چه چیزی باعث اعتیاد به مواد مخدر می شود - روش سم زدایی - روان درمانی - ترک مواد مخدر - درمان اعتیاد - شماره تماس: 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چه چیزی باعث اعتیاد به مواد مخدر می شود را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

چه چیزی منجر به اعتیاد به مواد مخدر می شود؟

الکلیسم و ​​اختلال سوء مصرف مواد ممکن است دو بیماری کمتر شناخته شده در جهان باشند. وابستگی ناسالم و معیوب به مواد مخدر و الکل اغلب می تواند ناشی از انزوا، تنهایی، افسردگی و سایر عوامل سلامت روانی و محیطی باشد. بسیاری از افراد غیر معتاد اغلب اظهار می کنند که فردی که از اعتیاد رنج می برد، به سادگی فاقد اراده است. اگر فقط می توانستند “آن را جمع کنند” یا فقط “کاهش دهند”، مشکلی نداشتند. این یک طرز فکر خطرناک و قدیمی است و منجر به انگ زدن کل جمعیتی از مردم شده است.

تصور کنید، آیا عصبانی می شوید و ادعاهای یک دیابتی را رد می کنید؟ برداشتن انسولین از آنها و بیان اینکه دیابت “مسئله اراده است” پوچ و کشنده خواهد بود. این همان چیزی است که بسیاری از افرادی که از AUD (اختلال سوء مصرف الکل) و SAD (اختلال سوء مصرف مواد) رنج می برند، باید با آن دست و پنجه نرم کنند. وقتی یک معتاد می گوید که واقعا نمی تواند متوقف شود، منظورش این است. مغز آنها فکر می کند که برای زنده ماندن به این ماده نیاز دارند.

چه چیزی منجر به اختلالات مصرف مواد می شود؟

ظهور درمان و تلاش برای انگ زدایی از الکلی ها و معتادان یک اتفاق بسیار جدید است که از دهه 1930 شروع شد. قبل از آن زمان و حتی امروز افراد معتاد به مواد مخدر غیراخلاقی و غیراخلاقی تلقی می شدند. این افراد به سادگی از فقدان اراده رنج می بردند، عقل سلیم زمان بیان می کرد. این منجر به درمان مشابه مجازات، از جمله شوک درمانی، الکتروشوک درمانی و حتی لوبوتومی شد. این درمان ها اغلب الکلی ها و معتادان را در وضعیت بدتری نسبت به قبل از درمان قرار می دهند.

درمان اعتیاد از آن زمان تاکنون راه درازی را پیموده است ، زیرا اکنون اعتیاد به عنوان یک اختلال پزشکی تلقی می شود که نیاز به مراقبت پزشکی مناسب دارد. این اختلال – یا بیماری – مغز بر عملکرد و شیمی مغز تأثیر می گذارد که در نهایت شخصیت، افکار و رفتارهای فرد معتاد را تغییر می دهد. در حالی که اعتیاد به مواد مخدر ممکن است با مصرف داوطلبانه شروع شود، بسیاری از افراد کنترل مصرف خود را در جایی پایین تر از دست می دهند. این موضوع از اراده خارج می شود و به یک مسئله ذهنی، جسمی و روحی تبدیل می شود.

علل احتمالی اعتیاد

مواد مخدر و الکل به طور مصنوعی مراکز لذت مغز را تحریک می کنند، که می تواند علیرغم پیامدهای منفی اجتماعی، آموزشی و عاطفی منجر به مواد مخدر اجباری شود. اغلب اوقات، اعتیاد به مواد مخدر با بسیاری از اختلالات سلامت روان و پیامدهای سلامتی همراه است.

بیشتر بخوانید: علائم های سوء مصرف مواد مخدر چیست؟

در اینجا فقط چند نظریه در مورد چگونگی افزایش سوء مصرف مواد به اعتیاد کامل به مواد وجود دارد:

پرورش دهید، نه طبیعت

کیفیت زندگی که فرد در دوران رشد تجربه می کند اغلب می تواند منجر به بیماری های روانی مانند افسردگی، اختلال سوء مصرف مواد و اضطراب شود. زمانی که کودکان در اوایل زندگی در معرض الکل، مواد مخدر و فشار همسالان قرار می‌گیرند، میزان اعتیاد افزایش می‌یابد. اگر گروه همسالان یا والدین آنها نیز از مواد استفاده کنند، مصرف مواد مخدر عادی می شود. اگر فردی با سوءمصرف مواد مخدر و الکل بزرگ شود، به احتمال زیاد این رفتارها را به عنوان رفتارهای عادی و منطقی می بیند.

ارثی

نظریه ای وجود دارد که می گوید اختلالات مصرف مواد، صفات ارثی هستند که در DNA ما کدگذاری شده اند. این توضیح می دهد که چرا برخی افراد می توانند از مواد بسیار اعتیادآور، مانند کوکائین یا مواد افیونی، بدون سوء مصرف منظم استفاده کنند. در حالی که دیگرانی که از همین مواد استفاده می کنند از همان اولین استفاده قلاب می شوند.

بیشتر بخوانید: سوء مصرف مواد مخدر در نوجوانان

توسعه ای

ارتباط قوی بین سن اولین مصرف و میزان مصرف مواد مخدر وجود دارد. کسانی که از سنین پایین شروع به آزمایش مواد مخدر و الکل می کنند، احتمال بیشتری دارد که در مراحل بعدی زندگی خود تمایل به اعتیاد پیدا کنند. این نیز خطرناک است زیرا مغز هنوز در حال رشد است و نشان داده شده است که از رشد و توسعه مناسب انتقال دهنده های عصبی در مغز جلوگیری می کند، که می تواند منجر به ناتوانی در تجربه لذت به طور طبیعی شود.

ما بر این باوریم که همه این عوامل در ایجاد اختلال سوء مصرف مواد و اعتیاد به مواد مخدر نقش دارند. با این حال، ما فکر می کنیم که علل اعتیاد به مواد مخدر به اندازه بهبودی مهم نیست . اغلب مشخص می شود که مسائل مربوط به سلامت روان می تواند شانس اعتیاد را 20 تا 50 درصد افزایش دهد، به همین دلیل است که بسیاری از مراکز درمانی اختلالات روانی همزمان را همراه با سوء مصرف مواد مخدر و الکل درمان می کنند.

عواقب سوء مصرف مواد

از آنجایی که داروها می توانند تأثیر عمیقی بر مدارهای لذت و پاداش در مغز داشته باشند، سوء مصرف مواد اغلب می تواند رفتارهای منفی را به دلیل سیل دوپامین در هنگام مصرف دارو تقویت کند. سوءمصرف مواد مخدر به دلیل زمان صرف شده برای تعقیب مواد مخدر و بالارفتن زیاد می تواند منجر به صرف زمان کمتر با دوستان و خانواده شود. این تغییرات در رفتار و زندگی اجتماعی اغلب می تواند منجر به پیامدهای منفی مانند تنهایی، افسردگی، اضطراب و گوشه گیری شود. همانطور که سوءمصرف مواد مخدر به سمت اعتیاد پیش می رود، معتاد معمولاً زمان بیشتری را برای تهیه مواد و زمان کمتری را صرف فعالیت ها و سرگرمی هایی می کند که قبلاً باعث رضایت آنها می شد.

سوء استفاده طولانی مدت می تواند منجر به پیامدهای منفی فراوانی شود، از جمله تغییرات در شیمی مغز و عملکرد مغز. این می تواند شامل تغییرات در رفتار، خلق و خو، یادگیری، پاسخ به استرس، قضاوت، حافظه و تصمیم گیری باشد. علیرغم این عواقب، بسیاری از افرادی که از اختلال سوء مصرف مواد رنج می‌برند، متوقف کردن مصرف مواد انتخابی خود بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *