ویژگ های مشاوره ترک اعتیاد -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و تهران

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما ویژگ های مشاوره ترک اعتیاد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

ویژگی های مشاوره ترک اعتیاد

همه می‌دانیم که اعتیاد می‌تواند چه آسیب‌های جدی و خطرناکی برای فرد و جامعه در پی داشته باشد. نه فقط خود فرد معتاد، بلکه خانواده و جامعه اطراف او نیز هزینه وابستگی فرد به انواع مواد مخدر را کاملا می‌پردازند. از این رو ترک اعتیاد را می‌توان حتی برای همه جامعه و افراد به عنوان یک موفقیت بسیار بزرگ نیز به حساب آورد.

نقش مشاوره در فرآیند های ترک اعتیاد و راه درمان آن:

برای بسیاری از افرادنیز ، مشاوره یکی از اصلی‌ترین و مهم ترین اقدامات در درمان سوءمصرف مواد است. درمان شناختی رفتاری، مشاوره خانوادگی و انواع دیگر درمانی می‌تواند به شما در عدم صرف انواع مواد مخدر کمک شایانی کند. روان‌درمانی همچنین می‌تواند دیگر مشکلات بهداشت روانی را که اغلب در اثر سوءمصرف در مواد ایجاد شده‌اند، به خوبی و کامل درمان کند.

مراکز مشاوره و کلینیک‌های ترک اعتیاد چه وظایف مهمی را دارند؟

اهمیت مشاوره در ترک اعتیاد بیشتر از آن چیزی می باشد که فکر می‌کنید. مشاوران به مشکلات افرادی که درگیر مشکل اعتیاد هستند، گوش می‌دهند و از روش‌های مخصوص و حرفه ای برای کمک به این افراد در جهت بهبودی آن ها استفاده می‌کنند. اگر شخص درگیر مشکلات حقوقی و قضایی باشد، مشاور ممکن است گزارش پیشرفت را به قاضی شما ارائه دهد. آن‌ها همچنین در دوران نقاهت، با افراد درگیر اعتیاد نیز ملاقات می‌کنند و به آن‌ها کمک شایانی می‌کنند تا شغل خود را کاملا  از سر بگیرند، شغل پیدا کنند، شرایط خود را کاملا بهبود بخشند و آن‌ها را به برنامه‌هایی در وثت بهتر ارجاع می‌دهند که به بهبودی آن‌ها نیز کمک خواهد کرد.

انواع مختلف مشاوره ترک اعتیاد:

در ترک اعتیاد درمان همه علائم جسمانی به‌تنهایی کافی نیست، برای جلوگیری از بازگشت دوباره  فرد، حتماً باید روح و روان فرد معتاد نیز التیام  و درمان یابد. مشاوره ترک اعتیاد انواعی دارد که بسته به شرایط و موقعیت فرد معتاد می‌توان از آن‌ها استفاده کنید. مزایا و فواید آن نیز طیف وسیعی را در برمی‌گیرد که در زیر ضمن اشاره به انواع آن، مزایا و اهداف هر کدام را به خوبی بررسی می‌کنیم:

مشاوره های پیش از ترک اعتیاد:

مراجعه به مشاور قبل از ترک اعتیاد می‌تواند بسیار کمک‌کننده و تأثیرگذار برای فرد معتاد باشد. در این مرحله در جلسات مشاوره سعی می‌شود تا علت های مختلف مصرف مواد مخدر، هدف از مصرف آن و آسیب‌هایی که افراد در اثر سوءمصرف مواد مخدر به آن‌ها دچار شده‌اند‌، ریشه‌یابی شود. مشاوره در این مرحله می‌تواند به انگیزه‌بخشی فرد معتاد نیز کمک شایانی کرده و او را برای ترک اعتیاد مصمم کند. دقت کنید تصمیم‌گیری برای درمان اعتیاد تصمیم ساده‌ و آسانی نیست و عمل به آن نیز سخت تر و دشوار تر است. همراهی یک مشاور خوب به افراد کمک شایانی می‌کند که به طور منظم و با سرعت بیشتری به هدفشان  در ترک اعتیاد دست یابند و این بحران را پشت سر بگذارند.

مشاوره های پس از ترک اعتیاد:

دوره پس از ترک اعتیاد، یک دوره بسیار حساس  و مهم در طول زندگی افراد است، چراکه بسیاری از افراد پس از ترک، با وجود سختی‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند، متأسفانه مجدداً  و دوباره مصرف مواد مخدر را آغاز می‌کنند. تأثیر مشاوره ترک اعتیاد در این دوره بسیار بسیار زیاد و حیاتی است و سبب جهت‌دهی و سازمان‌دهی افکار و برنامه‌های شخص فرد می‌شود. افرادی که اعتیاد را کنار می‌گذارند، شرایط حساس و شکننده‌ای را دارند و برای بازسازی روابط خود، بازگشت به زندگی عادی و پذیرفته شدن دوباره در جامعه نیازمند به کمک فراوان هستند. در این نوع جلسات به افراد در زمینه های بهبودی شرایط کلی مشاوره داده می‌شود.

ویژگ های مشاوره ترک اعتیاد -کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و تهران

مشاوره فردی در ترک اعتیاد:

مشاوره فردی در بیماری ترک اعتیاد، دو هدف اصلی و حیاتی را دنبال می‌کند. یکی از این اهداف، پرداختن به انواع علائم اعتیاد و آسیب‌های ناشی از سوءمصرف انواع مختلف مواد مخدر است. مشاوره فردی همچنین به ادامه روند بهبودی شما عزیزان نیز کمک می‌کند.

درمان در علائم جسمی ناشی از اعتیاد، به‌تنهایی کافی نیست. مشاوره فردی جنبه اساسی و مهم هر برنامه ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل و دیگر روان‌گردان‌هاست، زیرا به جنبه‌های روحی و روانی اعتیاد شما عزیزان می‌پردازد. علاوه بر این، جلسات مشاوره، به شما در ریشه‌یابی انواع مسائل و تجربیاتی که در اعتیاد شما تأثیرگذار بوده، کمک شایانی می‌کند. این جلسات سبب می‌شود که شما به نوعی از خودآگاهی دست پیدا کنید که می‌توانید از آن ها نیز برای مبارزه با وسوسه مصرف مجدد انواع مواد مخدر نیز استفاده کنید.

مشاوره های گروهی ترک اعتیاد:

گروه‌درمانی یک شیوه درمانی کاملا نوین و حرفه ای است که تقریباً در همه کلینیک‌های ترک اعتیاد مورد استفاده متخصصان قرار می‌گیرد و بسیار مؤثر و کار آمد است. در گروه‌درمانی معمولاً از متخصصان مختلف بهداشت و روان برای هدایت و راهنمایی گروه‌های مختلف  استفاده می‌شود. به اشتراک گذاشتن تجربیات و معاشرت با گروهی از افراد که شرایط کاملا مشابهی دارند، تأثیر زیادی در روند بهبودی شما دارد. گروه‌درمانی، احساس تنهایی و منزوی بودن را از بین می‌برد و به افراد نیز اجازه می‌دهد که روند بهبودی، موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران را کاملا ببینند. اعضای یک گروه می‌توانند ثابت یا چرخشی نیز باشند. صرف نظر از ثابت یا چرخشی بودن اعضای گروه نیز، به طور کلی گروه‌درمانی شامل سه مرحله اساسی و مهم  است.

  • مرحله ابتدایی (شروع کار): در این مرحله، اعضا به روند گرایش پیدا می‌کنند و قوانین و اهداف گروه را به خوبی می‌آموزند.
  • مرحله میانی: در این مرحله، درمانگر از مهارت‌ها و حرفه خود برای ایجاد انواع تغییرات در الگوهای فکری و اصلاح رفتارها برای حرکت به سمت اهداف درمانی نیز استفاده می‌کند. در این مرحله، ارتباطات معناداری بین اعضای گروه نیز برقرار می‌شود.
  • مرحله پایانی: هر دوره درمان گروهی منظم باید در برخی  موارد پایان یابد. با این حال، رسیدن به این نقطه پایان باید کاملا تدریجی باشد تا شناخت کافی از موفقیت‌های انجام‌شده در طول دوره درمان و رفع هرگونه اضطراب و یا غم و اندوه نیز فراهم شود.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *