علل اساسی اعتیاد - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - درمان اعتیاد - روان درمانی - ترک مواد مخدر در کرج و تهران - شماره تماس: 09353242647

Since marijuana doesn't benefit mother or baby it should be avoided, researchers say. But there is stronger evidence for the harms of alcohol and tobacco.


در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما علت اساسی اعتیاد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

علت اساسی اعتیاد چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که فرد ممکن است ابتدا به مواد مخدر یا الکل روی بیاورد. این شامل:

  • سوء استفاده و آسیب های دوران کودکی
  • داشتن اعضای خانواده با مشکلات اعتیاد
  • شرایط بهداشت روانی از قبل موجود

پس از اینکه یک فرد برای اولین بار از یک دارو استفاده کرد، می تواند بلافاصله وابستگی فیزیکی پیدا کند زیرا مغز او شروع به هوس کردن سرخوشی می کند و به کار با این ماده در سیستم عادت می کند.

این ممکن است با گذشت زمان برای هر کسی اتفاق بیفتد اما در افرادی که مستعد اعتیاد هستند سریعتر اتفاق می افتد. پس از تغییر عملکرد مغز، هنگامی که دریافت این ماده متوقف می شود، انواع عوارض جانبی منفی ممکن است رخ دهد که برخی از آنها حتی می توانند خطرناک باشند.

اعتیاد به عنوان یک بیماری در حال تغییر

اعتیاد یک بیماری ساکن نیست، بلکه با گذشت زمان ایجاد می شود و تغییر می کند. با این حال، می تواند به سرعت اتفاق بیفتد. اعتیاد معمولاً به عنوان یک انتخاب فعال شروع می شود، اما با گذشت زمان می تواند به یک وابستگی تبدیل شود که غیرقابل کنترل به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: مدل مراحل تغییر غلبه بر اعتیاد

به طور کلی پنج مرحله پذیرفته شده اعتیاد وجود دارد که در زیر به تفکیک آنها می پردازید:

مرحله ی 1

اولین استفاده یا آزمایش اولین مرحله است. این اولین باری است که فرد به طور داوطلبانه از یک ماده مخدر استفاده می کند، الکل می نوشد و غیره. همچنین می تواند اولین باری باشد که فردی یک داروی تجویز شده را مصرف می کند که در نهایت به آن معتاد می شود.

شایان ذکر است که آزمایش یا اولین استفاده از یک ماده همیشه منجر به مراحل بعدی اعتیاد نمی شود.

مرحله 2

مرحله دوم زمانی است که آزمایش یک بار مصرف به طور منظم تبدیل می شود. استفاده منظم هنوز به معنای اعتیاد نیست، اما احتمال افزایش اعتیاد وجود دارد.

مرحله 3

مدارا مرحله سوم اعتیاد است. پس از مصرف مداوم یک دارو یا الکل، مغز شروع به تحمل می کند و فرد مجبور است مقادیر بیشتری مصرف کند تا اثر مشابهی داشته باشد. ساختمان مدارا، زنگ خطر و نشانه اعتیاد است.

مرحله 4

بعد از تحمل، وابستگی می آید. دو نوع وابستگی وجود دارد: جسمی و روانی.

وابستگی فیزیکی زمانی است که مصرف کننده هر زمان که مصرف مواد مخدر یا نوشیدن الکل را متوقف می کند از نظر جسمی بیمار می شود. وابستگی روانی هوس ها و خواسته هایی است که فرد با قطع مصرف مواد مخدر یا نوشیدن الکل احساس می کند.

مرحله 5

مرحله نهایی اعتیاد، خود اعتیاد واقعی است. این زمانی است که تقریباً غیرممکن است که شخص حتی اگر بخواهد، مصرف یک ماده را به تنهایی متوقف کند.

آنها ممکن است دیگر هیچ اثر مثبتی نداشته باشند و ممکن است با پیامدهای منفی مختلف روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: مراحل اعتیاد

علل روانی اعتیاد

نظریه های مختلفی وجود دارد که روانشناسان در مورد علل اعتیاد مطرح کرده اند. نظریه اول این است که افراد ابتدا مواد مخدر مصرف می کنند و به دلیل یک ناهنجاری که در غیر این صورت به عنوان یک بیماری روانی شناخته میشود، مقدار زیادی الکل مصرف می کنند.

نظریه دیگر این است که افراد رفتار را با توجه به محیطشان یاد می گیرند. و نظریه نهایی این است که وقتی افراد افکار و احساسات ناکارآمد دارند، به رفتارهای ناسالم تبدیل می شود. اعتیاد اکثر افراد احتمالاً به دلیل ترکیبی از این سه نظریه است.

استفاده از مواد مخدر نه تنها یک تجربه فیزیکی است، بلکه یک تجربه روانی نیز به دلیل سرخوشی تجربه شده است. در طول زمان مردم بحث کرده اند که آیا بین وابستگی و اعتیاد تفاوتی وجود دارد یا خیر.

به نظر می رسد اکثر متخصصان موافق هستند که در حالی که وابستگی جسمی است، اعتیاد یک مشکل روانی است که برای رسیدن به هوشیاری طولانی مدت باید با درمان و حمایت درمان شود.

شناخت سلامت روان و اعتیاد

هنگامی که فردی اعتیاد و مشکل سلامت روان دارد، به آنها اختلالات همزمان گفته می شود و به طور کلی با هم مرتبط هستند. گاهی اوقات یکی علت مستقیم دیگری است، اما بیشتر اوقات با بدتر شدن یکی، دیگری نیز بدتر میشود.

به همین دلیل، مهم است که وقتی فردی برای درمان اعتیاد مراجعه می‌کند، برای درمان و غلبه بر همه اختلالات همزمان تلاش کند. بنابراین، چه چیزی اول شد، سوء مصرف مواد یا بیماری روانی؟

پاسخ به این ساده نیست، زیرا به شخص بستگی دارد. بسیاری از افراد از مواد مخدر و الکل برای خوددرمانی یک مشکل سلامت روانی از قبل موجود استفاده می کنند. آنها از این ماده برای کاهش شدت علائم مختلف مانند اضطراب شدید، غمگینی، تنهایی، افسردگی و نوسانات خلقی استفاده می کنند. متأسفانه، با از بین رفتن اثرات، بیماری به طور کلی بدتر می شود.

برخی دیگر ممکن است شروع به نوشیدن یا استفاده از دارویی کنند که خطر ابتلا به اختلالات روانی زمینه‌ای مانند افسردگی یا اضطراب را افزایش می‌دهد. اگر از قبل مستعد ابتلا به بیماری روانی باشند، این شانس بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *