اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر غیرقانونی - ترک مواد مخدر در کرج -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر غیرقانونی را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر غیرقانونی

مواد مخدر غیرقانونی به مواد بسیار اعتیادآور و غیرقانونی مانند هروئین ، ماری جوانا و متا اشاره دارد . در حالی که تصمیم به استفاده از یکی از این داروها برای اولین بار معمولاً داوطلبانه است، یک اعتیاد غیرمنتظره می تواند تصمیم به ترک را بعداً به میزان قابل توجهی دشوارتر کند.

اعتیاد به مواد مخدر، نحوه عملکرد مغز و در نتیجه طرز فکر و عمل او را تغییر می دهد.

شروع یک اختلال سوء مصرف مواد غیرقانونی با یک وابستگی فیزیکی مشخص می شود. این را می توان با تحمل و علائم ترک از مواد مخدر تشخیص داد. تحمل زمانی رخ می دهد که شما به مقدار بیشتری از ماده نیاز دارید تا اثراتی مشابه زمانی که شروع کرده اید داشته باشید. هنگامی که یک تحمل ایجاد می شود، ممکن است فرد پس از قطع مصرف این ماده، ترک را تجربه کند. علائم ترک شدید است و بسته به نوع داروی مورد استفاده می تواند شامل تپش قلب و تشنج باشد. بخش دوم اختلال سوء مصرف شامل وابستگی روانی به مواد است. این با یک احساس ذهنی مشخص می شود که مصرف کننده به دارو نیاز دارد تا احساس طبیعی کند. اغلب تمایل به قطع مصرف دارو و نیز اولویت دادن به مصرف آن بر مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی وجود دارد.

در حالی که فردی که از یک اختلال سوءمصرف مواد غیرقانونی رنج می‌برد، عواقب منفی مصرف مواد را تشخیص می‌دهد، اما احساس می‌کند که نمی‌تواند به تنهایی آن را متوقف کند. مراکز توانبخشی و درمانی می توانند به افراد کمک کنند تا از شر عادت خود خلاص شوند.

در یک مرکز توانبخشی بستری، متخصصان سلامت روان از نزدیک با افراد بهبودیافته همکاری می‌کنند تا علت اصلی سوءمصرف مواد، مانند هر گونه اختلال سلامت روانی همزمان را کشف کنند . در طول دوره توانبخشی، بیماران روش های مقابله ای سالم و سازنده ای را یاد می گیرند که نه تنها به حفظ هوشیاری آنها کمک می کند، بلکه به زندگی شادتر و رضایت بخشی دست می یابند.

انواع مواد مخدر غیرمجاز

اگر شما یا کسی که می شناسید با اختلال سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنید، تنها نیستید.  میزان مصرف مواد مخدر غیرقانونی در بین افراد 18 تا 25 ساله بالاترین میزان است.

اطلاعاتی در مورد رایج ترین اشکال مواد غیرقانونی در زیر بیابید.

  • کوکائین

    کوکائین یک محرک قوی اعتیاد آور است که از برگ های گیاه کوکای تهیه می شود و معمولاً به شکل پودر است. نام خیابان‌های کوکائین شامل ضربه، کک و برف است. کوکائین معمولاً خروپف یا تزریق می شود و همچنین می توان آن را دود کرد یا به پوست تزریق کرد.

  • کراک کوکائین

    کراک شکل خالص‌تر و قوی‌تر کوکائین است که معمولاً در بلوک‌های جامد یا کریستال‌ها وجود دارد. کراک کوکائین معمولاً دود می شود و به آن اجازه می دهد تا سریعتر به مغز برسد و منجر به افزایش کوتاه مدت در عین حال شدید شود. همچنین به طور فزاینده ای تزریق می شود.

  • خلسه

    اکستازی که توسط بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی و بزرگسالان جوان استفاده می شود، به عنوان یک ماده مخدر برای مهمانی یا داروی ریو در نظر گرفته می شود. اثرات روانگردان آن شامل افزایش ادراک حسی است و می تواند باعث کاهش بازداری شود. اکستازی معمولاً به صورت خوراکی به شکل قرص یا محلول در آب مصرف می شود، اما می توان آن را نیز خرخر کرد یا تزریق کرد.

  • توهم زاها

    LSD، PCP، قارچ، و مریم گلی همگی نمونه هایی از داروهای روانگردان یا تغییر دهنده ذهن هستند. در حالی که اعتیاد به این نوع مواد کمتر از سایر مواد مخدر است، استفاده و سوء استفاده از این مواد می تواند عوارض جانبی منفی شدیدی ایجاد کند.

  • هروئین

    هروئین ماده ای بسیار اعتیاد آور است که به طور مصنوعی از گیاه خشخاش به دست می آید. این ماده به شکل پودر سفید مایل به قهوه ای یا به عنوان ماده ای سیاه و چسبنده به نام “قیر سیاه” می آید. هروئین معمولاً تزریق می شود، اگرچه می توان آن را خرخر کرد، دود کرد یا به صورت خوراکی مصرف کرد.

  • مواد استنشاقی

    مواد استنشاقی شامل اقلام خانگی مانند اسپری رنگ، نشانگر و لوازم تمیز کننده است که از طریق دهان یا بینی به منظور دستیابی به بالا استنشاق می شود. استنشاق انواع خاصی از این مواد می تواند منجر به نارسایی قلبی و در نتیجه مرگ شود.

  • کتامین

    این ماده از نظر پزشکی به عنوان بی حس کننده در دامپزشکی استفاده می شود. در صورت سوء استفاده، کتامین می تواند باعث توهم، آرام بخش و گیجی شود.

  • ماری جوانا

    ماری جوانا یکی از رایج ترین مواد غیرقانونی است که مورد سوء استفاده قرار می گیرد. ماده اصلی روان‌گردان، THC، باعث ایجاد سرخوشی موقت و به دنبال آن خواب‌آلودگی، کاهش زمان واکنش و افزایش اشتها می‌شود.

  • مت

    مت یک محرک بسیار خطرناک است که می تواند باعث شود کاربران فوراً معتاد شوند. اثرات کوتاه مدت مته شامل هوشیاری و سرخوشی است. با این حال، استفاده طولانی مدت از Meth می تواند منجر به مشکلاتی مانند رفتار خشونت آمیز، مشکلات شدید دندانی، روان پریشی و پارانویای شدید شود.

  • ماری جوانا مصنوعی

    ماری جوانا مصنوعی به تعداد فزاینده مواد تولید شده ای اشاره دارد که حاوی ماده شیمیایی مشابه THC هستند. اگرچه ماری جوانای مصنوعی به عنوان یک جایگزین قانونی به بازار عرضه می شود، اما اثرات این ماده می تواند غیرقابل پیش بینی و شدیدتر از همتای طبیعی آن باشد.

اثرات و سوء مصرف مواد مخدر غیرقانونی

بسیاری از داروهای غیرقانونی خطرات جدی برای سلامتی دارند، حتی اگر در دوزهای کم مصرف شوند. برخی از داروها می توانند پس از یک بار مصرف باعث اعتیاد شوند. افرادی که به برخی مواد غیرقانونی معتاد می شوند در معرض خطر بالای مصرف بیش از حد هستند که می تواند کشنده باشد. بسیاری از مصرف بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که فرد پس از تلاش برای ترک سیگار عود می‌کند و دوباره به مصرف همان دوز بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *