ترک داروهای ضد افسردگی - ترک مواد مخدر در کرج - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد در کرج : 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما ترک داروهای ضد افسردگی را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

ترک داروهای ضد افسردگی

برای فردی که با افسردگی شدید سر و کار دارد، یک داروی ضد افسردگی می تواند نجات دهنده باشد. اما اگر احساس بهتری دارید و آماده هستید که زندگی بدون آن را امتحان کنید، ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. اگر مصرف این داروها را به طور ناگهانی قطع کنید، می تواند علائم ترک را ایجاد کند و شما را به جستجوی تسکین ترک داروهای ضد افسردگی بفرستد. این علائم به عنوان سندرم قطع داروهای ضد افسردگی شناخته می شوند و اگرچه تهدید کننده زندگی نیستند، اما میتوانند بسیار ناراحت کننده باشند. ارائه‌دهنده شما می‌تواند به شما کمک کند داروهای ضد افسردگی را به گونه‌ای متوقف کنید که ترک را کاهش دهد. ما همچنین گزینه های تسکین ترک داروهای ضد افسردگی مانند مصرف آنتی هیستامین مانند بنادریل برای ترک Effexor را مورد بحث قرار می دهیم.

علل ترک داروهای ضد افسردگی

بر اساس برخی تخمین ها، سندرم قطع داروهای ضد افسردگی در حدود 20 درصد از افرادی که حداقل یک ماه به طور منظم یک داروی ضدافسردگی مصرف کرده اند و به طور ناگهانی مصرف آن را قطع کرده اند یا دوز مصرفی خود را به شدت کاهش می دهند، رخ می دهد. به نظر می رسد برخی از انواع داروهای ضد افسردگی بیشتر از سایرین باعث ترک داروهای ضد افسردگی می شوند، اما شما می توانید آن را از هر نوع دیگری ایجاد کنید.

اگرچه قطع یک داروی ضد افسردگی شامل نوعی ترک است، اما این بدان معنا نیست که شما به داروی ضد افسردگی معتاد هستید.

هنگامی که شما به موادی مانند مواد مخدر یا الکل معتاد هستید، تغییراتی در مغز شما ایجاد می‌کند که منجر به هوس، نیاز به مقدار زیاد ماده و تمایل شدید به استفاده از آن ماده می‌شود، حتی اگر اغلب پیامدهای منفی به همراه دارد. داروهای ضد افسردگی این تغییرات طولانی مدت مغزی را ایجاد نمی کنند و به هوس یا اعتیاد منجر نمی شوند.

علائم ترک داروهای ضد افسردگی

علائم سندرم قطع داروهای ضد افسردگی خیلی کم است. آنها بیشتر در دو تا چهار روز آغاز می شوند و تنها یک یا دو هفته زمان می برد. 3 علائم عبارتند از:

  • علائم شبه آنفولانزا: مانند خستگی، تعریق، درد، سردرد و احساس سستی
  • بی خوابی: که ممکن است با کابوس یا رویاهای واضح همراه باشد
  • حالت تهوع: احساس بیماری و احتمال استفراغ
  • مشکلات تعادل: مانند سرگیجه، احساس سبکی سر، یا سرگیجه (احساس چرخش یا کج شدن)
  • اختلالات حسی: مانند سوزن سوزن شدن، سوزش، یا احساس شوکه شدن
  • مسائل عاطفی: مانند بی قراری، تحریک پذیری و اضطراب

ترک داروی ضد افسردگی در مقابل عود

برای برخی از افراد، علائم قطع می‌تواند این احساس را ایجاد کند که افسردگی یا اضطراب در حال بازگشت است و در واقع، قطع داروی ضد افسردگی ممکن است خطر عود را افزایش دهد. به همین  دلیل، مهم است که بین سندرم قطع و عود تمایز قائل شویم.

بزرگترین تفاوت بین این دو این است که علائم قطع معمولاً در عرض چند روز پس از قطع داروی ضد افسردگی شما شروع می شود، در حالی که عود معمولاً بیشتر طول می کشد و علائم به تدریج ایجاد می شوند.

سندرم قطع مصرف

  • علائم در عرض چند روز شروع می شود
  • سرگیجه، حالت تهوع، سردرد یا بدن درد شایع هستند
  • علائم بعد از 1 تا 3 هفته برطرف می شود

عود افسردگی، اضطراب

  • علائم به تدریج در طول زمان ایجاد می شود
  • به طور معمول بدون شروع حاد علائم فیزیکی
  • علائم با گذشت زمان بدتر می شوند

تفاوت دیگر این است که سندرم قطع اغلب شامل علائم فیزیکی است که با افسردگی یا اضطراب مرتبط نیستند، مانند سرگیجه، حالت تهوع یا علائم شبیه آنفولانزا.

با سندرم قطع، علائم در نهایت، معمولا در عرض یک تا سه هفته از بین می روند. اما اگر در حال عود افسردگی یا اضطراب خود هستید، علائم از بین نمی روند و حتی ممکن است بدتر شوند.

علاوه بر این، اگر دوباره یک داروی ضدافسردگی را شروع کنید، علائم قطع به سرعت برطرف می شود، اما افسردگی یا اضطراب زمان بیشتری طول می کشد تا پاسخ دهد.

نکاتی برای تسکین ترک داروهای ضد افسردگی

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند از سندرم قطع مصرف جلوگیری کنید و اگر برای شما اتفاق افتاد، تسکین پیدا کنید.

به برنامه خود پایبند باشید

برخی از داروهای ضد افسردگی مانند افکسور (ونلافاکسین) به سرعت سیستم شما را ترک می کنند و بنابراین احتمال بروز علائم ترک را افزایش می دهند . 4 این ممکن است حتی زمانی اتفاق بیفتد که شما صرفاً با کمی تأخیر در مصرف دوز معمول خود دارید.

اگر داروی ضد افسردگی خود را فراموش کردید، اشکالی ندارد به محض اینکه متوجه شدید آن را فراموش کرده اید، آن را مصرف کنید. استثنا این است که نزدیک به دوز برنامه ریزی شده بعدی شما باشد. در این صورت، تا آن زمان صبر کنید و به مسیر خود بازگردید.

یک سوئیچ را در نظر بگیرید

فرض کنید از یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) استفاده می‌کنید، اما برای شما خوب کار نمی‌کند، یا باعث ایجاد عوارض جانبی می‌شود که نمی‌توانید با آن زندگی کنید. به جای توقف مصرف آن و به طور بالقوه ایجاد سندرم قطع، با پزشک خود در مورد تغییر داروی دیگر صحبت کنید، به خصوص اگر مدت زیادی از آن استفاده نکرده اید.

به عنوان مثال، پروزاک (فلوکستین)، نیمه عمر بسیار طولانی دارد ، به این معنی که پس از قطع مصرف آن، کندتر از سایر داروهای SSRI از بدن شما خارج می شود. به همین دلیل، بعید است که با پروزاک علائم ترک شدید داشته باشید. این  را در نظر داشته باشید زمانی که شما و پزشکتان در مورد اینکه کدام یک از داروهای ضد افسردگی را باید امتحان کنید یا اگر در نظر دارید به داروی دیگری تغییر دهید، بحث می کنید.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *