اثرات دائمی داروها بر بدن - ترک مواد مخدر و اعتیاد در کرج و تهران -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد - تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما اثرات دائمی داروها بر بدن را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

اثرات دائمی داروها بر بدن (تأثیر طولانی مدت)

سوء مصرف مواد مخدر اثرات مخربی بر ذهن، رفتار و روابط می گذارد. اما اثرات دائمی مواد مخدر بر بدن می تواند به آرامی سیستم ها و عملکردهای حیاتی را از بین ببرد و به ناتوانی دائمی یا حتی مرگ منجر شود. حتی داروهای قانونی که بیش از حد مصرف شوند. می توانند مشکلات قابل توجهی ایجاد کنند که به راحتی قابل رفع نیستند. و برای برخی از داروهای غیرقانونی، مصرف بیش از حد ممکن است حتی برای آسیب مادام العمر ضروری نباشد.

مصرف کوکائین و بدن

به عنوان یکی از خطرناک ترین مواد مخدر در جهان، آنچه کوکائین هم با بدن و هم با ذهن می کند به خوبی مستند شده است.
با این حال، عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر ماهیت دقیق اثرات فیزیکی طولانی مدت کوکائین
بر روی مصرف کننده تأثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید: جدول زمانی خروج کلونوپین

برخی از این عوامل عبارتند از:

  • بازه زمانی (مدت مصرف کوکائین)
  • فراوانی مصرف
  • چه نوع کوکائین (هیدروکلرید کوکائین در مقابل فرم “کراک” داروی آزاد پایه)
  • نحوه مصرف دارو (خواه خرخر شده باشد، چه دود شود، چه تزریق شده باشد، زیرا کشیدن کوکائین باعث می‌شود که دارو سریع‌تر از خروپف به مغز برسد و به مصرف‌کنندگان اثر فوری بدهد)
  • میانگین مقدار کوکائین مصرف شده در هر دوز
  • زیست شناسی، روانشناسی و فیزیولوژی فردی که می تواند شامل وضعیت فعلی سلامت روان، سابقه خانوادگی، سن، جنسیت، رژیم غذایی، وجود سایر داروها و غیره باشد.

از جمله اثرات طولانی مدت (و احتمالاً دائمی) کوکائین کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی است که می تواند.
منجر به پوکی استخوان شود. کوکائین اشتها را سرکوب می کند. به طوری که می تواند علت و پیامد اختلالات خوردن باشد. این دارو به طور قابل توجهی متابولیسم بدن را تغییر می دهد، غذاهای چرب را بی معنی می کند و به معتادان چربی بدن بسیار کمتری نسبت به افرادی که کوکائین مصرف نمی کنند، می دهد.

کوکائین و وزن بدن

کوکائین به خودی خود همچنین می‌تواند باعث آسیب ماندگاری به مصرف غذا و مایعات شود. که منجر به تغییرات دائمی در وزن بدن (یا “تغییر متابولیک عمیق، به قول مجله اشتها”) بدون توجه به رژیم غذایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: دشواری ترک مواد مخدر

کوکائین و سیستم تنفسی

سوء مصرف کوکائین همچنین می تواند به دلیل آسیب گسترده ای که این ماده به سیستم تنفسی وارد می کند، باعث سرفه مداوم در مصرف کنندگان شود. به طور خاص، عوارض در سیستم تنفسی فوقانی و ریوی اغلب منجر به مشکلات تنفسی می شود که منجر به خون رسانی ناکافی به عضلات قلب می شود (شرایطی که به عنوان ایسکمی شناخته می شود).). قرار گرفتن مکرر در معرض کوکائین از طریق خروپف و سیگار کشیدن نیز می تواند باعث عفونت و مرگ بافت پوشش بینی و سینوس ها شود. کاربران می توانند سرفه مزمن، درد قفسه سینه، و خستگی ناشی از آسیب ریه (ادم ریوی)، و همچنین خونریزی ریوی (خونریزی از ریه ها) و تعدادی از شرایط دیگر، مانند باروترومای ریوی، گرانولوم جسم خارجی، کوکائین را تجربه کنند. عفونت ریوی مرتبط، برونشیولیت انسدادی، و آسم. مصرف کنندگان طولانی مدت کوکائین اغلب به راحتی خسته می شوند، مشکل تنفسی دارند و به طور منظم درد قفسه سینه را تجربه می کنند.

کوکائین و سیستم قلبی عروقی

تحقیقات زیادی در مورد آنچه که سوء مصرف کوکائین در درازمدت بر قلب و سیستم قلبی عروقی می‌زند انجام شده است.

انجمن قلب خاطرنشان کرد که مصرف کنندگان کوکائین دارای جریان “غیر طبیعی” خون در رگ های قلب هستند که می تواند باعث مشکلات جدی قلبی یا حتی مرگ شود.

متأسفانه، بسیاری از این آسیب ها بلافاصله قابل تشخیص نیستند. بنابراین کاربران ممکن است قبل از اینکه احساس کنند مشکلی به طور قابل توجهی اشتباه است. برای مدت طولانی کوکائین مصرف کنند. رگ‌های قلب در اثر سوء مصرف کوکائین بیش از حد گشاد می‌شوند که باعث می‌شود خون را بسیار سریع‌تر از حد معمول پمپاژ کنند و این باعث درد معمول قفسه سینه و تنگی نفس می‌شود.

کوکائین همچنین سطح فشار خون را افزایش می دهد. زیرا قلب باید سخت تر کار کند. با گذشت زمان، دیواره‌های رگ‌های خونی ضعیف‌تر می‌شوند و خود عضله قلب می‌تواند از این جنون آسیب ببیند و منجر به آنوریسم، حمله قلبی و مرگ شود.

گردش خون به سایر اثرات درازمدت سوء مصرف کوکائین بر قلب و سیستم قلبی عروقی در دراز مدت اشاره می کند. مانند انفارکتوس میوکارد، کاردیومیوپاتی، اندوکاردیت و تشریح آئورت. مصرف کوکائین برای مدتی نیز ممکن است شرایط قلبی از قبل موجود را تشدید کند. آسیب به قلب را تسریع کند و باعث مشکلات پایدار در تنفس، گردش خون و فشار خون شود.

بیشتر بخوانید: داروهایی با خطرناک ترین علائم ترک

کوکائین و مغز

آسیبی که کوکائین به مغز وارد می کند ممکن است طولانی ترین مدت باقی بماند. تحقیقات دانشگاه ها نشان داده است که کوکائین ممکن است مغز را به طور غیر طبیعی سریع پیر کند. مصرف کنندگان معتاد ” سالانه دو برابر حجم مغز خود را از دست می دهند ” در مقایسه با همتایان خود که مصرف نمی کنند. مغز ماده خاکستری را به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری از دست می دهد که به عنوان علائم معمول پیری مانند مشکلات حافظه و کاهش توانایی های شناختی ظاهر می شود.

اما همین علائم در میان افراد میانسالی دیده می شود که از نظر جسمی و روانی به کوکائین وابسته هستند. اما بازیابی حافظه فعال تنها در سال اول ترک عادت “متوسط” کوکائین امکان پذیر است. این برای افرادی بود که هم درمان و هم دارو دریافت می کنند. نتیجه این است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کوکائین، بدون هیچ گونه مداخله پزشکی، می تواند منجر به کاهش دائمی شناختی در بین مصرف کنندگان شود.

علاوه بر پیری ساده مغز، دانشمندان مشاهده کردند که این دارو می تواند سلول های مغز را برای همیشه از بین ببرد. مکانیسم کوکائین برای افزایش تولید دوپامین در مغز همان چیزی است که به آن ویژگی “بالا” می دهد، اما محققان خاطرنشان کردند که نورون های خاصی که با کوکائین در تعامل هستند “صدمه می بینند و امکان دارد در پروسه مصرف مواد از بین بروند.”

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *