سم زدایی و ترک مواد مخدر - ترک مواد مخدر در کرج - روش سم زدایی در کرج - ترک اعتیاد در کرج - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما سم زدایی و ترک مواد مخدر را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

سم زدایی و ترک مواد مخدر

ترک همچنین به عنوان سم زدایی شناخته می شود. زمانی است که مصرف الکل یا سایر مواد مخدر را ترک می‌کنید یا مصرف آن را کاهش می‌دهید. ممکن است وابستگی جسمی یا روانی به یک دارو یا هر دو ایجاد کرده باشید. علائم حین ترک می تواند خفیف یا شدید باشد.

سم زدایی و ترک مواد مخدر

بسته به موارد زیر:

  • چه مدت استفاده کرده اید
  • چه دارویی
  • سن
  • سلامت جسمانی
  • ویژگی های روانی
  • روش برداشت

وابستگی فیزیکی

این زمانی است که شما مدتی دارو مصرف کرده اید و بدن شما برای احساس طبیعی به آن تکیه کرده است. بدن شما عادت دارد با دارو در سیستم شما کار کند، بنابراین اگر دارو مصرف نشود، علائم ترک ظاهر می شود.

وابستگی روانی

این زمانی است که فکر می کنید برای عملکرد به دارو نیاز دارید. ممکن است فکر کنید که برای موقعیت‌های خاص به آن نیاز دارید، مانند اجتماعی بودن در یک مهمانی یا استراحت بعد از کار، یا ممکن است همیشه باشد.

چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

علائم

در حالی که بدن شما به عملکرد بدون دارو عادت می کند، می توانید طیف وسیعی از علائم را از جزئی تا جدی تجربه کنید. به طور کلی ترک احساس برعکس دارو است. به عنوان مثال، هنگام کناره گیری از یک داروی افسردگی مانند الکل، ممکن است احساس بی قراری و آشفتگی کنید یا دچار لرزش شوید.

این علائم بین افراد و بین داروها متفاوت است. دانستن این که چه علائمی دارد می‌تواند برای شما یا افرادی که از یکی از نزدیکان خود حمایت می‌کنند، راحت‌ تر از ترک اعتیاد عبور کنید. علائم ترک را برای داروهای خاص پیدا کنید.

هوس ها

هوس مصرف دارو به این دلیل اتفاق می‌افتد که مغز آموخته است که ساده‌ ترین و سریع‌ ترین راه برای داشتن احساس خوب، استفاده از دارو است. راهی برای مقابله با مشکلات و اجتناب از احساسات بد می شود.

هوس ها می آیند و می روند. گاهی اوقات ممکن است ضعیف باشند و گاهی بسیار قوی. مدیریت هوس در درازمدت بسیار مهم است زیرا ممکن است سال‌ها پس از قطع مصرف، گهگاه آن را احساس کنید.

یادگیری مدیریت هوس شامل روش های حواس پرتی و آرامش بخشی مانند خواندن، تماشای فیلم، مدیتیشن یا ورزش است. یادآوری اینکه مغز شما این الگوی فکری را در طول زمان آموخته است، ممکن است به شما کمک کند و می توانید آن را برای پیروی از یک الگوی فکری جدید دوباره آموزش دهید.

گاهی اوقات می توان از دارو برای کمک به درمان علائم ترک ناشی از برخی داروها استفاده کرد. این  دارو درمانی نامیده می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه ترک سیگار حشیش (علف هرز)

زمان

قطع مصرف معمولا از چند روز تا چند هفته طول می کشد، اما برخی از علائم مانند هوس می تواند بسیار طولانی تر ادامه یابد. مدت زمان دقیق بستگی به عواملی مانند:

  • نوع دارو
  • چه مدت از آن استفاده می کنید
  • اگر از داروهای دیگر استفاده کرده اید
  • سلامت عمومی شما
  • تنظیمی که برای خروج انتخاب می کنید.

آیا برداشت بی خطر است؟

ممکن است برای ترک ایمن به نظارت پزشکی نیاز داشته باشید. همیشه در مورد ترک اعتیاد ابتدا با پزشک خود یا با یک خدمات درمانی الکل و سایر داروها صحبت کنید، این امر به ویژه در هنگام ترک  الکل ،  GHB ،  بنزودیازپین ها یا  کتامین مهم است.

کجا میتوانم بروم؟

هنگام عقب نشینی به یک محیط امن و حمایت کننده نیاز دارید. برای مشاوره در مورد اینکه کدام تنظیم برای شما بهترین است، با پزشک، پزشک خود یا یک سرویس دارو و الکل صحبت کنید. یکی از موارد زیر احتمالا توصیه می شود:

انصراف خانگی

معمولاً توسط یک تیم شامل پزشک، پرستار و یک فرد پشتیبانی مانند یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ارائه می شود. اگر بعید است که برداشت شما پیچیده باشد، این ممکن است انتخاب خوبی باشد.

خروج سرپایی

اگر نیازی به پذیرش در خدمات مسکونی ندارید، این انتخاب خوبی است. این شامل مشاوره یک به یک با یک متخصص بهداشت در یک دوره کوتاه، به علاوه مشاوره و پشتیبانی مداوم است.

خروج مسکونی

معمولاً به 5 تا 10 روز در یک واحد ترک مسکونی یا بیمارستان نیاز دارد، با کارکنان 24 ساعته در دسترس. آنها به شما در حین ترک و پس از آن برای جلوگیری از عود کمک خواهند کرد. برخی از واحدهای مسکونی برای مدتی به شما اجازه نمی دهند با شرکا، دوستان یا خانواده خود تماس بگیرید. این به شما کمک می کند تا به جای نگرانی در مورد آنچه در خانه اتفاق می افتد، روی درمان خود تمرکز کنید. همچنین شما را از تماس با افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند دور نگه می‌دارد، زیرا این می‌تواند باعث هوس شود.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر شیشه

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *