مشاوره ترک اعتیاد - ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما مشاوره ترک اعتیاد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

مشاوره ترک اعتیاد

بسیاری از مردم به اشتراک می گذارند که چگونه عشق آنها به الکل فراتر از قدردانی آنها از هر چیز دیگری در زندگی است. چیزی که به عنوان یک عادت بی ضرر از روی کنجکاوی و عشق به عادات زندگی سالم شروع می شود، اغلب به یک رفتار ناتوان کننده ختم می شود که زندگی و خانواده ها را به کلی نابود می کند. نوشیدن الکل بیشتر به عنوان یک ماجراجویی در میان نوجوانان شروع می شود که اگر به موقع کنترل نشود، به عادات اعتیاد آور تشدید می شود. علاوه بر این، اختلالات عاطفی تشخیص داده نشده باعث عواقب رفتاری می شود که منجر به نوشیدن مکرر الکل و وابستگی متعاقب آن به الکل می شود. در اغلب موارد، والدین از عادات نوشیدنی بخش خود بی اطلاع هستند، بنابراین، جای خود را به اعتیاد نوجوانان به الکل می دهند.

مشاوره ترک اعتیاد

 مشکلات نوشیدن فقط به نوجوانان محدود نمی شود. عادات آشامیدنی غیرمجاز بر بسیاری از بزرگسالان در مقیاس جهانی تأثیر می گذارد زیرا آنها علائمی از مشکل نوشیدن الکل را نشان می دهند. در جوامع هندی، عادات متوسط ​​نوشیدن الکل ناشی از نوشیدن در محافل اجتماعی یا مهمانی ها است. در حالی که گاهی اوقات نوشیدن در حد اعتدال ضرری ندارد، نوشیدن مکرر می تواند آسیب ناخواسته زیادی به بدن شما وارد کند. برخی نیز برای کنار آمدن با مشکلات یا ناراحتی های عاطفی الکل می نوشند بدون اینکه متوجه شوند که از مشکل نوشیدن رنج می برند.

آیا از مشکل نوشیدن رنج می برید؟

انتخاب شرکت در یک برنامه مشاوره ترک اعتیاد اولین قدم برای حل مشکلات الکلی شماست. با این حال، برای آن، باید درک کنید که یک مشکل نوشیدن دارید که باید برطرف شود و با آن مبارزه کنید. به دست آوردن بینشی در مورد اثرات مشکل ساز نوشیدن بیش از حد نوشیدنی، اولین گام اساسی برای بهبودی است. برخی از علائم رایج مشکلات نوشیدن عبارتند از:

  •  احساس گناه یا شرم در هنگام نوشیدن
  • مشکلات نوشیدن خود را از نزدیکان خود پنهان کنید
  • وابستگی به الکل برای مقابله با استرس
  • گرایش به نوشیدن الکل
  • مصرف مکرر الکل
  • الگوهای نوشیدنی که تأثیر منفی بر عملکرد اجتماعی دارد

شناخت مشکلات الکلی اولین قدم برای جلوگیری از سوء مصرف الکل است. به محض اینکه متوجه مشکل موجود شدید، با کمک گرفتن از شر آن خلاص شوید. مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث تغییرات عصبی شود که نیاز به نظارت پزشکی حرفه ای دارد.

مشکلات سلامتی مرتبط با الکل 

عادات آشامیدنی بی رویه می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن و ذهن شما وارد کند. مسمومیت با الکل منجر به از دست دادن هماهنگی می شود، بنابراین، به دلیل تأثیر آن بر کنترل تکانه مانند رابطه جنسی محافظت نشده، منجر به تصادفات شدید اتومبیل و افراط در رفتارهای خطرناک می شود. شدت ناشی از مصرف بیش از حد الکل می تواند منجر به مسمومیت و مرگ شود. اثرات موقت سوء مصرف الکل که باعث درمان فوری ترک اعتیاد می شود شامل مشکلات جنسی، مشکل در خواب، حملات پانیک، اضطراب، حملات رفتارهای افسردگی و افزایش فشار خون است. همچنین خطر بارداری ناخواسته و ابتلا به بیماری های مقاربتی به دلیل فعالیت های جنسی لجام گسیخته تحت تأثیر الکل وجود دارد.

ادامه عادات نوشیدن در دوره های طولانی می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند آسیب کبدی تحت تأثیر الکل، بیماری های قلبی، مشکلات معده، آسیب مغزی، تومورهای سرطانی و التهاب پانکراس شود. عادات الکلی، در صورت تداوم، می تواند علت مرگ دردناک بسیاری نیز باشد.

بیشتر بخوانید: ترک الکل

افرادی که عادات شدید نوشیدن الکل دارند نیز در هماهنگی با برنامه کاری روزانه خود و حفظ روابط با همکاران، دوستان و خانواده خود با مشکلاتی روبرو هستند. علاوه بر این، آنها در معرض خطر افزایش خشونت یا قربانی شدن قربانی آزار جسمی و جنسی هستند. مشاوره اعتیاد به الکل می تواند به کسانی که در غلبه بر اعتیاد به الکل با مشکل مواجه هستند کمک کند. این امر به ویژه برای کسانی که قادر به ترک وابستگی به الکل خود نیستند و در معرض خطر بالای اعتیاد به مواد مخدر یا مواد مخدر هستند مفید است.

مشکلات مالی مرتبط با الکل

عادات اجباری نوشیدن الکل می تواند باعث از دست دادن پول زیادی در مصرف الکل شود. خواه ترتیب دادن نوشیدنی در مجالس اجتماعی یا مصرف مشروبات الکلی از روی هوس باشد، خرید الکل هزینه زیادی دارد و می تواند بودجه ماهانه شما را کاهش دهد. نوشیدن زیاد مشروبات الکلی باعث خرابکاری مالی شما می شود به گونه ای که حتی نمی توانید آن را درک کنید.

هنگامی که الکل می نوشید، مهارها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بنابراین، شما را به خریدهای اجباری ترغیب می کند. یک فرد مست بیشتر از آنچه که برنامه ریزی شده بود در بار وقت و پول صرف می کند. محققان اغلب به «اثر عینک آبجو» اشاره می‌کنند که باعث می‌شود یک کالا در اثر الکل جذاب‌تر به نظر برسد و برچسب قیمت آن را بسیار فریبنده‌تر کند، بنابراین، احتمال خریدهای ناخواسته را افزایش می‌دهد. مسمومیت با الکل همچنین می‌تواند کنترل تکانه‌ای را که به ولگردی‌های خرید یا انجام سرمایه‌گذاری‌ها یا خریدهای بزرگ بدون تأمل لازم کمک می‌کند، مهار کرده و آن را مختل کند.

بهره وری کار تا حد زیادی کاهش می یابد، بنابراین، تأثیر منفی بر پتانسیل کار دارد. از آنجایی که چشم انداز اشتغال و در نتیجه پتانسیل حقوق به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، وضعیت مالی خانواده دچار مشکل می شود، در نتیجه باعث استرس و دلیل اضافه برای نوشیدن می شود. فشار مالی همچنین می تواند باعث آسیب به روابط در خانواده شود و بر پویایی خانواده تأثیر منفی بگذارد.

درمان سوء مصرف الکل از طریق مشاوره

مشاوره درمان الکل اولین قدم در درمان اعتیاد به الکل است. مشاوران حرفه ای بیماران خود را از اعتیاد بیشتر توصیه می کنند و در عین حال راهنمایی های لازم را برای زندگی بدون الکل به آنها ارائه می دهند. صرف نظر از مدت زمانی که فرد ممکن است با مشکلات نوشیدن یا وخیم بودن مشکل اختلال مصرف الکل دست و پنجه نرم کرده باشد، روش های ترک اعتیاد به الکل بدون مشاوره مناسب ناقص است.

بیشتر بخوانید: خماری از الکل زیاد

مشاوره ترک اعتیاد چه می کند؟

مشاوره ترک اعتیاد به شما کمک می‌کند تا جنبه‌های اجتماعی اعتیاد به الکل و نحوه برخورد با این جنبه‌ها را در عین پرهیز از مصرف الکل درک کنید. پزشک نه تنها بیمار را در مورد این موارد توضیح می دهد بلکه خانواده بیمار را نیز در جریان قرار می دهد. این روش می تواند به فرد کمک کند تا با مشکلات سوء مصرف الکل کنار بیاید و همچنین بر آن غلبه کند.

دکتر در مورد بسیاری از موضوعات پیرامون اعتیاد به الکل صحبت می کند، مانند:

  • سوء مصرف الکل و عواقب آن بر زندگی شما
  • فشار اجتماعی پیرامون اعتیاد به الکل و نحوه مدیریت آن
  • موقعیت هایی که ممکن است در هنگام احساس نیاز به مصرف الکل در آن قرار بگیرید و چگونه از این کار خودداری کنید
  • مواقعی که در خانه تنها هستید و احساس نیاز به نوشیدن الکل دارید
  • اضطراب و استرس که منجر به مصرف مشروبات الکلی می شود و راه های جلوگیری از آن
  • عصبانیت و ناامیدی از عدم مصرف الکل و نحوه مدیریت آن

مشاوره ترک اعتیاد برای اعتیاد به الکل می تواند بسیار مؤثر باشد و می تواند به شما کمک کند از مصرف الکل خودداری کنید یا از عود بیماری رنج ببرید.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *