سم زدایی و درمان اختلال مصرف الکل - روان درمانی - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - درمان اعتیاد - 02632242647 - شماره همراه : 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما سم زدایی و درمان اختلال مصرف الکل را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

سم زدایی و درمان اختلال مصرف الکل

سم زدایی از الکل در مقایسه با سایر مواد سوء مصرف خطرناک است. برخی از علائم ترک الکل می تواند شامل تشنج و/یا دمای بسیار بالای بدن باشد که بدون توجه فوری پزشکی می تواند کشنده باشد. اگر از وابستگی به الکل رنج می برید، ضروری است که بدون کمک پزشکی اقدام به ترک اعتیاد نکنید.

خوشبختانه، داروهایی برای کاهش برخی از علائم ترک الکل ، از جمله برخی از خطرناک ترین آنها، در دسترس هستند. انجام سم زدایی در یک مرکز درمانی نیز امنیت نظارت 24/7 را توسط متخصصان پزشکی با تجربه که می توانند این داروها را تهیه کنند، فراهم می کند. در شدیدترین موارد وابستگی به الکل، یک دوره کاهش مدیریت شده (کاهش دوزها در طول زمان)، به طور بالقوه با کمک دارو، ممکن است قبل از اینکه فرد وارد سم زدایی منظم شود به منظور به حداقل رساندن استرس وارد شده بر سیستم خود لازم باشد.

مدت زمان سم زدایی و ترک الکل به عوامل مختلفی از جمله شدت و مدت اعتیاد و فیزیولوژی مصرف کننده بستگی دارد. معمولاً علائم بین 8 تا 24 ساعت پس از آخرین نوشیدنی شروع می شود و بین یک تا سه روز بعد به اوج خود می رسد و معمولاً تا چند روز پس از آن باقی می ماند. برخی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند که به عنوان سندرم ترک پس از حاد یا طولانی مدت (PAWS) شناخته می شود، که در آن بعضی از علائم می تواند ماه ها یا حتی سال ها زمان ببرد.

داروهای مورد استفاده برای درمان اعتیاد به الکل و توانبخشی

اگرچه برخی از موارد کمتر شدید اعتیاد به الکل را می توان بدون دارو درمان کرد، اما در بسیاری از موارد جدی تر، این یک جنبه اساسی درمان است.

داروهایی که در هنگام ترک برای درمان بدترین علائم تجویز می‌شوند شامل بنزودیازپین‌های مختلف (از جمله کلردیازپوکساید ، دیازپام ، اگزازپام و لورازپام ) هستند که می‌توانند به کاهش علائمی مانند تشنج ، بی‌خوابی ، درد، اضطراب و هراس و حالت تهوع کمک کنند .

داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب (داروهای ضد اضطراب ) برای مقابله با برخی از علائم ترک روانی مشکل‌سازتر و مداوم استفاده می‌شوند. در موارد بسیار جدی که خطر مرگ را در بر می‌گیرد، درمان اضطراری ممکن است شامل هر یک از طیف وسیعی از داروها باشد که جنبه‌های خاص را هدف قرار می‌دهند. از بحران

همچنین می توان از داروها برای کاهش مصرف الکل در طول زمان استفاده کرد. برخی از مواردی که توسط NHS برای درمان اختلال مصرف الکل تأیید شده اند عبارتند از acamprosate (که با هدف قرار دادن گیرنده های گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز که تحت تأثیر الکل نیز قرار دارند، هوس را کاهش می دهد. دی سولفیرام (که باعث بروز علائم خماری فوری در هنگام مصرف الکل می شود)؛ و نالترکسون و نالمفن (که با مسدود کردن گیرنده های مواد افیونی در مغز، هوس را کاهش می دهند). سایر داروها ممکن است در مراکز درمانی خاص در دسترس باشند.

مزایا و معایب استفاده از دارو در درمان اعتیاد به الکل و توانبخشی

در صورت امکان و مناسب، پزشکان سعی می کنند از تجویز دارو در درمان اعتیاد خودداری کنند، اما اغلب برخی از علائم به سادگی بسیار ناراحت کننده یا خطرناک هستند تا رویکرد دارویی اتخاذ نشود. در واقع، در مورد ترک الکل، برخی از داروها می توانند زندگی را نجات دهند.

طرفداران:

  • دارو می تواند سم زدایی و ترک را به طور قابل توجهی ایمن تر و کمتر ناراحت کننده کند.
  • برخی از داروها می توانند به کاهش مصرف الکل در طول زمان کمک کنند.
  • برخی از داروها می توانند اختلالات روانی همزمان را در موارد تشخیص دوگانه برطرف کنند و درمان اعتیاد را کمتر چالش برانگیز کنند.
  • مصرف دارو می تواند به مشتری اطمینان دهد و به او احساس «درمان مناسب» بدهد.

معایب:

  • برخی از درمان‌های دارویی می‌تواند بسیار طولانی‌مدت باشد و کاربران را با هزینه‌های قابل توجهی در درمان نگه دارد.
  • برخی از داروها می توانند به طور خطرناکی با الکل یا سایر مواد سوء مصرف تداخل کنند.
  • برخی از داروها، به ویژه بنزودیازپین ها، خود می توانند عادت ساز باشند.
  • برخی از کاربران از برخی داروها سوء استفاده می کنند و/یا آنها را به دیگران می دهند یا می فروشند.

برنامه درمان اعتیاد به الکل بستری

بسیاری از مراکز توانبخشی درمان اعتیاد به الکل را به صورت بستری یا سرپایی ارائه می دهند. درمان بستری یک برنامه درمانی جامع شامل سم زدایی و ترک، درمان و سایر عناصر مانند تناسب اندام و برنامه های غذایی سفارشی را به مشتریان ارائه می دهد که همگی توسط مراقبت های پزشکی متخصص در محل پشتیبانی می شوند. درمان بستری در یک مرکز مسکونی معمولا بین یک تا سه ماه طول می کشد. توانبخشی های مسکونی محیطی آرام، امن، محرمانه و دلپذیر را فراهم می کند که در آن مشتری می تواند به طور کامل روی درمان و بهبودی خود بدون حواس پرتی و وسوسه های زندگی بیرونی تمرکز کند.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *