آیا می توانم مواد مخدر را بدون توانبخشی ترک کنم؟ - ترک مواد مخدر در کرج -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - تماس: 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما آیا میتوانم مواد مخدر را بدون توانبخشی ترک کنم را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

ترک مواد مخدر یا الکل

هیچ وقت برای ترک مصرف مواد مخدر یا الکل دیر نیست. با این حال، ترک مواد مخدر به تنهایی می تواند خطرناک باشد.

هنگامی که مصرف مواد مخدر یا الکل را متوقف می کنید به ویژه پس از مصرف طولانی مدت شدید یا پس از ایجاد وابستگی به داروی انتخابی خود ممکن است علائم ترک، هوس و علائم ناراحت کننده سلامت روان را تجربه کنید.

به دلیل این احتمالات، ممکن است پزشک شما ترجیح دهد به جای اینکه خودتان داروها را ترک کنید، از طریق یک مرکز درمان سوء مصرف مواد به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر به طور مستقل به ترک مواد مخدر یا الکل فکر می کنید، ممکن است بخواهید در انتخاب خود تجدید نظر کنید. اگر با مسائل مربوط به سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است در صورت توقف مصرف مواد در معرض خطر ابتلا به علائم خطرناک ترک باشید.

ترک مواد مخدر بدون پاسخگویی یا یک شبکه حمایت اجتماعی قوی نیز ممکن است منجر به بازگشت مجدد داروهای انتخابی شما شود. حتی اگر به دلیل ننگ، هزینه، مراقبت از کودک، مسئولیت‌های شغلی یا به سادگی فکر نمی‌کنید اعتیادتان به اندازه‌ای بد است که کمک حرفه‌ای را تضمین کند، در جستجوی کمک حرفه‌ای مردد هستید، بازتوانی ممکن است انتخاب مناسبی برای شرایط شما باشد. همیشه بهترین کار این است که قبل از تصمیم گیری برای ترک داروها، از مشاوره پزشکی استفاده کنید.

آیا می توانم مواد مخدر را بدون توانبخشی ترک کنم؟

ممکن است بتوانید مواد مخدر را بدون توانبخشی ترک کنید، اما انجام این کار می تواند تهدیدی جدی برای سلامتی و رفاه شما باشد.

ترک مواد مخدر بدون توانبخشی خطراتی دارد و ممکن است سلامتی شما را تهدید کند.

علائم ترک خفیف تا شدید ممکن است در عرض شش ساعت پس از توقف مصرف داروی انتخابی خود یا گاهی زودتر ظاهر شوند. ترک مصرف برخی داروها می تواند منجر به علائم خطرناکی از جمله تشنج، آسیب اعضای بدن و گاهی اوقات مرگ شود.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا باید داروها را به تنهایی ترک کنید یا نه این است که با پزشک خود یا یک ارائه دهنده معتبر درمان اعتیاد صحبت کنید. بهتر است داروها را به تنهایی و بدون مشورت با پزشک متخصص ترک نکنید.

شدت علائم ترک ممکن است بر اساس نوع دارو یا داروهایی که استفاده می‌کنید، مقدار داروی انتخابیتان، مدت زمانی که از داروی انتخابی خود استفاده کرده‌اید، شیمی بدن و عوامل دیگر متفاوت باشد. با این حال، تعیین شدت این ملاحظات حیاتی بدون کمک متخصصان پزشکی دشوار است.

فقط یک پزشک می تواند تعیین کند که آیا می توانید بدون سم زدایی یا توانبخشی مصرف داروها را متوقف کنید. جستجوی کمک حرفه ای برای ترک مصرف مواد برای بهبود ایمن از اعتیاد و سوء مصرف مواد بسیار مهم است.

خطرات ترک مواد مخدر بدون توانبخشی ممکن است به مراتب بیشتر از مزایای درک شده باشد. حتماً با پزشک یا ارائه دهنده درمان انتخابی خود مشورت کنید تا ببینید چه نوع درمانی ممکن است برای شرایط شما مناسب باشد.

دلایلی که مردم به دنبال درمان حرفه ای نیستند

موانع جستجوی درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

نیاز کم درک شده یا امتناع از کمک خارجی

احساس اینکه می‌توانید اعتیاد خود را کنترل کنید «به اندازه کافی بد نیست» یا اینکه می‌توانید «به تنهایی» آن را کنترل کنید، ممکن است شما را از رفتن به مرکز سم‌زدایی یا برنامه توانبخشی باز دارد.

 با این حال، تصورات غلط و فرضیات نادرست در مورد اعتیاد شما خطرناک است و می تواند منجر به عوارض سلامتی شود.

به یاد داشته باشید: اشکالی ندارد که گاهی کمک بخواهید. در واقع، کمک خواستن و تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید از اعتیاد خلاص شوید، نشانه قدرت است.

انگ 

مسائل مربوط به سوء مصرف مواد شما نتیجه هیچ گونه شکست اخلاقی نیست. با این حال، انگ و تصورات غلط اجتماعی در مورد سوء مصرف مواد ممکن است شما را از جستجوی کمک حرفه ای برای اعتیاد خود باز دارد. انگ های اطراف سوء مصرف مواد می تواند باعث شرمساری شود و شما را از جستجوی کمکی که برای بهبودی نیاز دارید باز دارد.

موانع اقتصادی و هزینه ای

 هزینه یا پوشش نامناسب بیمه یکی دیگر از دلایل نگرانی شما در مورد ورود به مرکز سم زدایی یا مرکز ترک اعتیاد است.

با این حال، توانبخشی ها تمایل دارند طیف گسترده ای از طرح های بیمه را بپذیرند که هزینه کامل یا جزئی درمان را پوشش می دهد.

وقت مرخصی 

مرخصی گرفتن ممکن است طیف وسیعی از ملاحظات را به همراه داشته باشد. مرخصی گرفتن برای رفتن به توانبخشی ممکن است شما را نگران کند که چگونه شغل، آپارتمان یا مراقبت از فرزندانتان را حفظ کنید.

با این حال، شما گزینه ها و راه هایی برای ترتیب دادن بسیاری از این سناریوها دارید.

اگرچه مرخصی گرفتن برای رفتن به توانبخشی ممکن است باعث ایجاد اضطراب در شما شود، اما ممکن است در دراز مدت ارزش آن را داشته باشد.

محل 

مناطق روستایی ایالات متحده در مقایسه با مناطق شهری این کشور، فاقد روش‌های درمانی کافی برای اختلال مصرف مواد هستند. زندگی در مناطق خاص ممکن است دستیابی به درمان با کیفیت بالا را چالش برانگیزتر کند.

منابع درمانی شهری ممکن است منابع بیشتری برای مراجعین خاص مانند زنان، اقلیت ها، جمعیت های HIV مثبت و دیگران داشته باشند.

مسافرت رفتن

تحقیقات نشان می‌دهد که مسافت‌های سفر کوتاه‌تر گاهی اوقات با ماندن طولانی‌تر درمان و نرخ تکمیل درمان همراه است.

نیاز به سفر برای درمان سوء مصرف مواد می تواند برخی از افراد را منصرف کند، اما اگر روش های درمانی اولیه لازم در منطقه شما وجود نداشته باشد، می تواند مفید باشد.

تاخیر در برنامه ریزی 

گاهی اوقات، لیست انتظار طولانی یا تاخیر در برنامه ریزی می تواند افراد را از مراجعه به درمان منصرف کند. اجازه ندهید یک انتظار مانع از دریافت کمکی شود که برای اعتیاد خود نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *