علل و عوامل خطر اعتیاد به بازی - ترک مواد مخدر در کرج - روان درمانی - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - درمان اعتیاد - 02632242647 - 09353242647

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”2″ border_color=”#ffffff” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”10″ padding_right=”10″ padding_bottom=”10″ padding_left=”10″ margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” first=”true” border_radius_top_left=”5″ border_radius_top_right=”5″ border_radius_bottom_right=”5″ border_radius_bottom_left=”5″][fusion_text]

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما علل و عوامل خطر اعتیاد به بازی را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

علل و عوامل خطر اعتیاد به بازی

مانند اعتیاد به طور کلی، هیچ “دستور العمل” جهانی برای اعتیاد به بازی وجود ندارد: مقامات پزشکی توافق دارند که اعتیاد می تواند ناشی از عوامل ژنتیکی و محیطی باشد، و حتی نمایش ترکیبی از بسیاری از عوامل خطر شناخته شده برای اعتیاد به طور خودکار به این معنی نیست که فرد معتاد خواهد شد.

با این حال، همانطور که درک ما از این وضعیت افزایش می‌یابد، عوامل خطر خاصی به‌ویژه به عنوان عاملی برای افزایش نرخ اعتیاد به بازی‌های ویدیویی برجسته شده‌ اند.

بیشتر بخوانید: درمان اعتیاد به الکل در منزل

این شامل:

  • عزت نفس پایین
  • احساس نادیده گرفته شدن
  • استفاده از بازی های رایانه ای برای مدیریت خلق و خوی
  • اضطراب و روان رنجوری
  • داشتن شخصیت تهاجمی
  • افسردگی
  • نگرش بدبینانه به زندگی
  • تنهایی
  • تحت تربیت مستبدانه قرار گرفته اند
  • اضطراب اجتماعی
  • فقدان همدلی
  • انزوا
  • جنسیت (به نظر می رسد مردان بسیار بیشتر از زنان تحت تأثیر قرار می گیرند، اگرچه این قطعاً به این معنی نیست که زنان نمی توانند از این بیماری رنج ببرند)

توجه به این نکته مهم است که با رشد صنعت بازی‌های رایانه‌ای، و سخت‌افزار و نرم‌افزار بسیار پیچیده‌تر شده‌اند، درک شرکت‌های بازی‌سازی از عناصر یک بازی که رفتارهای تکراری از نوعی که احتمالاً منجر به اعتیاد می‌شود، نیز افزایش یافته است. بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی به‌ ویژه آن هایی که بازی‌هایی را تولید می‌کنند که تقاضا دارند یا حداقل با هزینه‌های مالی (از جمله تراکنش‌های خرد) به طور قابل‌توجهی آسان‌تر می‌شوند تلاش زیادی برای به حداکثر رساندن توانایی نرم‌افزار خود برای بازگرداندن بازیکنان برای بازگشت بیشتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. و روانشناسی پشت چنین مکانیسم‌هایی می‌تواند به طرز شیطانی تأثیرگذار باشد (و اغلب توسط بازیکن غیرقابل تشخیص).

بیشتر بخوانید: توانبخشی مواد افیونی

در حالی که هیچ توسعه‌دهنده‌ای حاضر نیست علناً اعتراف کند که قصد دارد از بازیکنان خود معتاد بسازد درست همانطور که صنعت قمار اعلام می‌کند که هدفش ارائه «سرگرمی» به قماربازان است اثبات پودینگ قطعاً در خوردن است. و شکی نیست که یکی از دلایل اصلی اعتیاد به بازی، این پیچیدگی افزایش یافته در توانایی توسعه دهندگان برای ایجاد تعامل مکرر اگر نه ثابت است.

چگونه بازی بر مغز تأثیر می گذارد

مانند هر اعتیاد رفتاری ، اعتیاد به بازی یک اختلال در سیستم پاداش مغز است. سطوح بالای یک محرک اعتیاد آور – در این مورد، بازی ویدیویی تجربه شده در طول زمان باعث تولید مقادیر زیادی دوپامین در مغز می شود که گیرنده ها را تحریک می کند (به ویژه در بخش هایی از مغز که به نام آمیگدال و ناحیه شکمی شناخته می شوند). که به نوبه خود انگیزه تکرار رفتار مورد نظر را تحریک می کند.

تا یک نقطه، هر چه بیشتر تکرار شود، تولید دوپامین راحت‌تر تحریک می‌شود. با این حال، پس از مدتی، مغز نسبت به سطوح بالای دوپامین تحمل می کند و بنابراین فرد مورد نظر احساس می کند که مجبور است در رفتار اعتیادآور به عبارت دیگر، بازی های ویدیویی بیشتر و بیشتر به منظور احساس همان سطح رضایت و لذتی که در ابتدا تجربه شد.

علاوه بر این، هنگامی که این تحمل ایجاد شد، متوقف کردن رفتار اعتیاد آور منجر به احساسات ناخوشایند (و حتی علائم ترک ) می شود هوس کردن تا زمانی که زمان کافی بگذرد تا شیمی مغز عادی شود و اعتیاد از بین برود اگرچه هوس برای از سرگیری مجدد رفتار اعتیاد آور ممکن است ماه ها یا حتی سال ها پس از آخرین مورد درگیر شدن در آن عود کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از دارو در درمان اعتیاد به آمفتامین

علائم و نشانه های اعتیاد به بازی

بسیاری از اعتیادها فرد معتاد را به رفتارهای مخفیانه و انفرادی و به طور بالقوه در انزوا سوق می دهند و اعتیاد به بازی به دلیل ماهیت معمولاً انفرادی بیشتر بازی ها از این نظر آسیب زا است. در نتیجه، بسیاری از علائم اعتیاد به بازی ممکن است نامرئی باشند یا برای مدتی پنهان باقی بمانند، زیرا معتاد از محافل اجتماعی و حتی روابط مهم کنار می‌رود. با این وجود، تعدادی از علائم وجود دارد که می تواند نشان دهنده ایجاد اعتیاد به ناظران خارجی باشد.

علائم عاطفی

  • بی‌قراری: ممکن است فرد معتاد در حالی که بازی نمی‌کند ثابت بماند و آرام بماند، برای مدت طولانی غیرممکن باشد. بی قراری، قدم زدن، بالا و پایین رفتن مداوم و ناتوانی در شرکت در هیچ کاری برای بیش از چند دقیقه ممکن است همه نشان دهنده ناامیدی از ناتوانی در بازی باشند.
  • تحریک پذیری: اگر یک معتاد برای مدت طولانی از بازی دور نگه داشته شود یا اگر به دلیل یک مسابقه ناموفق اخیر در یک بازی ناموفق اخیر، روحیه بدی داشته باشد، ممکن است سریع عصبانی شود و به دیگران ضربه بزند.
  • مشغول شدن به افکار مربوط به فعالیت قبلی یا بعدی بازی: بازی ممکن است به طور کامل فرآیندهای فکری معتاد را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود که او نتواند به چیز دیگری فکر کند و احتمالاً به وضوح از فعالیت های مهم منحرف شود.
  • دروغ گفتن در مورد مقدار زمان صرف شده برای بازی: بسیاری از معتادان به بازی از مدت زمانی که برای تغذیه اعتیاد خود صرف می کنند احساس شرمندگی می کنند یا تشخیص می دهند که از نظر بسیاری از افراد در حال انجام فعالیت های ناسالم هستند و بنابراین دیگران را در مورد مدت زمان فریب می دهند. در واقع صرف بازی کنید.
  • انزوا از دیگران برای صرف زمان بیشتر برای بازی: همانطور که در بالا ذکر شد، کناره گیری از محافل اجتماعی و فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید، نشانه بسیار رایجی است که نشان می دهد چیزی اشتباه است.

بیشتر بخوانید: درمان و توانبخشی برای اعتیاد به آمفتامین

علائم فیزیکی اعتیاد به بازی های ویدیویی

  • خستگی: بسیاری از مردم بازی‌های رایانه‌ای را برای مدت زمان طولانی انجام می‌دهند در واقع، همانطور که در بالا ذکر شد خستگی ناشی از بازی یکی از عوامل مرگ‌ومیرهای متعدد در سال‌های اخیر بوده است و اغلب خواب را به خاطر ادامه بازی قربانی می‌کنند. این امر به ویژه در میان کسانی که کار می کنند یا در کالج یا دانشگاه تحصیل می کنند و بنابراین نمی توانند در ساعات کاری بازی کنند رایج است.
  • میگرن: شناخته شده است که بازی طولانی مدت میگرن را حتی در افرادی که قبلاً از آن رنج نمی‌بردند، تحریک می‌کند.
  • سندرم تونل کارپال: بازی‌های مکرر و بسیار طولانی با استفاده از کنترل‌ های دستی مانند پد نقاشی، صفحه‌کلید یا موش‌ها می‌تواند منجر به بیماری مچ دست شود که به عنوان سندرم تونل کارپال شناخته می‌شود و باعث درد و گزگز در انگشتان و دست‌ ها شود.
  • بهداشت شخصی ضعیف: برخی از گیمرها اجازه می دهند سطح بهداشت آنها در نتیجه طولانی شدن بازی به میزان قابل توجهی کاهش یابد و به این دلیل که انزوای آنها باعث می شود آنها احساس کنند که نیازی به تلاش در این زمینه ندارند. برخی از مسابقات ورزش های الکترونیکی موظف شده اند اخطاریه هایی ارسال کنند که هشدار می دهد بازیکنانی که سطح بهداشت ضعیفی از خود نشان می دهند رد صلاحیت شده و از محل برگزاری حذف خواهند شد.

بیشتر بخوانید: مراحل اعتیاد

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیرپاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمد –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *