کلینیک ترک مواد مخدر در کرج

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما کلینیک ترک مواد مخدر در کرج را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

کلینیک ترک مواد مخدر در کرج

مجموعه اکسیر پاکی یک کلینیک ترک مواد مخدر در کرج زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد.

هدف از کلینیک ترک مواد مخدر در کرج , مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از سوء مصرف مواد، افزایش دسترسی به خدمات درمان مواد مخدر مبتنی بر جامعه مخصوصا در بین جمعیت های صدمه پذیر می باشد.

مصرف مواد مخدر چه عوارضی دارد؟

18 عوارض جسمانی مصرف مواد مخدر

  1. عوارض جسمانی مصرف مواد مخدر از عوارض اعتیاد به مواد مخدر شامل:
  2. آلودگی و آسیب پذیر شدن دندان‌ها
  3. ملتهب ساختن مخاط دهان
  4. نقص در ترشحات غدد بزاقی
  5. عقیم نمودن مردان و نازایی زنان
  6. کاهش میل جنسی
  7. اختلال در کارکرد دستگاه عصبی در صورت تداوم مصرف
  8. نارسایی کبد
  9. ابتلا به یرقان و اثرات و ابتلا به ضعف عمومی دستگاه گوارش
  10. ورم کلیه‌ها و اشکال در دفع ادرار توام با درد به همراه عفونت ادراری
  11. التهاب مزمن تارهای صوتی
  12. احتمال ابتلا به بیماری های برونشیت مزمن آسم، سل و تپش قلب
  13. تنگی نفس و دوران سر
  14. خشکی پوست
  15. شکنندگی ناخن‌ها

بیشتر بخوانید: نکاتی برای رهایی از مواد مخدر

ترک مواد مخدر 100% تضمینی

در مجموعه اکسیر پاکی نوع مراقبت و درمان ترک مواد مخدر 100% تضمینی انجام می شود.

اکسیر پاکی یک مرکز تخصصی ترک مواد مخدر تضمینی با قیمت مناسب می باشد.عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر هزینه ها تأثیر مستقیمی دارد، از مراقبت های پزشکی در نظر گرفته می شود تا امکانات رفاهی و …

آثار مواد مخدر بر مغز

زیادترین اثر مخرب و منفی استفاده کردن از مواد مخدر بر روی مغز می باشد. در مغز گیرنده‌هایی وجود دارد که این مواد بر آن‌ها اثر می‌کنند. این گیرنده‌ها به ۳ گروه قسمت می گردند:

اثر بر گروه اول ،سبب تنظیم و کاهش احساس درد، کاهش فعالیت مرکز تنفس، یبوست و اعتیاد می‌شود.

تاثیر بر گیرنده‌های دوم سبب کاهش احساس درد و افزایش حجم ادرار می‌شود.

آثار مواد مخدر بر گیرندهای گروه سوم سبب کاهش احساس درد می‌شود.

مواد مخدر پس از مصرف وارد سیستم ارتباطی مغز می شود در نتیجه فرایند عادی ارسال، دریافت و پردازش اطلاعات از سوی سلول های عصبی را مختل می کنند. ساختار شیمیائی بعضی از مواد مخدر از قبیل ماری جوانا و هروئین مانند نورون های فرستنده طبیعی مغز می باشد و در نتیجه نورون‌ها را تحریک می نماید.

شباهت ساختار شیمیائی این گونه مواد مخدر به نورون های فرستنده طبیعی سبب می شود تا سلول های گیرنده مغز فریب بخورد. همچنین اجازه می دهند تا مواد مخدر وارد سلول های عصبی شده و آنها را تحریک کنند.

بیشتر بخوانید:درمان بالینی برای اعتیاد

ساختار شیمیایی مواد مخدر

اگرچه ساختار شیمیائی این نوع مواد مخدر مانند ساختار مواد شیمیائی مغز می باشد ولی سلول های عصبی مغز را به صورت طبیعی تحریک و فعال نمی نمایند و باعث می گردند تا پیام های غیر طبیعی در شبکه عصبی مغز جریان بیابند.

بعضی دیگر از مواد مخدر مانند آمفتامین و کوکائین سبب می گردند تا سلول های عصبی مغز به میزان خیلی زیادی نورون های فرستنده عادی ایجاد نماید یا از گردش طبیعی این مواد شیمیائی در مغز پیشگیری می نمایند.

به وجود آمدن چنین اختلالی باعث می گردد تا یک پیام خیلی قوی در مغز ایجاد گردیده و کانال های ارتباطی مغز دچار اختلال گردد.

تفاوت میان طنین پیام طبیعی و پیامی که بر اثر مصرف این گونه مواد مخدر در مغز ایجاد می شوند .شبیه تفاوت میان سخنانی است که کسی در گوش شما زمزمه نماید و صدایی که با فریاد زدن  در مقابل میکروفون به وجود می آید.

ترک مواد مخدر در کرج

اکسیر پاکی بعنوان یکی از بهترین مرکز تخصصی و ترک مواد مخدر در کرج می باشد و دارای مجهزترین امکانات رفاهی می باشد.

با مصرف مواد مخدر , ساختار شیمیایی مغز تحت تأثیر مواد اعتیاد آور قرار می گیرد و این تغییرات مدت ها پس از قطع مصرف فرد ایجاد می شود.

مصرف مواد مخدر می‌تواند طیف گسترده ای از اثرات کوتاه مدت و بلند مدت، مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.

این اثرات اغلب به داروی ویژه یا داروهای مورد استفاده با توجه به روش مصرف مواد، مقدار مصرف آن، سلامتی شخص و عوامل دیگر می باشد.

این تغییر در ساختار مغز خطر عود را افزایش می دهد و درمان را به بخش مهمی از روند توانبخشی تبدیل می کند.

اگر گرفتار اعتیاد به مواد مخدر در کرج شده اید همین حالا تماس بگیرید کلینیک اکسیر پاکی در کنار شماست تا بصورت تضمینی از هرگونه مواد رهایی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:اثرات مواد مخدر و الکل بر مغز

مواد مخدر چه عوارضی دارد؟

1.عوارض روانی مصرف مواد مخدر

بر هم خوردن تعادل روانی، عدم توجه به اصول و مقررات جامعه، ضعف اراده، از بین رفتن احساس مسئولیت. ایجاد حس های خصومت‌ زا، بیقرار بودن، عصیانگری، استرس دائم و حس بی کفایتی و تنهایی، مختل شدن خواب، بروز انواع بیماری‌ها و اختلال های روانی.

2.عوارض خانوادگی مصرف مواد مخدر

نابسامانی خانوادگی، محدود شدن روابط خانوادگی، عدم تربیت صحیح فرزندان، خشونت در خانواده، افت سطح فرهنگ اجتماعی و اقتصادی خانواده، گسترش طلاق و کاهش آمار ازدواج.

3.عوارض اجتماعی مصرف مواد مخدر

مصرف کننده صرف شدن، عدم احساس مسوولیت نسبت به خانواده و جامعه، سطحی و تصنعی شدن روابط اجتماعی و دوری از پیوندهای مستحکم عاطفی، گسترش جرم و جنایت، نشر بیماری های واگیردار و خطرناک مانند ایدز و هپاتیت، محروم گشتن نسل آینده از تربیت درست و ایجاد شغل های کاذب.

4.عوارض اعتیاد طولانی مدت به مواد اعتیادآور

اثرات طولانی مدت می تواند شامل بیماری های قلبی یا ریوی ، سرطان ، بیماری روانی ، HIV / AIDS ، هپاتیت و سایر موارد باشد. مصرف دراز مدت مواد مخدر همینطور قادر است سبب اعتیاد گردد. اعتیاد به مواد مخدر گونه ای اختلال مغزی می باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *