سم زدایی بدن از مواد مخدر - روان درمانی در کرج - روش سم زدایی - درمان اعتیاد - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما سم زدایی بدن از مواد مخدر را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

سم زدایی بدن از مواد مخدر

یکی از خدمات درمان اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی ، سم‌ زدایی بدن از مواد مخدر می باشد و به سه روش سم زدایی بسیار سریع UROD، سم زدایی تدریجی و سم زدایی سریع انجام  می شود، زمان مراجعه بیمار برای درمان گام اول مشاوره اولیه برای او انجام می شود. اگر تشخیص به درمان سم ‌زدایی فوق سریع (UROD) برای وی گرفته شد، بعد از آزمایش‌ های اولیه، وی را برای سم ‌زدایی بسیار سریع (UROD) آماده می‌کنند. روش سم‌زدایی بدن از مواد‌ مخدر از طریق سم زدایی بسیار سریع با بیهوش کردن بیمار شروع ( بیهوشی کامل نمی باشد و به صورت خواب عمیق می باشد) و بعد از طریق سرم، داروهایی برای بیمار تزریق خواهد شد که خاصیت ضد‌ مخدری خواهد داشت، داروهای ضد مخدر به گیرنده‌های مخدر مغز چسبیده و مخدرهایی که روی گیرنده‌ های مغز نشسته را پاک و از بین می برد.

سم زدایی بدن از مواد مخدر

سم زدایی فوق سریع UROD تحت نظر دکتر بیهوشی در اتاق ICU با تمام امکانات و تجهیزات اتاق عمل انجام خواهد شد، البته بیمار کاملاً بیهوش نخواهد شد و به اصطلاح به خواب عمیق فرو می رود. در این زمان خطرات بیهوشی کامل را هم نخواهد داشت و برای بیمارهایی که توان بدنی زیادی دارند درمان خوبی می باشد.

به همین علت زمانی که بیمار داروی نالتروکسان می خورد، دیگر هیچ‌ گونه مواد مخدری را نمی‎‌توان بخورد، به دلیل اینکه مغز توسط نالتروکسان پوشیده شده و مواد‌ مخدر جایی بر روی گیرنده‌های مغز نخواهد داشت و توسط نالتروکسان بلاک می شوند. درمان سم زدایی فوق سریع UROD و سم‌ زدایی سریع بدن از مواد مخدر، محافظ بدن در برابر جذب مخدر می باشد، بدن بیمار آن زمان که بیهوش می شود کاملاً پاک خواهد شد و بعد از آن بیمار باید داروی نالتروکسان را هر روز استفاده کند، میزان مصرف این دارو حداقل ۳ ماه می باشد. اما تعداد روزهایی که بیمار باید استفاده کند، به میزان مواد مخدری که قبلا استفاده داشته است بستگی خواهد داشت، بیمارانی هستند که تا ۳ سال هم باید نالتروکسان بخورند. اما تعدادی هم هستند که ۲ تا ۳ ماه اول استفاده می‌کنند و زمانی که دارو را قطع می‌کنند ديگر دچار هیچ مشکلی نخواهند شد.

نالتروکسان

نالتروکسان، گیرنده‌های مغزی یعنی منبع مخدر را بسیار پاکسازی خواهد کرد و عمل سم‌ زدایی بدن از مواد مخدر را انجام خواهد داد. علاوه بر بلاکی که روی مغز انجام می شود و اجازه نشستن مواد مخدر بر روی مغز را نخواهد داد، که خاصیتی مانند فیزیوتراپی را برای گیرندگان انجام خواهد داد. گیرنده‌های مخدری کارشان در بدن این می باشد که روزانه به یک میزانی مرفین ترشح می شود. زمانی که ما عادت پیدا می‌کنیم از بیرون آن ماده را وارد بدن خود کنیم، یعنی مثلا ترامادول  یا  تریاک بدهیم این گیرنده‌ها به مرور زمان کند می‌شوند و دیگر مثل روز اول کار نخواهند کرد. مثل این می‌ماند که یک دستی که سالم است را یک هفته به گردن خود بسته، بعد از یک هفته این دست دیگر به راحتی کار نخواهد کرد و باید حتما فیزیوتراپی یا ورزشی انجام بشود تا کارایی اولیه را دوباره داشته باشد.

هنگامی که برای بیمار مصرف کننده تریاک، سم‌ زدایی انجام می دهد، مصرف بیمار قطع و دیگر نه بدن بیمار توانایی به ترشح مرفین دارد و نه می‌تواند دوباره مصرف نمود. در نتیجه علائم خماری و مشکلاتی که به همراه دارد اتفاق خواهد افتاد، در کنار آن نالتروکسان عملی مثل فیزیوتراپی را برای مغز انجام خواهد داد و کارایی قبلی گیرنده ها را به آن‌ ها بازگشت می دهند، گیرنده کم‌ کم و به مرور زمان که نالتروکسان را مصرف می‌ سازد کم کم به حالت نرمال و طبیعی خود برمی‌گردد و شروع به ترشح مورفین خواهد کرد.

تفاوت مابین سم‌ زدایی سریع و سم‌زدایی فوق سریع

در سم‌ زدایی فوق سریع (UROD)، بیمار اول مشاوره بستری شدن می گیرد و براساس میزان مصرف، که مهم‌ ترین قسمت است و همینطور سن، سلامت جسمانی، یعنی اگر شخص، بیماری قندی (دیابت) یا بیماری قلبی شدید داشته باشد به هیچ عنوان سم‌ زدایی فوق سریع انجام نخواهد شد، به دلیل اینکه بیمار ۴ تا ۶ ساعت بیهوش خواهد شد و در این زمان به وسیله داروهای ضد مخدری که به بدن او وارد می کنند، تمام موادی که به گیرنده‌های مخدری چسبیده‌اند از بین می روند و از راه ادرار و مدفوع دفع خواهد شد.

هنگامی که برای بیمار مصرف کننده تریاک، سم‌زدایی انجام میشود، مصرف بیمار قطع و دیگر نه بدن بیمار قادر به ترشح مرفین می باشد و نه می‌تواند دوباره مصرف نماید. در نتیجه علائم خماری و مشکلاتی که به همراه دارد رخ می دهد، در کنار آن نالتروکسان عملی مثل فیزیوتراپی را برای مغز انجام خواهد داد و کارایی قبلی گیرنده ها را به آن‌ ها باز می گرداند، گیرنده کم‌ کم و به مرور زمان که نالتروکسان را استفاده می‌کند کم کم به حالت نرمال و طبیعی خود باز می گردد و شروع به ترشح مورفین خواهد کرد.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *