وابستگی به قرص های لاغری - کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج - درمان اعتیاد به روش سم زدایی - روان درمانی - 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چه کسانی مستعد وابستگی به قرص های لاغری هستند را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

چه کسانی مستعد وابستگی به قرص های لاغری هستند؟

مطالعات مختلف نشان داده است که زنان بیشتر از مردان به داروهای بدون نسخه متوسل می شوند. با این حال، استدلال می شود که در حالی که تصاویر در رسانه ها به طور نامتناسبی بازنمایی از زنان را نشان می دهد که تصویر بدنی ناسالم را تداوم می بخشد، این پدیده به طور فزاینده ای بر مردان تأثیر می گذارد. با این وجود زنان در معرض خطر قابل توجهی بالاتری برای ایجاد وابستگی به این نوع داروها هستند.

مطالعات نشان داده است که نوجوانان در معرض خطر بیشتری برای ایجاد وابستگی به مواد نسبت به بزرگسالان هستند. این امر باعث شده است که جوانان برخی از داروهای اعتیاد آور را با ارزش تر از بزرگسالان ببینند، و همچنین کاهش قابل توجهی در عوارض جانبی که در نوجوانان مشاهده شده است.

کاهش عوامل بازدارنده، جوانان را به مصرف مواد در مقادیر بالاتر از بزرگسالان سوق می دهد. این ممکن است منجر به افزایش اثرات سرخوشی شود، و این واقعیت که جوانان علائم ترک شدید کمتری را تجربه می کنند ممکن است آنها را به مصرف بیشتر مواد تشویق کند. اکثر داده های موجود نشان می دهد که زنان جوان بیش از هر جمعیتی دیگر مستعد اعتیاد به قرص های رژیمی هستند.

بیشتر بخوانید: اعتیاد و سوء استفاده از قرص های رژیمی

عوامل ژنتیکی

تصور می شود که عوامل ژنتیکی نقش کلیدی در ایجاد انواع اعتیاد دارند. عموماً توسط روانپزشکان پذیرفته شده است که افرادی که از اختلالات سوء مصرف مواد یا الگوهای رفتاری اعتیادآور رنج می برند، استعداد ژنتیکی برای اعتیاد دارند. سپس عوامل محیطی با ژن‌ها تعامل می‌کنند تا مشخص کنند که آیا یک فرد به پتانسیل ژنتیکی خود پی می‌برد یا خیر. به همین ترتیب، فرد می تواند در سبک زندگی شرکت کند که زمینه ژنتیکی دیابت نوع 2 را فعال می کند.

داده های بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد افراد از نظر ژنتیکی مستعد معتاد شدن به قرص های رژیم غذایی خاص هستند. این تا حد زیادی به این دلیل است که بسیاری از آنها توسط دولت مجوز ندارند و بنابراین مشمول روش‌های آزمایش دقیقی نیستند که این فرآیند مستلزم آن است. پذیرفته شده است که عواملی مانند واریانس های جزئی در گیرنده های چشایی می تواند تأثیر زیادی بر گرایش افراد به اعتیاد داشته باشد.

عوامل محیطی و اجتماعی

شواهدی که حاکی از ارتباط بین ژن ها و اعتیاد هستند، اغلب به پیشنهادات دهان به دهان اشاره می کنند که اعضای خانواده نیز به غذا یا الکل معتاد هستند. در حالی که این قطعاً می تواند شواهدی از یک استعداد ژنتیکی باشد، همچنین می تواند نشان دهد که این رفتارها آموخته شده اند. والدین تقریباً بر رژیم غذایی فرزندان خود کنترل کامل دارند و اگر رابطه ناسالمی با غذا نشان دهند، کودک به احتمال زیاد از این موضوع تقلید می کند.

یکی دیگر از عوامل مهم اجتماعی که بر تمایل افراد به شکل گیری عادت قرص های لاغری تأثیر می گذارد، به ویژه زنان جوان، رسانه ها هستند. به طور خاص، رواج رسانه‌های اجتماعی در زندگی جوانان در حال حاضر باعث می‌شود که فشار زیادی برای ظاهر جذاب به نظر برسد. انگیزه اجباری برای نگاه خاص و ادامه کاهش وزن ، مشخصه یک اختلال خوردن است . هر کسی که این گونه رفتار می کند یا یکی از عزیزانش را می شناسد که چنین رفتاری دارد باید فوراً به دنبال کمک حرفه ای باشد.

بیشتر بخوانید: توانبخشی برای اعتیاد به مواد مخدر

قرص های لاغری و اختلالات خوردن

ایجاد اعتیاد به قرص های لاغری می تواند پیش درآمدی برای اختلال خوردن باشد و هر فردی که نگران نحوه استفاده از داروهای رژیمی است باید به دنبال مشاوره باشد. استفاده نادرست از قرص های لاغری اغلب در افرادی رخ می دهد که از اختلالات خوردن در کنار سایر روش های کاهش وزن ناسالم رنج می برند. صنعت قرص های لاغری به دلیل نگرانی از ترویج ایده های بی نظم در مورد غذا خوردن خطرناک تلقی می شود.

تحقیقات نشان داده است که تا 50 درصد از افرادی که به اختلال خوردن مبتلا هستند، از قرص های لاغری نیز سوء استفاده می کنند. قرص های لاغری می توانند یک بازدارنده فیزیکی در برابر وعده های غذایی باشند، به سرکوب اشتها کمک کرده و ذهن را فریب دهند تا احساس سیری کند. اینها همه اثراتی هستند که به شدت مورد نظر یک فرد مبتلا به اختلال خوردن است. این فرضیه وجود دارد که افرادی که از اختلالات اضطرابی یا تکانشگری رنج می برند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اعتیاد هستند.

برای افرادی که از اختلالات خوردن رنج می برند و همچنین از قرص های لاغری سوء استفاده می کنند، می تواند عواقب شدیدی داشته باشد، زیرا این دو می توانند فشار زیادی بر بدن وارد کنند. عوارض جانبی مانند تشنج، توهم، ناراحتی های گوارشی، سردرد، سکته مغزی، نارسایی کلیوی، حمله قلبی، نارسایی قلبی، تپش قلب، خستگی، فشار خون بالا، بی خوابی و عصبی گزارش شده است.

سوء مصرف قرص های لاغری و اختلالات روانی همزمان

شواهد نشان داده است که بین افرادی که مستعد اعتیاد هستند و افرادی که مستعد ابتلا به شرایط سلامت روان هستند، ارتباط واضحی وجود دارد. حدود 72 درصد از افرادی که از اختلال شخصیت مرزی رنج می برند از اختلال سوء مصرف مواد نیز رنج می برند. سوء استفاده از مواد در حدود 40 درصد از افرادی که از اختلالات دوقطبی I و II رنج می برند، یافت می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که به طور کلی، 27٪ از افراد مبتلا به اختلالات روانی شدید از مواد سوء استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: مراحل اعتیاد

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *