابه و روش‌های مشابهی را که پروتئین‌ها به ژن‌های خویشاوندان متصل می‌شوند، مشخص کرده‌اند که در افراد بدون مشکل سوء مصرف مواد یافت نمی‌شود.

ژن ها می توانند بر نحوه تعامل داروها در مغز و بدن شما تأثیر بگذارند . این ممکن است شما را کم و بیش مستعد اعتیاد کند. به عنوان مثال، اگر سطوح پایین‌تری از مواد افیونی طبیعی در مغز خود دارید و هروئین را امتحان می‌کنید، ممکن است تأثیر بیشتری روی شما بگذارد. ممکن است برای ادامه استفاده از آن کشش بیشتری را احساس کنید، زیرا تولید بالایی دارد. ژن ها همچنین بر نحوه تنظیم خلق و خوی مغز و کنترل تکانه تأثیر می گذارند. در حالی که عوامل محیطی ممکن است برای امتحان مواد مخدر در نوجوانی تأثیرگذارتر باشند، عوامل ژنتیکی می‌توانند بر سوء استفاده مکرر مواد مخدر در بزرگسالی تأثیر بگذارند. مواد مخدر و الکل می توانند نوعی خوددرمانی باشند و اگر به تنهایی در تنظیم خلق و خوی و تکانه های خود مشکل دارید، سوء مصرف مواد ممکن است باعث تسکین موقت شود.

ممکن است به دلیل یک محیط استرس زا از مواد مخدر استفاده کنید، اما بیولوژی شما ممکن است این رفتار را تقویت کند. در نهایت، جنبه های ژنتیکی و محیطی در اکثر موارد اعتیاد دخیل است.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *