ترک اعتیاد در منزل - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و تهران

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما ترک اعتیاد در منزل را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

ترک اعتیاد در منزل

بدون شک مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر یک انتخاب ترسناک، ناامید کننده و یک گزینه کاملاً پیچیده هم برای فرد و هم برای عزیزانشان است. شاید در گذشته سعی کرده اید هوشیار باشید. شاید شما گزینه‌های مختلفی را امتحان کرده باشید، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به راهی که انتظار داشتید نرسیده‌اند. با این حال، آیا برای غلبه بر اعتیاد به درمان رسمی نیاز دارید؟ از طرف دیگر، آیا می توان مصرف مواد مخدر را در خانه متوقف کرد؟ بیایید اطلاعاتی را که باید بدانید به دست آوریم.

ترک اعتیاد در منزل

اگرچه ممکن است امیدوارکننده و جذاب به نظر برسد، کلمه درمان اغلب دور از ذهن و غیر واقعی است. اکثر متخصصان موافق هستند که بهبودی از اعتیاد مستلزم کار و نگهداری مادام العمر است. فرد به سادگی اعتیاد را «حل» نمی کند. در عوض، باید برای مدیریت محرک‌ها، اجتناب از عود، و یادگیری نحوه اجرای روش‌های سالم‌تر تفکر و رفتار با دنیای اطراف خود آماده شوید.

در حالی که روند بهبودی هر فرد متفاوت به نظر می رسد، همیشه احساس کار در آن وجود دارد. حتی بهترین درمان در جهان نیز مشکل فرد را “رفع” نمی کند. این فقط یک نقشه راه برای مدیریت زندگی بدون مواد مخدر یا الکل ارائه می دهد. مسیر به سوی شفا در مسیر رفع سریع هموار نیست. در واقع، این مسیر می تواند طولانی و دشوار باشد، اما چالش ارزش آن را دارد. از این رو، کلمه شفا غالباً گمراه می شود. درعوض، در نظر گرفتن عبارت، در بهبودی، یا حفظ هوشیاری ، بسیار ارجح تر است.

آشنایی با فرآیند سم زدایی

سم زدایی اولین قدم برای بهبودی است. همچنین می‌تواند یکی از چالش‌برانگیزترین گام‌ها برای کسی باشد.

این به این دلیل است که اعتیاد معمولاً مستلزم وابستگی فیزیکی به ماده است. به عبارت دیگر، شما نسبت به اثرات و قدرت ماده تحمل می کنید. با گذشت زمان، برای رسیدن به اثر مطلوب، باید مقدار بیشتری از دارو مصرف کنید.

وابستگی نیز مستلزم کناره گیری است. هنگامی که به طور ناگهانی مصرف مواد خود را قطع یا حتی کاهش می دهید، در معرض خطر علائم ترک قرار می گیرید. این علائم ترک از فردی به فرد دیگر متفاوت است و همچنین بسته به نوع مواد مورد استفاده متفاوت است. با این حال، علائم می تواند از خفیف ناراحت کننده تا تهدید کننده زندگی متغیر باشد.

فرآیند سم زدایی شامل ترشح سموم مضر مرتبط با مواد مورد سوء استفاده از بدن است. با این حال، هدف اصلی انتقال موفقیت آمیز بیماران از مسمومیت حاد به تثبیت پزشکی است. مدت زمان این اتفاق از چند روز تا چند هفته متغیر است.

با توجه به خطرات و عوارض احتمالی، اکثر متخصصان درمان اعتیاد توصیه می کنند که افراد فقط زمانی که تحت نظارت پزشکی هستند سم زدایی کنند. داشتن ساختار، حمایت و ارزیابی مداوم می‌تواند برخی از ناراحتی‌های مرتبط با سم‌زدایی را کاهش دهد و همچنین می‌تواند در صورت بروز مشکلات پزشکی، مداخله لازم را ارائه دهد.

ترک اعتیاد در منزل - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و تهران

چه زمانی از سم زدایی در خانه و ترک اعتیاد در منزل خودداری کنید

همانطور که گفته شد، علائم سم زدایی معمولا ناراحت کننده هستند. علاوه بر این، سم زدایی از برخی مواد از جمله الکل یا بنزودیازپین ها ممکن است کشنده باشد.

عواقب کشنده

سم زدایی الکل می تواند منجر به دلیریوم ترمنز شود که به حالتی از نظر پزشکی ناپایدار اشاره دارد که با توهم، هذیان، گیجی، تب، بی قراری و تشنج های بالقوه کشنده مشخص می شود. تخمین زده می شود که تا 5٪ از افرادی که از الکل کناره گیری میکنند، هذیان گویی را تجربه می کنند.

بنزودیازپین هایی مانند زاناکس یا کلونوپین نیز می توانند باعث تشنج های تهدید کننده زندگی شوند. هنگامی که بدن به بنزودیازپین ها وابسته می شود، عوارض جانبی جدی (تشنج، تشنج و روان پریشی) ممکن است پس از کناره گیری ظاهر شود. روش بوقلمون سرد برای ترک بنزودیازپین ها ممکن است عواقب کشنده ای داشته باشد. در سم زدایی پزشکی، متخصصان آموزش دیده می توانند تعیین کنند که آیا حفظ یک برنامه کوتاه مدت مناسب است یا خیر.

در نهایت، در حالی که سایر داروها ممکن است عواقب مستقیم و کشنده ای نداشته باشند، روند ترک همچنان می تواند منجر به عواقب مرگ یا زندگی شود. به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که از مواد افیونی (مانند هروئین) کناره گیری می کنند، این روند آنقدر ناراحت کننده است که عود می کنند. در نتیجه کمی کاهش تحمل، آنها ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مصرف بیش از حد توان بدن قرار بگیرند که منجر به مصرف بیش از حد می شود.

تشدید علائم و ترک اعتیاد در منزل 

تخمین زده می شود که نزدیک به 8 میلیون آمریکایی هم با اختلالات مصرف مواد و هم با یک یا چند اختلال روانی دیگر دست و پنجه نرم می کنند. این پدیده به عنوان اختلالات همزمان شناخته می شود و اگر به همه مسائل موجود به اندازه کافی رسیدگی نشود، فرآیند سم زدایی می تواند پیچیده شود.

به این دلیل که روند ترک دارو می تواند علائم سلامت روان را تشدید کند. برای مثال، فرد مبتلا به افسردگی ممکن است در طول مرحله ترک، احساس بی‌تفاوتی یا ناامیدی بیشتری پیدا کند. او ممکن است مستعد علائم پرخطر مانند رفتار خودکشی باشد.

در نهایت، اگر فرد دارای شرایط پزشکی باشد (به عنوان مثال، سرطان، دیابت، بیماری های خود ایمنی)، فرآیند سم زدایی نیز می تواند سلامت عمومی فرد را پیچیده کند. به همین دلیل است که نظارت پزشکی بسیار ضروری است. درمان شامل مراقبت از ذهن و بدن است. حذف یکی از آن مناطق بحرانی ممکن است دستور العملی برای یک فاجعه باشد.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *