خطرناک ترین ماده مخدر - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج - 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چرا الکل خطرناک ترین ماده مخدر است را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

الکل

نوشیدن الکل برای بسیاری از افراد کاملاً عادی است. چه از آبجو لذت ببرید، چه شراب یا مشروبات الکلی، نوشیدنی های الکلی به راحتی در ساعات شاد، رویدادها و موارد دیگر در دسترس هستند. اغلب به عنوان راهی برای کاهش استرس و آرامش پس از یک روز سخت یا همراهی با یک جشن دیده می شود.

در واقع، بسیاری از مردم بعد از کار به بار می‌روند تا سرشان را شل کنند. در حالی که برخی دیگر به خانه می‌روند تا روی کاناپه یک لیوان شراب بنوشند.

برخی از افراد بدون اینکه اثرات منفی مصرف الکل خود را تجربه کنند. زندگی را پشت سر می گذارند.

از سوی دیگر، دیگران در نهایت به اعتیاد به الکل مبتلا می شوند. جدای از آن، الکل یک ماده شیمیایی است که می تواند به شدت به بدن آسیب برساند، حتی تا حد مرگ.

چرا الکل خطرناک ترین ماده مخدر است؟

وقتی به خطرناک ترین ماده مخدر جهان فکر می کنید، احتمالاً به داروهایی فکر می کنید که بیشترین احتمال آسیب رساندن به شما را دارند. اکثر مردم تمایل دارند مواد کلاس A مانند کراک کوکائین، کریستال مت یا هروئین را به عنوان مضرترین مواد مخدر تصور کنند که می تواند زندگی افراد را از بین ببرد و باعث مشکلات شدید سلامتی یا حتی مرگ شود.

اگرچه این داروها دارای خواص بسیار اعتیادآور و توانایی تخریب زندگی و تأثیر منفی بر جوامع هستند. هیچ یک از این مواد در رتبه اول خطرناک ترین مواد مخدر در جهان قرار نمی گیرند.

یک مطالعه علمی اخیر نشان داد که خطرناک ترین ماده مخدر الکل است.

این که یک ماده قانونی که می توانید در میخانه یا سوپرمارکت خریداری کنید بسیار خطرناک است. حداقل نگران کننده است.

برای مثال، تأثیر مستقیم یک ماده بر روی یک فرد، می تواند مرگ بر اثر مصرف بیش از حد باشد. از سوی دیگر، یک اثر غیرمستقیم می تواند آسیب ناشی از آلوده شدن به HIV پس از استفاده مشترک از سرنگ ها باشد. 20 ماده تحت این روش قرار گرفتند که بهترین راه برای یافتن اینکه کدام ماده مضرتر است در نظر گرفته شد. لیست عوامل شامل:

  • وابستگی
  • احتمال مرگ
  • آسیب عملکرد ذهنی
  • از دست دادن چیزهایی مانند شغل یا خانه
  • فعالیت های مجرمانه
  • آسیب جسمی
  • و حتی هزینه مالی برای یک کشور

در حالی که هروئین و کراک مواد دوم و سوم این لیست بودند، الکل به عنوان خطرناک ترین ماده مخدر در اروپا و بریتانیا جایگاه اول را به خود اختصاص داد. یکی از دلایل اصلی رتبه بندی آن به دلیل آسیب آن به سایر افراد و همچنین اقتصاد گسترده تر است.

مطالعه دیگری که توسط یک گروه انجام شد شامل همین روند بود. تفاوت اصلی بین این گروه ها این است که آسیب های شخصی را بیشتر در اولویت قرار می دهند در حالی که آسیب های اقتصادی را به طور قابل توجهی مهم تر طبقه بندی می کنند. حتی اگر آنها از وزن‌های آسیب متفاوت استفاده کردند، نتایج تقریباً یکسان بود و سطح بالایی از همبستگی داشتند.

در سطحی، نتایج ممکن است تکان دهنده به نظر برسند. اما در واقعیت، با بیش از 3.3 میلیون مرگ سالانه، نتیجه آن کمتر غافلگیر کننده است.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که 5.9 درصد از کل مرگ و میرهای سالانه ناشی از الکل است. به این معنی که هر 10 ثانیه یک نفر بر اثر الکل جان خود را از دست می دهد.

دلایل خطرناک بودن الکل

در اینجا ده دلیل وجود دارد که چرا الکل خطرناک ترین ماده مخدر جهان است.

  1. ممکن است مشکلات مالی ایجاد کند

    شخصی که معتاد به الکل است کل پول خود را صرف نوشیدن الکل می کند. یا ممکن است وضع مالی خوبی نداشته باشد.

  2. این می تواند باعث به بیماری مزمن سلامتی بشود.

    تغذیه نامناسب و الکل دست به دست هم داده و منجر به بیماری هایی مانند چاقی و کمبود مواد معدنی می شود.

  3. این می تواند منجر به مرگ زودهنگام شود

    افرادی که زیاد الکل می نوشند در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی و کبدی هستند. مصرف بیش از حد الکل در یک مرحله نیز می تواند منجر به مسمومیت با الکل شود.

  4. این می تواند باعث شود که افراد بازداری های خود را از دست بدهند

    افرادی که زیاد الکل می نوشند کارهایی را می گویند و انجام می دهند که اگر هوشیار بودند معمولاً انجام نمی دادند و این می تواند شغل و شهرت آنها را خراب کند. آنها همچنین ممکن است در فعالیت های پرخطر مانند رابطه جنسی محافظت نشده یا مصرف مواد مخدر شرکت کنند.

  5. می تواند منجر به آسیب دائمی اندام شود

    نوشیدن الکل می تواند باعث سیروز کبدی شود که می تواند کشنده باشد.

  6. این می تواند باعث ناتوانی های مادرزادی شود

    اگر زنی در دوران بارداری مشروب بنوشد، سندرم مرگبار الکل می تواند رخ دهد که می تواند منجر به آسیب مغزی، توقف رشد، نقص عضو و موارد دیگر شود.

  7. می تواند پرخاشگری را افزایش دهد

    الکل به خشونت جنسی و فیزیکی، مانند تجاوز جنسی و آزار خانگی کمک می کند.

  8. این می تواند منجر به تصادفات مرگبار شود

    افرادی که مشروب الکلی می خورند اغلب فکر می کنند که رانندگی نمی کنند، حتی در زمانی که نمی توانند رانندگی کنند، که می تواند منجر به تصادف شود که در آن دیگران یا خود را مجروح یا بکشند.

  9. این می‌تواند دروازه‌ای به سوی مواد دیگر باشد

    افرادی که از الکل سوء مصرف می‌کنند اغلب می‌خواهند داروهای دیگر را امتحان کنند تا ببینند که «بالا»های متفاوت چگونه است.

  10. می تواند زندگی یک شخص را از هم بپاشاند

    الکل می تواند زندگی یک فرد را به دلایل ذکر شده در بالا و بیشتر از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *