سابقه خانوادگی در اعتیاد و سوء مصرف مواد - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - روان درمانی - ترک مواد مخدر در کرج و تهران - شماره تماس: 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما سابقه خانوادگی در اعتیاد و سوء مصرف مواد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

سابقه خانوادگی در اعتیاد و سوء مصرف مواد

دو راه اصلی وجود دارد که سابقه خانوادگی می تواند منجر به ابتلای فرد به اعتیاد شود. اول از همه، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ژنتیک شما می تواند شما را مستعد ابتلا به اعتیاد کند. به همین دلیل، افرادی که والدینشان اعتیاد دارند باید بیشتر مراقب باشند تا حتی در مرحله اول اعتیاد (آزمایش) قرار نگیرند.

دلیل دیگری که سابقه خانوادگی علت اعتیاد است این است که وقتی کودکان در کنار والدینی که از مواد مخدر و الکل استفاده می کنند بزرگ می شوند، می توان آن را عادی کرد و احتمال اینکه آنها در سنین پایین تر شروع به مصرف کنند بیشتر است. آنها همچنین ممکن است از مواد مخدر یا الکل برای مقابله با آسیب های ناشی از سوء مصرف مواد در خانه خود استفاده کنند.

تروما به عنوان یک علت اعتیاد

هنگامی که افراد با تروما، به ویژه ترومای دوران کودکی مواجه می شوند، مقابله با آن دشوار است مگر اینکه به درمان مراجعه کنند و به دنبال کمک باشند. اغلب افراد با سابقه تروما به مواد مختلفی روی می آورند، چه الکل یا مواد مخدر. احساس سرخوشی یا توانایی خاموشی می‌تواند به آن‌ها از احساسات و خاطراتی که با ضربه‌های روحی به وجود می‌آیند تسکین دهد.

متأسفانه، مواد مخدر و الکل در درازمدت به فرد کمکی نمی‌کند تا با آسیب‌های روانی مقابله کند. می تواند منجر به ایجاد مشکلات بیشتر شود. ایجاد اعتیاد به دلیل ضربه به این معنی است که فرد باید هم با اعتیاد فیزیکی و هم با خود حادثه مقابله کند.

بیشتر بدانید: چرخه اعتیاد

سوء مصرف مواد و عزت نفس

هنگامی که شخصی اعتماد به نفس پایینی دارد، ممکن است به چند دلیل از مواد مخدر و الکل استفاده کند. اولاً، وقتی تحت تأثیر قرار می گیرند، ممکن است سطح اعتماد به نفس بیشتری را احساس کنند. متأسفانه، این امر می‌تواند منجر به شرکت در فعالیت‌های خطرناک‌تر و مخاطره‌آمیزتر شود که می‌تواند منجر به صدمه یا آسیب جدی شود.

افرادی که از مسائل جنسی یا هویت جنسی رنج می برند، اگر ندانند چگونه خود را بپذیرند یا از کسانی که در زندگی خود هستند مانند دوستان و خانواده احساس شرمندگی کنند، تمایل به استفاده از مواد مخدر و الکل برای درمان مشکلات عزت نفس دارند.

آیا پیوند ژنتیکی وجود دارد

اعتیاد یک بیماری است که می تواند ریشه ژنتیکی داشته باشد و 30 تا 70 درصد مواقع این بیماری است. این بدان معناست که وقتی یکی از اعضای خانواده فردی با این بیماری دست و پنجه نرم می کند، احتمال ابتلای شما به اعتیاد دو برابر بیشتر از فردی است که آن ارتباط ژنتیکی را ندارد.

ژن‌های شما نحوه تعامل یک ماده با مغز را تغییر می‌دهند، به این معنی که DNA و ترکیب ژنتیکی شما می‌تواند یکی از دلایل اعتیاد باشد. اگر اثرات قوی‌تر باشد، احتمال ابتلا به وابستگی و اعتیاد در اولین بار یا حتی اولین بار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آیا اعتیاد یک بیماری است یا انتخاب؟

عوامل محیطی اعتیاد

  • فشار همسالان : اگر دوستان یا سایر افراد مهم در زندگی یک فرد از مواد مخدر و الکل استفاده می کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که خودشان در آن مشارکت داشته باشند، به خصوص اگر نوجوان باشند.
  • نظارت ضعیف والدین : این بیشتر در مورد نوجوانان صدق می کند، اما یک نوجوان یا کودک ممکن است احتمال بیشتری برای آزمایش مواد مخدر یا الکل داشته باشد اگر والدین آنها مراقب کارهایی که انجام می دهند، کجا می روند و با چه کسانی معاشرت می کنند، مراقب نباشند.
  • مصرف مواد مخدر از سوی والدین : همانطور که در بالا گفته شد، اگر والدین مواد مخدر مصرف کنند، احتمال مصرف و اعتیاد فرد به میزان قابل توجهی بیشتر است.
  • وجود مواد مخدر در خانه، محل کار یا مدرسه : هر چه فردی بیشتر در معرض مواد مخدر و الکل قرار گیرد، احتمال مصرف و ابتلا به اعتیاد بیشتر می شود.
  • زندگی در یک جامعه فقیر : تمایل بیشتری به اعتیاد به الکل و مواد مخدر در جوامع فقیر وجود دارد، احتمالاً به دلیل استرسی که می تواند با زندگی در فقر همراه باشد.

پرداختن به علت اصلی اعتیاد

وقتی فردی به سراغ درمان می رود، باید علت اصلی اعتیاد خود را بررسی کند، نه اینکه به سادگی علائم را درمان کند. چه درمانی که فرد انتخاب می کند ، توانبخشی بستری ، توانبخشی سرپایی، یا یک برنامه حمایتی مانند AA یا NA باشد، فرد باید عمیق تر کند و دریابد که چرا در وهله اول به این ماده روی آورده است.

پس از اینکه یک فرد با آن برخورد کرد، قادر به دستیابی به هوشیاری طولانی مدت خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان سوء مصرف مواد، از صفحه بازپروری الکل ما یا صفحات سم زدایی مواد مخدر ما دیدن کنید ، جایی که توصیه ها و راهنمایی های خاص متناسب با خود را خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *