آشنایی با مراحل اعتیاد - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج - کلینیک تخصصی

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما آشنایی با مراحل اعتیاد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید

آشنایی با مراحل اعتیاد

بررسی پزشکی

چه فردی به مواد مخدر یا الکل معتاد باشد. اعتیاد باید به عنوان یک بیماری مزمن – شبیه دیابت یا بیماری قلبی – در نظر گرفته شود که قابل مدیریت است اما قابل درمان نیست.

مانند این شرایط دیگر، باعث به اعتیاد یک شبه نمی شود. در اصل، اعتیاد پروسه ای است که در یک مدت زمانی درازی رخ می دهد و بیشتر به کمک شرایط مختلف می آید.

چهار مرحله اعتیاد

در حالی که ممکن است فردی به طور تصادفی به اعتیاد مبتلا شود. به عنوان مثال هنگام مصرف نسخه‌ای که عادت‌ساز است.

اغلب اعتیادها مسیر مشخصی را از آزمایش تا مصرف منظم و سوء استفاده تا وابستگی و تحمل تا مرحله نهایی دنبال می‌کنند: اعتیاد.

در اینجا، جزئیات بیشتری در مورد هر مرحله از فرآیند اعتیاد ارائه خواهیم کرد:

1. آزمایش

بیشتر مردم برای تفریح، آرامش، تسکین استرس، یا کمک به مقابله با دردهای عاطفی یا فیزیکی، نوشیدنی یا مواد مصرف می کنند.

به هر دلیلی که کسی برای اولین بار مواد مخدر مصرف می کند. یا اولین نوشیدنی خود را می خورد. به احتمال زیاد هرگز قصد معتاد شدن نداشته است.

متأسفانه برای برخی افراد، آنچه به عنوان مصرف یکباره یا گاه به گاه مواد در نظر گرفته می شود. می تواند دری را به روی مارپیچ رو به پایین مصرف و وابستگی باز کند. که قادر به کنترل آن نیستند.

این فقط در مورد مواد مخدر یا نوشیدنی های تفریحی صدق نمی کند.

به عنوان مثال، افراد ممکن است داروهای تجویزی برای درد مصرف کنند. اما زمانی که دیگر به داروهای معمولی خود دسترسی ندارند. برای کاهش درد خود به داروهای غیرقانونی روی آورند.

2. استفاده و سوء استفاده منظم

مرحله دوم در فرآیند اعتیاد زمانی اتفاق می افتد. که یک فرد شروع به عادت به مصرف الکل یا مواد مخدر می کند.

در حالی که ممکن است استفاده از آنها برای تفریح، آرامش یا خوددرمانی شروع شده باشد.

در این مرحله، مصرف مواد برای گذراندن روز ضروری است.

فرد در این مرحله حتی ممکن است زندگی بدون استفاده از مواد اعتیادآور را کسل کننده. کمتر جالب یا کم ارزش بداند.

در حقیقت، مواد در واقع می توانند احساس اضطراب یا افسردگی را در طول زمان بدتر کنند. و افراد را نسبت به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردند علاقه کمتری نشان دهند.

3. وابستگی و تحمل

مغز با مصرف منظم مواد مخدر و الکل شروع به تغییر می کند.

انتقال دهنده های عصبی در مغز مختل می شوند. یا مغز را با مقادیر زیادی از مواد شیمیایی پیام رسان (معروف به انتقال دهنده های عصبی) پر می کنند. یا به دلیل کمبود انتقال دهنده های عصبی، در ارتباط بین نورون ها اختلال ایجاد می کنند.

با گذشت زمان، مغز حتی انتشار انتقال دهنده های عصبی مورد نیاز برای تنظیم خلق و خو و سایر عملکردهای بدن را متوقف می کند. و در عوض منتظر می ماند تا ماده به جای آن این اعمال را تنظیم کند.

همانطور که یک فرد به مصرف خود ادامه می دهد. بدن تحمل می کند و برای به دست آوردن اثرات مشابه، مقادیر بیشتری از این ماده را بیشتر می طلبد.

حتی ممکن است فردی در این مرحله متوجه شود. که به دلیل افزایش مصرف مواد مخدر یا الکل شروع به رفتارهای پرخطر می کند.

4. اعتیاد

مرحله آخر اعتیاد کامل است. زمانی که فرد دیگر افزایش مصرف یک ماده را زیر سوال نبرد و با افزایش خطر، خطر و چالش هایی که ممکن است وارد زندگی خود کرده باشد راحت است.

بیشتر افکار فرد بر این متمرکز خواهد بود که چگونه و چه زمانی می تواند دوباره اوج بگیرد.

آنها ممکن است بهداشت اولیه را نادیده بگیرند. وعده های غذایی خود را حذف کنند و خواب خود را از دست بدهند. روابط و کار آنها آسیب خواهد دید.

عوامل خطر برای اعتیاد

هیچ راهی برای تعیین اینکه چه کسی ممکن است به اعتیاد مبتلا شود وجود ندارد.

هم محیط و هم ژنتیک فرد در این که چه کسی بیشتر در معرض خطر است نقش دارد.

با این حال، ما می دانیم که عوامل زیر می توانند احتمال اعتیاد فرد را افزایش دهند:

  • سابقه خانوادگی اعتیاد
  • یک اختلال سلامت روان موجود
  • تأثیر فشار همسالان
  • عدم مشارکت خانواده
  • قرار گرفتن در معرض اولیه و استفاده از مواد مخدر یا الکل
  • مصرف یک داروی بسیار اعتیاد آور
  • شرایط ناپایدار زندگی (فقر، سوء استفاده و غیره)

معمول است که یک فرد قبل از اینکه بفهمد اعتیاد دارد چندین بار برای ترک مواد مخدر یا الکل تلاش می کند.

هنگامی که اعتیاد آنها به طور رسمی تشخیص داده شد. موفق ترین راه برای بهبودی سم زدایی و درمان حرفه ای است. که توسط تحقیقات پشتیبانی می شود.

ابزارها و درمان‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به فرد کمک کند تا چرخه اعتیاد را بشکند. از درمان شناختی رفتاری گرفته تا گروه‌های حمایت از همتا، همه با هدف کمک به فرد در ایجاد ابزارهای لازم برای مدیریت بیماری مزمن که اعتیاد است، کمک می‌کنند.

در مرکز اکسیر پاکی، ما یک رویکرد مردم محور را برای سم زدایی و درمان اعتیاد به کار می بریم تا به افراد کمک کنیم مسیرهای جدیدی در زندگی خود پیدا کنند.

برنامه ما توسط مشاوران با تجربه در سطح کارشناسی ارشد و متخصصان پزشکی که در درمان شخصی برای سوء مصرف مواد مخدر و الکل تخصص دارند، هدایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *