ترک مواد مخدر شیشه - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر و ترک تریاک در کرج و تهران

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما ترک مواد مخدر شیشه را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

وقتی که شخص مواد مخدر شیشه استفاده می‌کند، 50 درصد از گیرنده های دوپامین و سروتونین در مغز نابود می شود و همین مسئله نشان می‌دهد که بر این اساس وابستگی جسمانی، این مواد مخدر وابستگی روانی هم دارد. به همین علت کلینیک  به عنوان عالی ترین مرکز ترک شیشه (کریستال) در کرج یکی از اصولی ترین و دقیق ترین روند ها را در مرحله ترک شیشه بهره گیری می‌کند. ترک اعتیاد شیشه با دیگر ماده مخدر خیلی متفاوت است، زیرا اگر روند نادرستی بهره گیری شود، پیشامد هایی بدتر به وجود می آید و نیاز است که فرد بیمار صبر و طاقت زیادی برای ترک آن داشته باشد.

ترک مواد مخدر شیشه

شیشه یا کریستال قوی‌ ترین گونه متا آمفتامین ها حساب می‌شود که یکی از داروهای محرک خیلی قوی است و در مدت زمانی 9 الی 12 ساعت بیشترین تاثیر را روی بدن دارد و توهم شیشه زیاد است. تاثیر آن روی بدن به این شکل است که دوپامین و نور اپی نفرین را بیش از اندازه در بدن تراوش می‌کند و روی دستگاه عصبی بدن اثر می گذارد.

دردناک ترین پیشامد مصرف شیشه در طولانی مدت

استفاده ماده مخدر شیشه سبب فعال شدن بخش لذت در مغز و باعث توهمات متفاوت می شود. اعتیاد به شیشه، نشانی و علائم از خود در مغز به جای می‌گذارد که خیلی تصمیم فرد را برای کنار گذاشتن اعتیاد کم می کند. ادامه دار شدن استفاده شیشه پیشامد های روانی و جسمی جبران نشدنی و خطرناکی دارد که در این قسمت بعضی از متداول ترین پیشامد استفاده شیشه در طولانی مدت را چک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مشاوره ترک اعتیاد

1.رایج ترین پیشامد پوستی استفاده شیشه

پدید آمدن پیشامد پوستی بر تاثیر مصرف نادرست و مکرر شیشه در افرادی که مصرف دارو مدت دارند خیلی رایج است. افراد ابتلا به استفاده شیشه پوست ها را کدر، چروک و بیمار شکل دارند بلکه با گذشت زمان زخم‌ها ناشی از اعتیاد به شیشه بر روی سطح پوستشان معلوم می‌شود. این زخم‌ها مثل جای مته هستند و بیشتر در بخش صورت و بازوی فرد بیمار پیدا می‌کنند. از آنجایی که اعتیاد به استفاده شیشه سبب خراب شدن لایه های پوستی می‌شود، افتادگی پوست و تغییر ظاهری هم از آن مواردی هستند که به سرعت در فرد معتاد پیدا می‌شود.

2.پیشامد خطرناک استفاده شیشه بر روی مغز

مصرف دراز مدت از مخدر شیشه با داشتن لذت لحظه ای بالایی که دارد باعث کاسته شدن خیلی زیاد آی کیو و صدمه زدن به سلول های عصبی می‌شود. به همین علت است که ترک کردن شیشه مثل ترک کراک از آن مورد دسته هایی است که سخت ترین  ترک اعتیاد محسوب می شود و نباید در مدت دوره ترک کردن بیمار رهاش کرد.

خیلی از اثرات استفاده نادرست و مکرر شیشه روی نورون های دوپامین و سروتونین است که بر وضعیت احساسات، قدرت فکر کردن و تصمیم گیری فرد اثر می‌گذارند. این صدمه ها می‌توانند سبب بیماری هایی مثل پارانویا، افسردگی و این چنین سکته های مغزی می شوند. مختل شدن ضعیف شدن سلول های مغزی و در مهارت های حرکتی از دیگر پیشامد های اعتیاد به شیشه است که نباید آن ها را نه دیده بگیریم.

3.پیشامد استفاده شیشه در مردان به چه شکل است؟

پیشامد استفاده شیشه در مردان و زنان به قدری وحشتناک است که وقتی قوی ترین مخدرهای سنتی در برابر آن خیلی ضعیف هستند. اما وقتی این پیشامد در مردان به صورت دیگری پدید می آید. مثلا استفاده شیشه به شدت میل به کار های جنسی را بالا می برد، فرد در حالت خماری دست به حركات دیوانگی می ‌زند و سبب ایجاد توهمات خیلی زیادی می شود که قتل و خودکشی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: علائم و نشانه های اختلال مصرف مواد

ترک اعتیاد کریستال

برای ترک کردن شیشه نخستین گام داشتن امید و انگیزه برای ترک آن است و بعد از آن می شود روند هایی که سبب خنثی کردن فوری بدن از ماده مخدر می‌شوند. بسیار مهم است که ترک کردن شیشه در کلینیک ترک اعتیاد اعمال شود. چون نداشتن دانش کافی از روند های اصولی در ترک آن، سبب استفاده دوباره این ماده روان گردان می‌شود و اثرات روانی و عصبی بدی روی کسی که استفاده می کند دارد.

ترک شیشه به گونه ماتریکس

برای ترک استفاده شیشه از روند های متفاوتی بهره برداری می شود که بستگی به شرایطی که بیمار دارد، درمان مناسب او توصیه می شود. یکی از عالی ترین روند های ترک شیشه، بهره گیری از روند ماتریکس است. به تازگی در درمان بیماری هایی که وابستگی به روان گردان مثل شیشه هستند، از روندی بهره برداری می شود که به روند ماتریکس معروف است و از نمونه ی ماتریکس (Matrix) الهام گرفته شده است.

مراحل ترک در زمان ترک مصرف شیشه

دو هفته اول بعد از قطع شدن استفاده شیشه وقت نشانه های ترک حساب می شود که این نشانه بیشتر روانی است و نشانه جسمانی کم ایجاد می کند. کلافگی، پرخوابی، وسوسه، بی رمقی، عصبانیت، تحریک پذیری می توانند نشانه هایی باشند که بیمار در دو هفته اول امتحان می کند. بعد از دو هفته اول حال عمومی بیمار خوب می شود و بیمار احساس می کند بهتر شده است و به این علت امکان دارد نخواهد به مداوا کردنش ادامه بدهد. این احساس بهتر شدن بیمار به طور میانگین 4 هفته طول میکشد. به این 4 هفته به اصطلاح ماه عسل می گویند.

به طور میانگین به مرور زمان یک و نیم ماه از قطع شدن استفاده شیشه مغز بیمار شروع به بهبود پیدا کردن صدمه های وارد شده به وسیله ی شیشه می کند و این سبب می شود بیمار باعث نشانه ناخوشایندی شود که مقدار و شدت این نشانه با میزان و طول زمان استفاده شیشه می تواند تغییر کند. به این قسمت که بعد از ماه عسل شروع می شود مراحل دیوار می گویند.و این قسمت سه و نیم الی پنج ماه می تواند طول بکشد و اگر بیمار در این مرحله مواد استفاده نکند در عمل اجازه داده است مغزش خیلی بهتر شود.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *