بدترین و خطرناک ترین مواد مخدر

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما بدترین و خطرناک ترین مواد مخدر  را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

بدترین و خطرناک ترین مواد مخدر

از داروهای بدنام خیابانی گرفته تا داروهای تجویزی در داروخانه محله شما، فهرست زیر نگاهی به فهرست متنوعی از مواد دارد. اگرچه این فهرست به ترتیب خاصی مرتب نشده است، اما خطرناک ترین مواد مخدر را از نظر تأثیر منفی فیزیکی، عاطفی، روانی و اجتماعی برجسته می کند.

الکل یکی از بدترین مواد مخدر است

الکل به راحتی یکی از بدترین مواد مخدر است، اما به دلیل عادی شدن مصرف آن، زیر رادار می رود. نظرسنجی ملی در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت (NSDUH) در سال 2018 تخمین می‌زند که تقریباً از هر 10 بزرگسال آمریکایی (بالای 18 سال) 9 نفر در مقطعی از زندگی خود به مصرف الکل پرداخته‌اند .

الکل مضرترین ماده مخدر است – در رتبه بالاتری از موادی مانند کراک و هروئین قرار دارد. این ادعا بر اساس آسیب هایی است که الکل برای مصرف کننده، اطرافیان او و به طور کلی جامعه ایجاد می کند.

برخی از اثرات بلندمدت و کوتاه مدت سوء مصرف الکل عبارتند از: مشکلات سلامت روان (مانند افسردگی و اضطراب)، افزایش خطر ابتلا به سرطان، مسائل مربوط به بارداری، رفتار جنسی پرخطر، مشکلات یادگیری و مشکلات سلامت جسمانی (به عنوان مثال، بیماری کبد، فشار خون بالا، سکته مغزی، بیماری قلبی و مشکلات گوارشی).

تنباکو

به نقل از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، ” مصرف دخانیات علت اصلی بیماری های قابل پیشگیری، ناتوانی و مرگ در ایران است .”

ارقام بالا خود توضیحی هستند و نشان می دهند که چرا تنباکو بدترین مواد مخدر است. تنباکو علیرغم وضعیت قانونی آن، یک ماده بسیار اعتیادآور است که مسئول بسیاری از مشکلات سلامتی جدی هم برای افراد سیگاری و هم برای افراد سیگاری است – از جمله سرطان ریه، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی.

مت آمفتامین ها (مث)

مت به عنوان یک محرک مصنوعی طبقه بندی می شود که معمولاً به صورت خوراکی، خرخره، تزریقی یا دودی مصرف می شود. به دلیل تأثیرات سرخوشانه اش از افزایش هوشیاری و انرژی، مورد توجه قرار گرفته است.

از نظر تعداد مصرف‌کنندگانی که پس از مصرف دارو به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند، متا بالاترین رتبه را به عنوان بدترین دارو دارد.

به راحتی می توان فهمید که چرا متم یک منبع نگرانی است – و چرا به عنوان یکی از خطرناک ترین داروها رتبه بندی می شود. گزارش CDC نشان می دهد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از متوفی بین سال های 2011 تا 2016 3 برابر شده است .

برخی از اثرات کوتاه مدت مت شامل بی قراری، تحریک پذیری، ضربان قلب نامنظم، تنفس سریع تر، افزایش دمای بدن و فشار خون بالا است.

اکسی کدون

Oxycodone یک ضددرد Schedule II است که با نام‌های متعدد خیابانی از جمله Oxy، Perc، Ox، Kicker یا Hillbilly Heroin شناخته می‌شود. مصرف کنندگان مواد مخدر عمدتاً از طریق وریدی یا خوراکی به دلیل تأثیرات آرامش و سرخوشی مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

باعث سرکوب سرفه، افسردگی تنفسی، انقباض پاپیلرها، آرامبخشی، تسکین درد، ضربان قلب آهسته، غش، گیجی، پوست لطیف یا حتی آسیب شدید کبدی می‌شود، به خصوص زمانی که با استامینوفن ترکیب شود. مصرف بیش از حد ممکن است منجر به تشنج، کما و مرگ شود.

کوکائین

آیا می‌دانستید که کوکائین (ماده‌ای که اکنون در جدول دوم کنترل می‌شود) زمانی به راحتی قابل دسترسی بود و حتی به عنوان یک ماده در نسخه‌های اولیه نوشابه کوکاکولا استفاده می‌شد؟ کراک، کک، ضربه، فلیک، یا هر نام دیگر خیابانی که با آن همراه است، محرک شدیدی است که در تاریخ بسیار محبوب است.

استفاده طولانی مدت و اعتیادآور کوکائین ممکن است منجر به چندین خطر درازمدت سلامتی مانند تشنج، کاهش وزن ناسالم، ناراحتی تنفسی، نارسایی اندام ها، فشار خون بالا، افسردگی، بیماری قلبی و سکته شود. همچنین با خطر بالای مصرف بیش از حد اعتیادآور است.

بیشتر بخوانید: اثرات بلند مدت و کوتاه مدت ماری جوانا بر سلامتی

مورفین

اخطار در مورد این داروی ایده آل این بود که در کنار سایر عوارض جانبی باعث وابستگی می شود.

با توجه به اینکه از هر 4 بیمار، 1 نفر از مرفین و سایر مواد افیونی ضد درد برای ایجاد اختلال مصرف مواد افیونی در درازمدت استفاده می کنند، این دارو به راحتی در زمره بدترین داروها قرار می گیرد. و در حالی که امروزه هنوز توسط پزشکان مجاز و واجد شرایط برای دردهای مزمن تجویز می شود، CDC دستورالعمل های دقیقی را برای به حداقل رساندن خطرات ارائه می کند.

عوارض جانبی طولانی مدت استفاده از مورفین شامل اختلال عملکرد جنسی، مشکلات ایمنی، افزایش قند خون، کاهش وزن، کم اشتهایی، یبوست مزمن و برخی علائم ناخوشایند ترک است. به همین دلیل است که معمولاً به عنوان آخرین راه حل توسط یک پزشک مجرب استفاده می شود.

بنزودیازپین ها – داروی ضد اضطراب

بنزودیازپین ها (معروف به بنزوس) داروهای مضعف سیستم عصبی مرکزی (CNS) هستند که برای درمان علائم ترک الکل، اسپاسم عضلانی، حملات پانیک و اضطراب تجویز می شوند. داروهای رایج در این دسته عبارتند از Valium، Klonopin و Xanax.

افرادی که از بنزودیازپین ها سوء استفاده می کنند در معرض خطر بالای عوارض جانبی مانند کند شدن ضربان قلب، ضعف بدن، مشکل در تنفس، لرزش، تشنج، خواب آلودگی، تکلم نامفهوم یا کما هستند. به خاطر داشته باشید که بنزودیازپین ها در صورت ترکیب با آرام بخش ها، مواد مخدر، الکل و سایر داروهایی که عملکرد مغز را کند می کنند، عوارض جانبی شدید و آرام بخشی بیش از حد ایجاد می کنند.

استامینوفن

استامینوفن همچنین با نام‌های تجاری Feverall، Mapap و Tylenol، در میان سایر ترکیبات تجویزی شناخته می‌شود.

معمولاً برای کاهش تب و درمان دردهای خفیف تا متوسط ​​در شرایطی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، دندان درد، آرتریت، دردهای عضلانی و سردرد استفاده می‌شود. در حالی که مصرف آن طبق دستور نسبتاً بی خطر است، مصرف بیش از حد آن می تواند خطر آسیب کبدی را افزایش دهد – باعث می شود ماده دارویی تجویزی به عنوان یکی از خطرناک ترین داروها شناخته شود.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *