انتخاب مرکز ترک اعتیاد- کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک مواد مخدر در کرج- روان درمانی در کرج - درمان اعتیاد در کرج - اکسیرپاکی

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما انتخاب مرکز ترک اعتیاد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

انتخاب مرکز ترک اعتیاد

انتخاب یک مرکز بازپروری مواد مخدر یا الکل برای خود یا برای یکی از نزدیکانتان می تواند بسیار سخت باشد. متأسفانه، با افزایش اپیدمی مواد افیونی، حوزه درمان اعتیاد شاهد هجوم بازاریابی فریبنده و اقدامات غیراخلاقی توسط «ارائه‌دهندگان» مواد مخدر بوده است که به نظر می‌رسد تنها نگرانی آنها سود پولی است. این باعث می شود خیلی از مصرف کنندگان را در مورد جا و روش پیدا کردن گزینه های درمانی اثر گذار سردرگم و بی اعتماد شوند.

انتخاب مرکز ترک اعتیاد

امروزه، بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان باید بدانند که در یک مرکز توانبخشی به دنبال چه چیزی باشند. همانطور که در مراکز درمانی تحقیق می کنید و با ارائه دهندگان توانبخشی صحبت می کنید.

اعتبار سنجی، صدور مجوز و گواهینامه ها 

مراکز معتبر توانبخشی مواد مخدر توسط کمیسیون مشترک  یا   کمیسیون اعتباربخشی تسهیلات توانبخشی  (CARF®) معتبر هستند  .

هر دو کمیسیون مشترک و CARF سازمان‌های مستقل و غیرانتفاعی هستند که اعتبار را بر اساس استانداردهای عملکرد صنعت و نتایج، کیفیت و ارزش نشان داده شده است.

با توجه به این واقعیت که در الزامات صدور مجوز بسیار متفاوت هستند، مجوز دولتی مانند اعتباربخشی نیست.

علاوه بر این، مراکز ترک اعتیاد برای تبلیغ برنامه‌ها و خدمات خود در گوگل و فیس‌بوک از طریق ارائه‌دهنده شخص ثالثی نیاز به تاییدیه دارند.

این گواهی تضمین می‌کند که از طریق یک فرآیند بررسی دقیق، تنها مراکز درمانی قانونی و با کیفیت می‌توانند خدمات خود را در این کانال‌ها تبلیغ کنند.

این فرآیندی است که سطحی از حفاظت را برای مصرف کنندگان فراهم می کند.

مدارک و مجوزهای کارکنان بالینی

اعتبارنامه و مجوز نشان می‌دهد که آیا افرادی که برنامه‌ریزی و خدمات بازپروری مواد مخدر را ارائه می‌دهند، استانداردهای ملی شناخته‌شده برای فعالیت حرفه‌ای را رعایت می‌کنند یا خیر.

اگر کارکنان بالینی مجوز یا اعتبار نداشته باشند، ممکن است آموزش و تجربه لازم برای ارائه مؤثرترین مراقبت را نداشته باشند.

مدارک خاصی که توسط متخصصان درمان اعتیاد نگهداری می شود ممکن است شامل LADC (مشاور مجاز الکل و مواد مخدر)، LPC (مشاور حرفه ای دارای مجوز)، CAC (مشاور تایید شده اعتیاد) یا CCDP (مشاور تایید شده اختلالات همزمان باشد).

تیم درمان چند رشته ای

برنامه‌های درمان سوء مصرف مواد بستری با بالاترین کیفیت شامل یک تیم مراقبت چند رشته‌ای است که مجموعاً برای رسیدگی به تمام جنبه‌های بیماری – ذهن، بدن و روح مجهز هستند.

این بدان معناست که برنامه توانبخشی شما باید شامل ترکیبی از متخصصان باشد که برای ایجاد یک برنامه درمانی فردی با هم کار می کنند.

همه اعضای تیم باید مجوز تمرین در رشته خاص خود را داشته باشند. اگر یکی از کارکنان چندین کلاه مختلف به سر می کند، مراقب باشید.

یک تیم درمانی چند رشته ای معمولاً شامل موارد زیر است:

  • مشاور وابستگی شیمیایی
  • دکتر پزشکی
  • پرستار
  • روانپزشک
  • روانشناس
  • متخصص تغذیه
  • متخصص سلامتی
  • مشاور مراقبت معنوی

استفاده از شیوه های مبتنی بر شواهد

مؤثرترین برنامه‌های درمانی بر شیوه‌های مبتنی بر شواهد که از طریق تحقیقات مبتنی بر علم به اثبات رسیده‌اند، متکی هستند.

نمونه‌هایی از شیوه‌های مبتنی بر شواهد شامل تسهیل دوازده مرحله‌ای، درمان شناختی رفتاری، درمان‌های به کمک دارو و سایر  مدل‌های درمانی است .

خدمات بهداشت روان

بسیاری از افرادی که با اعتیاد به الکل یا مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند، دارای یک بیماری روانی مشابه مانند اضطراب یا افسردگی هستند.

برای ارائه درمان مناسب، تشخیص دقیق مورد نیاز است.

برای بیمارانی که تشخیص دوگانه دارند، امیدوارکننده ترین رویکردهای درمانی شامل مراقبت از اعتیاد و اختلال سلامت روان همزمان می شود.

اگر یک برنامه درمان اعتیاد خدمات بهداشت روانی ارائه نمی دهد. حتماً بپرسید که چگونه این خدمات با سایر ارائه دهندگان در جامعه هماهنگ می شود.

میزان موفقیت/نتایج درمان

اغلب اوقات، نتایج درمان توسط ارائه دهندگان توانبخشی اندازه گیری نمی شود – یا به طور متناقض اندازه گیری می شوند. حتی تعریف “موفقیت” درمان نیز می تواند در بین ارائه دهندگان بسیار متفاوت باشد.

مراقب امکانات توانبخشی باشید که ادعا می کنند نرخ “درمان” یا “100٪ موفقیت” دارند.

اگر نرخ موفقیت توانبخشی ذکر شده باشد، داده ها باید با استفاده از روش های پژوهشی جمع آوری شوند یا در مجلات معتبر منتشر شوند.

بیمه

درمان سوء مصرف مواد ممکن است گران باشد، بنابراین به دنبال امکانات توانبخشی باشید که در شبکه با بیمه شما وجود دارد.

در شبکه بودن همچنین به این معنی است که این برنامه با استانداردهای کیفی شرکت های بیمه مطابقت دارد.

برخی از ارائه دهندگان درمان می گویند که با شرکت بیمه شما کار می کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها در شبکه هستند.

اگر شک دارید، با ارائه دهنده بیمه خود چک کنید.

سم زدایی کردن پزشکی یا درمان کردن با کمک دارو

خدمات سم زدایی پزشکی می تواند توسط بیمارستان یا کلینیک مراقبت های بهداشتی شما قبل از ورود به یک برنامه درمانی ارائه شود، اما انجام سم زدایی پزشکی در محل به شما این امکان را می دهد که فرآیند توانبخشی را همزمان شروع کنید.

کادر پزشکی یک واحد سم زدایی باید شامل پرستاران و پزشکانی باشد که در کاهش ناراحتی ناشی از ترک الکل یا مواد مخدر و کاهش هوس مواد مخدر تخصص دارند.

نظارت مداوم بر سلامت جسمانی شما بخش مهمی از روند بهبودی شما است.

برنامه های تخصصی

ارائه دهندگان خدمات درمانی با کیفیت از رویکرد بیسکویت برای مراقبت استفاده نمی کنند.

مهم است که برنامه‌های توانبخشی را پیدا کنید که مراقبت‌ها در آن‌ها فردی و متناسب باشد، چه به معنای ارائه برنامه‌های جنسیتی خاص، درمان هدفمند برای نوجوانان، بزرگسالان جوان یا سایر جمعیت‌های خاص، یا سایر انواع توانبخشی تخصصی باشد.

بسیاری از مسائلی که در طول دوره توانبخشی مورد بحث قرار می‌گیرند، در گروه‌های مختلط می‌تواند دشوار باشد.

طول برنامه توانبخشی

مدت زمان صرف شده در درمان به بهترین وجه با پیشرفت شما به جای تعداد روزهای مشخص تعیین می شود.

برخی از برنامه های سوء مصرف مواد یک چارچوب زمانی تخمینی ارائه می دهند، اما اگر پیشرفتی در این دوره حاصل نشود، مدت زمان درمان می تواند افزایش یابد.

به دنبال برنامه هایی باشید که سطوح مختلف توانبخشی را ارائه می دهند تا با پیشرفت، بتوانید به سطح مراقبتی با شدت کمتر قدم بگذارید.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *