چه چیزی سم زدایی را دنبال می کند - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد در کرج - روان درمانی - ترک مواد مخدر در تهران - شماره تماس: 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما چه چیزی سم زدایی را دنبال می کند را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

چه چیزی سم زدایی را دنبال می کند؟

یافتن مرکز درمانی مناسب می تواند چالش برانگیز باشد و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا درمان را در نزدیکی خانه خود انجام دهید یا در یک مکان دور به چند عامل بستگی دارد.

مهم ترین مورد در میان آنها این است که به چه نوع درمانی نیاز دارید و کدام مرکز برای ارائه آن مناسب است. اگر نزدیک‌ترین مرکز درمانی شما خدمات مورد نیاز شما را ارائه نمی‌کند، ممکن است لازم باشد که به خارج از کشور سفر کنید، حتی ممکن است به خارج از کشور بروید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، مقرون به صرفه بودن است. نزدیکترین مرکز درمانی شما ممکن است بسیار گران باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که دانش محلی چقدر برای کمک به سم زدایی شما مهم است. به عنوان مثال، اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که دسترسی آسان به مواد سوء مصرف‌کننده دارد، کار با افرادی که این مانع را درک می‌کنند می‌تواند کمک بزرگی باشد.

چه چیزی سم زدایی را دنبال می کند؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بعد از سم زدایی چه اتفاقی می افتد. اگرچه بسیاری از علائم ترک پس از 1-2 هفته اول ترک از بین می روند، برخی از علائم روانی می توانند برای مدت طولانی تری باقی بمانند و نیاز به مراقبت دارند. از آنجایی که خطر عود هنوز در زندگی شما وجود خواهد داشت، بیشتر این مراقبت ها حول کمک به جلوگیری از آن است.

سم زدایی سیستم دارویی شما اولین گام باورنکردنی است، اما پیگیری آن با درمان بسیار مهم است. عوامل زیادی منجر به یک زندگی معتاد می شود و کار با یک درمانگر به شما کمک می کند تا کنترل این موارد را به دست آورید و قدم هایی را برای داشتن زندگی مورد نظر خود بردارید. این به شما کمک می کند تا درک بهتری از اعتیاد خود به دست آورید و بیاموزید که چه چیزی شما را به سمت عود سوق می دهد تا بتوانید در آینده هوشیار بمانید. همچنین ممکن است از درمان های کمک پزشکی برای کمک به مدیریت اعتیاد و هوس های خود استفاده کنید.

می‌توانید در گروه‌های حمایت از همتایان شرکت کنید، جایی که می‌توانید با افراد همفکری که از اعتیادهای مشابه (یا یکسان) رنج می‌برند، ملاقات کنید. در این گروه‌ها تشویق می‌شوید به اشتراک بگذارید، به دیگران کمک کنید و کمک دریافت کنید. همه این روش‌ها می‌توانند پشتوانه بزرگی برای کمک به شما باشند تا احساس ارتباط داشته باشید، به شما یادآوری کنند که تنها نیستید، و به شما کمک کنند هوشیار بمانید.

بیشتر بخوانید: چگونه سوء مصرف مواد مخدر مغز را تغییر می دهد

هنگامی که شما تحت سم زدایی و درمان قرار گرفتید ، برنامه های مراقبت پس از آن معمولاً ارائه می شوند. این نسخه‌های معمولاً کمتر از همان نوع حمایت (درمانی) که پس از سم‌زدایی دریافت می‌کنید، اما به هر حال به شما کمک می‌کنند تا به هدف خود یعنی هوشیاری پایبند بمانید و از رنج اعتیاد رها شوید.

کمک به معتاد برای بازپروری

ممکن است این شما نباشید که از اعتیاد رنج می‌برید، بلکه یکی از اعضای خانواده است .

کمک به یک معتاد برای بازپروری می‌تواند چالش برانگیز باشد و در نهایت همیشه این انتخاب فرد است که آیا در دوره بازپروری شرکت کند یا نه. اعتیاد وضعیتی است که باعث رنج آن‌ها می‌شود، اما تکان دادن آن برایشان دشوار است. مهم است که با عشق، همدلی و درک به آنها نزدیک شوید. به آنها گوش دهید و بفهمید که آنها چه می خواهند و از آنها در مسیر توانبخشی حمایت کنید .

گاهی اوقات، ممکن است نیاز به مداخله باشد در این مورد، همین رویکرد توصیه می‌شود، اما به جای شما، این شما و عزیزان فرد خواهید بود.

در هر صورت، داشتن یک حمایت همدلانه و درک کننده که به آنها اجازه می دهد بدانند که گزینه های کمک و توانبخشی در دسترس آنها وجود دارد، می تواند بسیار مهم باشد، زیرا اعتیاد می تواند برای کسانی که از آن رنج می برند بسیار تنها و منزوی باشد.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف برداشت

پاک و هوشیار ماندن

تمیز و هوشیار ماندن برای سلامتی شما بسیار مهم است. اگر سم زدایی و توانبخشی را پشت سر گذاشته اید، بازگشت به مصرف مواد مخدر یا الکل می تواند ناراحت کننده و ناامید کننده باشد.

دوری از منابع سوء مصرف مواد به شما کمک می کند پاک بمانید. ممکن است دوستان یا مکان هایی داشته باشید که به آنها مراجعه می کنید و دسترسی آسان یا حتی تشویق به استفاده را فراهم می کنند. اجتناب یا مدیریت روابط خود با این افراد و مکان ها به شما کمک می کند هوشیار بمانید. همچنین ممکن است احساساتی برانگیخته باشید که شما را به دنبال موادی که به آن معتاد بودید برمی انگیزد. ادامه کار بر روی احساسات و عادات خود با یک درمانگر به شما در این امر کمک می کند.

در نهایت، تمیز و هوشیار ماندن در مورد زندگی به روشی جدید است که به شخصیت شما احترام می گذارد، اما همچنین تغییرات و ساختار لازم را در نظر می گیرد که به شما کمک می کند پاک بمانید و رنج اعتیاد را از زندگی خود دور کنید.

بیشتر بخوانید: 

نقش مشاوره در ترک اعتیاد و سم زدایی

در طول ترک و سم زدایی، می توان از یک مشاور برای کمک به مدیریت برخی از علائم روانشناختی چالش برانگیز مانند افسردگی، اضطراب و حتی افکار خودکشی استفاده کرد. این می تواند به کاهش سطح رنج شما در این دوره چالش برانگیز کمک کند.

در بیشتر موارد، مشاوره معمولاً پس از گذراندن دوره سم زدایی صورت می گیرد. این به این دلیل است که وقتی ماده اعتیاد شما در سیستم شما باشد، درمان بسیار دشوارتر است. پس از پایان دوره سم زدایی، مشاوران می توانند به روش های مختلفی با شما همکاری کنند تا به شما کمک کنند اعتیاد خود را مدیریت کنید و یاد بگیرید که بر آن کنترل داشته باشید. آنها این کار را با همکاری با شما و استفاده از انواع تکنیک های درمانی مانند درمان شناختی رفتاری انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: علت اساسی اعتیاد چیست؟

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *