چرا ترک مواد مخدر اینقدر سخت است؟ - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چرا ترک مواد مخدر اینقدر سخت است را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

چرا ترک مواد مخدر اینقدر سخت است؟

افراد می توانند از اعتیاد شفا پیدا کنند به خصوص زمانی که حمایت لازم را برای تسکین علائم ترک، بررسی محرک ها و ایجاد تغییرات مثبت دریافت میکنند.

چرا ترک مواد مخدر اینقدر سخت است؟

اعتیاد و اختلالات مصرف مواد اغلب به اشتباه درک می شوند. برخی افراد بر این باورند که ادامه مصرف مواد مخدر حتی زمانی که باعث آسیب می شود نشانه ضعف یا شخصیت ضعیف است اما این دور از واقعیت است.

چندین سال تحقیق نشان می دهد که اختلالات مصرف مواد، شرایط پزشکی پیچیده، مزمن و قابل درمان هستند که تغییراتی در مغز ما ایجاد میکنند.

محققان فکر می کنند که این کار به این صورت است:

مغز ما دارای چیزی است که دانشمندان آن را “سیستم پاداش” می نامند. رفتارهایی که به ما کمک می کنند زنده بمانیم و سالم بمانیم، افزایش اندکی در مواد شیمیایی طبیعی مغز به نام “انتقال دهنده های عصبی” در بخش هایی از سیستم پاداش مرتبط با لذت ایجاد می کند. این به توضیح این موضوع کمک می کند که چرا گاز گرفتن یک غذای مورد علاقه، دیدن لبخند شخصی که دوستش دارید یا یادگیری چیزی جدید، همگی می توانند بسیار لذت بخش باشند.

هنگامی که ما درگیر رفتارهای جدید و پاداش‌ دهنده می‌شویم، مغز همچنین بین آن رفتار و «نشانه‌های» مرتبط، مانند مناظر، صداها یا احساساتی که آن پاداش را به ما یادآوری می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کند. به همین دلیل است که فقط قدم زدن در کنار رستورانی که بوی خوبی دارد می تواند ما را گرسنه کند.

و این چیز خوبی است. این سیستم به ما انگیزه می دهد تا رفتارهایی را تکرار کنیم که به زنده ماندن ما کمک می کند، مانند غذا خوردن، مراقبت از یکدیگر یا تقویت مهارت های جدید.

داروها مواد شیمیایی هستند که انتقال دهنده های عصبی سیستم پاداش مغز را تقلید می کنند اما در بسیاری از موارد، استفاده از داروها می تواند سیستم پاداش را قوی تر از سایر فعالیت ها تحت تاثیر قرار دهد.

برای برخی از ما، استفاده مکرر از مواد مخدر می‌تواند نحوه عملکرد بخش‌ های خاصی از مغز و برقراری ارتباط با یکدیگر را تغییر دهد. این تغییرات می‌تواند لذت بردن از فعالیت‌ های سالم را سخت‌ تر کند و گاهی اوقات افراد برای احساس خوب نیاز به مصرف مواد مخدر پیدا می‌کنند. قطع ناگهانی یا کاهش قابل توجه مصرف منظم مواد مخدر حتی ممکن است باعث علائم ترک شود که می تواند از احساسات منفی قوی گرفته تا علائم شبیه آنفولانزا و اورژانس های تهدید کننده زندگی را شامل شود. بسیاری از علائم ترک قابل درمان هستند، اگرچه برای بسیاری، استفاده از داروها ممکن است تنها راه کاهش آنها باشد.

با مصرف مکرر مواد مخدر، مغز ممکن است ارتباطات بسیار قوی تری بین داروها و نشانه های مرتبط با آنها ایجاد کند نشانه هایی که ممکن است اجتناب از آنها دشوار باشد. برخی از افراد اینها را «محرک‌ها» می‌نامند یا افراد، مکان‌ها، چیزها و احساساتی که فرد را به یاد مصرف مواد مخدر می‌ اندازد و می‌تواند واقعاً او را به مصرف مجدد آن رغبت کند.

استفاده مکرر از مواد مخدر همچنین می‌تواند مدارهایی را در مغز که به افراد کمک می‌کند خود کنترلی و استرس را تحمل کنند، ضعیف کند. این امر می‌تواند کنترل مصرف مواد را برای افراد دشوارتر کند حتی زمانی که باعث آسیب می‌شود، زمانی که احساسی مانند گذشته نداشته باشد، یا زمانی که در سایر بخش‌های زندگی دیگران مختل می‌شود.

در حالی که برخی عوامل باعث می‌شوند اختلالات مصرف مواد در برخی افراد بیشتر از سایرین رخ دهد، هر فردی با هر نژاد و قومیت، جنسیت یا وضعیت اقتصادی ممکن است به اختلال مصرف مواد مبتلا شود.

اعتیاد می تواند ترک مواد مخدر یا کنترل مصرف مواد را بدون حمایت بسیار دشوار کند مهم نیست چقدر کسی بخواهد آن را ترک کند یا کاهش دهد.

زمانی که فردی سعی می‌کند مصرف مواد را متوقف کند، ارتباط قوی بین مواد مخدر و نشانه‌های مرتبط و تجربیات جدید یا مداوم استرس ممکن است باعث شود که او هوس کرده و دوباره از مواد مخدر استفاده کند. بازگشت به استفاده پس از قطع، یا عود، غیر معمول نیست. و مانند خود اعتیاد، نشانه ضعف نیست.

در حالی که داروها می توانند مغز را تغییر دهند، درمان ها و زمان نیز می توانند آن را تغییر دهند. افراد می توانند از اعتیاد شفا پیدا کنند به خصوص زمانی که حمایت لازم را برای تسکین علائم ترک، بررسی محرک ها و ایجاد تغییرات مثبت دریافت می کنند. محققان درمان هایی را برای حمایت از بهبودی ایجاد کرده اند، از جمله داروهای ایمن و موثر برای برخی از اختلالات مصرف مواد مانند اختلال مصرف مواد افیونی. 

و از آنجایی که هر فرد و مغز هر فرد منحصر به فرد است، محققان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد مواد مخدر و اعتیاد ادامه می دهند. آنها همیشه به دنبال راه های جدید و بهتر برای پیشگیری، درمان و مدیریت اختلالات مصرف مواد در هر فرد و هر جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *