مواد مخدر تفریحی و پیامدهای عصبی آنها - ترک مواد مخدر در کرج -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - تماس: 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما مواد مخدر تفریحی و پیامدهای عصبی آنها را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

مواد مخدر تفریحی و پیامدهای عصبی آنها

این مقاله به مشکلات عصبی ناشی از مصرف داروها و مواد تفریحی که به متخصصان مغز و اعصاب ارائه می شود می پردازد.

اثرات الکل و جزئیات اثرات عصبی روانپزشکی و عصبی دارویی داروهای تفریحی در نظر گرفته نمی شود.

ویژگی های بالینی

گاهی اوقات دشوار است که یک سندرم بالینی خاص را به یک نوع دارویی خاص نسبت دهیم.

برخی از ویژگی‌های مشترک ظاهر می‌شوند که ممکن است مستقیماً و به طور خاص با دارو مرتبط باشند (همانطور که بعداً توضیح داده شد).

اما سایر ویژگی‌های بالینی ممکن است به روشی غیر اختصاصی از عوارض تزریق و/یا کما ایجاد شوند.

علاوه بر این، معتادان ممکن است بیش از یک ماده مخدر (عمدا یا ناخواسته) مصرف کنند. که هر کدام از آنها را ممکن است با نام‌های «خیابانی» متفاوت توصیف کنند.

علاوه بر این، دوز و مواد تشکیل دهنده چیزی که واقعاً مصرف می‌کنند (از نظر آلاینده‌ها و سایر جایگزین‌ها). ممکن است بسته به منبع، دسته و غیره متفاوت باشد.

در نهایت اثرات دارو ممکن است بسته به روش مصرف (خوراکی، بینی، استنشاق/سیگار کشیدن یا تزریق داخل وریدی، عضلانی یا زیر جلدی).

یک تصویر بالینی متغیر ایجاد کنند

همه این عوامل ممکن است یک تصویر بالینی متغیر ایجاد کنند. که نمی توان به آن اعتماد کرد تا نشان دهد که سوء مصرف مواد مخدر علت آن است.

برعکس و در یک نکته عملی تر، شناخت اعتیاد به مواد مخدر باید این ظن را ایجاد کند. که سندرم عصبی ارائه شده ممکن است علت و پاتوژنز غیرمعمولی داشته باشد. و هشداری برای متخصص مغز و اعصاب باشد. که پتانسیل بیش از یک آسیب شناسی وجود دارد. و در آینده. مدیریت ممکن است مشکلات قابل پیش بینی داشته باشد.

برخی موضوعات بالینی رایج مفید هستند. تا حدی به این دلیل که تشخیص آنها ممکن است به عنوان “پرچم قرمز” برای سوء مصرف مواد مخدر عمل کند.

چرا همه چیز اشتباه می شود

بدیهی است که تقریباً در تمام موارد سوء استفاده از دارو، اثرات دارو بدون مشکل از بین می رود.

با این حال، مشکلات ممکن است مستقیماً به دلیل دارو، تحت تأثیر تعدادی از عوامل متقابل یا به طور غیرمستقیم توسط مکانیسم های دیگر ایجاد شود.

شناسایی این موارد در موارد فردی بسیار دشوار است.

“ضایعه کجاست و سپس ضایعه چیست؟”

هر سطحی از سیستم عصبی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. از قشر مغز گرفته تا اتصال عصبی-عضلانی، و این ضرب المثل قدیمی حتی از حد معمول مرتبط تر است.

تمایل به دریافت سرنخ اولیه سوء استفاده از مواد مخدر و نتیجه گیری سریع در مورد آسیب شناسی ها و مکان یابی وجود دارد.

ضروری است که محل (ها) ضایعه (ها) ابتدا به روش عادی مشخص شود. با سابقه اعتیاد به مواد مخدر و سپس معرفی هر گونه آسیب شناسی «اضافی» که ممکن است این ضایعه را بیش از حد توضیح دهد. کسانی که در غیر کاربران هستند.

سندرم های عصبی خاص

برخی از شایع‌ترین سندرم‌های عصبی در معتادان به مواد مخدر است.

با این حال، همیشه باید به خاطر داشت که معتادان به مواد مخدر در معرض خطر بسیار بیشتری برای داشتن مشکلات سوء مصرف الکل و/یا عفونت HIV هستند که هر دو با خود مرتبط هستند. ترکیبی از سندرم‌های عصبی که ممکن است همزمان وجود داشته باشند یا متعاقباً ایجاد شوند (به عنوان مثال، ترک الکل). هنگامی که اعتیاد آنها به مواد مخدر شناخته شد، معتادان اغلب سوء مصرف الکل را انکار می کنند، همانطور که اغلب ادعا می کنند که هرگز تزریق نکرده اند یا دیگر این کار را نمی کنند. من همیشه با شک و تردید به چنین اظهاراتی نگاه می کنم و این احتمالات را می پذیرم.

اثرات بالینی گروه های دارویی تفریحی

پنج گروه عمده از مواد مخدر تفریحی وجود دارد:

  • محرک ها

  • آرام بخش ها

  • توهم زاها

  • حلال های آلی

  • داروهایی که برای افزایش عملکرد ورزشی استفاده می شود

محرک ها

نمونه هایی از محرک ها عبارتند از: کوکائین/کراک، آمفتامین، 3،4-متیلن، دی اکسی متیل آمفتامین (“اکستازی”)، افدرین، فنیل پروپانول آمین و متیل فنیدات.

این داروها توانایی افزایش انتقال در سیناپس‌های کاتکول آمینرژیک (از جمله دوپامینرژیک) را دارند و بنابراین در برخی از اثرات رایج دارویی و عوارض جانبی بیش از حد مشترک هستند. تحمل متقاطع ممکن است دیده شود. کسانی که بیشترین فعالیت مرکزی را دارند، شادی و هوشیاری را افزایش می دهند، با افزایش فعالیت حرکتی در کوتاه مدت و طولانی مدت (افزایش استقامت). تظاهرات حرکتی بیش از حد شامل لرزش، میوکلونوس و تشنج است، در حالی که تظاهرات عصبی روانی شامل بیقراری، تحریک پذیری، خشونت و حالت روان پریشی است که اغلب پارانوئید است. دما و فشار خون افزایش می یابد و ممکن است آریتمی قلبی و/یا مرگ ناگهانی رخ دهد. حداقل در مورد کوکائین، تداخلی با الکل وجود دارد که خطر مرگ ناگهانی را افزایش می دهد.

پرهیز حاد از این محرک ها

پرهیز حاد از این محرک ها با مشکلات خودمختار یا تهدید کننده زندگی که در وابستگی به الکل و مواد افیونی مشاهده می شود، مرتبط نیست، بلکه با اختلالات خواب، خلق و خوی پایین و اضطراب و میل شدید به مواد مخدر مرتبط است.

سکته مغزی شایع ترین رویداد نامطلوب عصبی

سکته مغزی شایع ترین رویداد نامطلوب عصبی پایدار در ارتباط با استفاده از این داروهای محرک است. سردرد و/یا تشنج ممکن است با شروع آن همراه باشد. این ارتباط زمانی است، اغلب بسیار نزدیک، و این شواهد اصلی برای یک پیوند علی است، اگرچه مکانیسم‌های بسیار قابل قبولی برای علیت نیز وجود دارد. جزئیات مربوط به هر دارو در زیر ذکر شده است. با این حال، چندین مکانیسم بالقوه ممکن است در بیماران فردی اعمال شود، و ممکن است تفکیک بسیاری از احتمالات، به ویژه در انفارکتوس، غیرممکن باشد.

تشنج

تشنج ممکن است رخ دهد، به ویژه با سطوح سریعتر و بالاتری که در هنگام تزریق یا دود کردن کوکائین به عنوان “کراک” حاصل می شود. در بیمارانی که از قبل افزایش خطر تشنج دارند (به عنوان مثال، کسانی که مبتلا به صرع هستند یا از داروهای دیگر صرع استفاده می کنند)، کوکائین داخل بینی ممکن است ظاهراً تشنج را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *