چگونه سوء مصرف مواد مخدر مغز را تغییر می دهد - مشاوره درباره ترک اعتیاد - روان درمانی - ترک مواد مخدر در کرج و تهران - 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چگونه سوء مصرف مواد مخدر مغز را تغییر می دهد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

چگونه سوء مصرف مواد مخدر مغز را تغییر می دهد

سوء مصرف مواد مخدر می تواند اثرات بسیار متنوعی بر مغز داشته باشد. در کنار ایجاد وابستگی و تحمل، داروهای مختلف می توانند به طرق مختلف بر مغز تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، برخی از آنها می توانند پس از استفاده طولانی مدت باعث آسیب دائمی مغز شوند، در حالی که برخی دیگر منجر به تغییر رفتار طولانی مدت یا دائمی می شوند.اگر نگران تأثیری هستید که سوءمصرف مواد مخدر بر مغز شما می گذارد یا ممکن است داشته باشد، با یک پزشک عمومی و/یا یک متخصص اعتیاد در مورد وضعیت و سابقه سوء مصرف مواد خود صحبت کنید. به طور کلی، با این حال، باید فرض کنید که هر شکلی از مصرف مواد پتانسیل ایجاد تغییرات دائمی در مغز شما را دارد.

انواع مختلف مواد مخدر

طیف وسیعی از مواد مخدر به دلایل مختلف توسط مردم در سراسر جهان مصرف می شود.

برخی از محبوب ترین داروها و گروه های دارویی که به صورت تفریحی مصرف می شوند عبارتند از:

بیشتر بخوانید: تفاوت بین مصرف مواد مخدر و سوء مصرف مواد

مواد توهم زا:

ماده توهم زا دارویی است که باعث ایجاد توهم ، تغییر ادراک و تغییر در افکار، احساسات و آگاهی می شود. توهم زاها به طور معمول به روانگردان ها، تجزیه کننده ها و هذیان آور تقسیم می شوند. مواد مختلف در این گروه‌های مختلف به اشکال مختلف وجود دارند و می‌توانند اثرات بسیار متفاوتی داشته باشند. برخی از متداول ترین مواد توهم زا در لیست زیر وجود دارند.

مواد استنشاقی:

مواد استنشاقی طیفی از مواد شیمیایی برای مصارف خانگی و صنعتی هستند که می‌توان بخارات آنها را استنشاق کرد و یک “بالا” مسموم کننده ایجاد کرد. برخی از مواد استنشاقی که اغلب با آن مواجه می شوند عبارتند از: پاک کننده ناخن، چسب، تینر رنگ و آمیل نیترات (“پوپر”). استنشاق‌ها می‌توانند باعث مشکلات سلامتی جدی از جمله آسیب مغزی و مرگ ناشی از هیپوکسی یا ایست قلبی شوند.

هروئین:

یکی از بدنام ترین مواد مخدر غیرقانونی، هروئین یک ماده افیونی مشتق شده از خشخاش و یک تریاک است. این معمولاً به شکل پودر قهوه‌ای است که معمولاً برای تأثیرات سرخوشی آن دودی، تزریق یا خرخر می‌شود . هروئین بسیار اعتیاد آور است و یکی از خطرناک ترین مواد مخدر از نظر پتانسیل آن برای ایجاد بیش از حد کشنده است .

مت آمفتامین / مت / کریستال مت / یخ:

مت آمفتامین یک محرک قوی سیستم عصبی مرکزی است که معمولاً به صورت پودر یا کریستال یافت می شود و به دلیل خواص فوق العاده سرخوشی و محرک آن یا خرخره می شود، بلعیده می شود، دود می شود یا تزریق می شود. بسیار اعتیاد آور است و پتانسیل بالایی برای مصرف بیش از حد دارد.
بیشتر بخوانید:

LSD / اسید:

LSD – اسید لیسرژیک دی اتیل آمید – یک توهم زا بسیار قوی است که معمولاً باعث ایجاد توهمات بینایی و شنوایی بسیار واضح می شود . اسید معمولاً به شکل مایع یا آغشته به دوزهای کاغذ بلاتر یافت می‌شود، معمولاً تصور نمی‌شود که باعث ایجاد عادت شود و هیچ‌گونه مرگ و میر مستقیماً به مصرف بیش از حد LSD نسبت داده نشده است. با این حال، تعداد زیادی مرگ و میر ناشی از رفتارهای تغییر یافته ناشی از مصرف LSD بوده است، و حتی یک بار تجربه مصرف LSD می تواند منجر به آسیب روانی دائمی و تغییر رفتار شود.

مفدرون:

معمولاً به شکل پودر سفید رنگ یافت می‌شود، بلعیده می‌شود، خرخر می‌شود یا تزریق می‌شود، مفدرون یک محرک مصنوعی در کلاس‌های آمفتامین و کاتینون است که اثرات محرک و سرخوشی ایجاد می‌کند. به دلیل جدید بودن نسبی آن (فقط در این هزاره به استفاده از جریان اصلی رسیده است) اثرات طولانی مدت مصرف مفدرون هنوز شناخته نشده است، اگرچه ثابت شده است که عاملی برای مرگ و میرهای متعدد است و گمان می رود که به شدت عادت آفرین باشد.

PCP / گرد و غبار فرشته :

فن سیکلیدین، همچنین به عنوان PCP شناخته می شود، یک توهم زا تجزیه کننده است که به دلیل ایجاد تحریف شدید واقعیت و تحریک رفتار خشونت آمیز در کاربران مشهور است. معمولاً به شکل پودر در دسترس است که معمولاً دودی می شود، اما می توان آن را بلعیده، تزریق یا خرخر کرد. PCP به عنوان عادت‌ساز شناخته شده است و دوزهای زیاد می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد تشنج شود که می‌تواند کشنده باشد.

داروهای ضد افسردگی:

داروهای ضد افسردگی طیفی از داروهای مورد استفاده در درمان افسردگی هستند که معمولاً به صورت قرص با نسخه در دسترس هستند. بسیاری از داروهای ضد افسردگی که به ندرت به صورت تفریحی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند باعث ایجاد عادت شوند و علائم جدی ترک ناشی از قطع مصرف را در پی داشته باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات از قرص های ضد افسردگی در موارد مصرف بیش از حد عمدی استفاده می شود.

کتامین:

کتامین یک بی‌حس کننده قوی با خواص توهم‌زایی تجزیه‌کننده است که معمولاً به شکل پودر سفید برای خرخر کردن یافت می‌شود، اما به صورت مایع نیز در دسترس است و از طریق تزریق داخل وریدی ارائه می‌شود. شناخته شده است که باعث ایجاد عادت می شود و مصرف بیش از حد آن می تواند کشنده باشد.

آمفتامین ها:

آمفتامین ها دسته ای از مواد مخدر بر اساس ساختار آمفتامین هستند که دارای خواص مختلفی از جمله اثرات محرک، سم زدایی و توهم زا هستند. آمفتامین ها در انواع مختلفی وجود دارند و ممکن است به روش های مختلفی مصرف شوند. نمونه هایی از آمفتامین ها عبارتند از خود آمفتامین، مت آمفتامین و اکستازی.

کانابینوئیدها:

کانابینوئیدها طیفی از مواد هستند که بر روی گیرنده های کانابینوئیدی در مغز تأثیر می گذارند که شناخته شده ترین آنها تتراهیدروکانابینول (THC) است که ترکیب اصلی روانگردان موجود در حشیش است. طیف وسیعی از کانابینوئیدها، از جمله نسخه های مصنوعی، اکنون برای استفاده تفریحی در دسترس هستند که برخی از آنها دارای خواص بسیار متفاوتی با خواص خود حشیش هستند. برخی از کانابینوئیدها به‌شدت عادت‌ساز هستند و می‌توانند اثرات بسیار مخربی بر ذهن و بدن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: علت اساسی اعتیاد چیست؟

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *