راه های پیشگیری از اعتیاد

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما راه های پیشگیری از لغزش و بازگشت اعتیاد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

راه های پیشگیری از اعتیاد

اگر نگرانید که بعد از ترک اعتیاد دچار لغزش و بازگشت شوید و به دنبال راه های پیشگیری از لغزش هستید این مطلب برای شماست. این مطلب را بخوانید تا با نکاتی اصولی و مهمی آشنا شوید که در جلوگیری از لغزش بسیار موثرند.

کسانی که تجربه لغزش در مواد مخدر داشته‌اند با استفاده از این راهکارها سلامتی خود را نیز بدست آورده‌اند. این راهکارها به کنترل افکار یک معتاد ترک کرده بسیار کمک می کنند.

راه های پیشگیری از لغزش

برای پیشگیری از لغزش ها و وسوسه بعد از ترک اعتیاد راه های بسیاری وجود دارد که مهمترین نکته آن عمل کردن به آن‌ها است چرا که فقط دانستن این نکات کمکی به شما نمی‌کند بلکه اجرایی کردن آن‌ها در زندگی و کار های روزمره است که شما را در حفظ بهبودی یاری می‌دهد. در این بخش مقاله به برخی از این راهکارها اشاره می‌کنیم:

راه های پیشگیری از اعتیاد

در مرحله نخست باید بدانید که شما مهمترین و با ارزش ترین فرد در زندگی خودتان هستید و باید به سلامتی خود بیش از هر چیز دیگری اولویت و اهمیت دهید. در غیر این حالت نیز ممکن است دوباره در دام اعتیاد نیز گرفتار شوید.

یکی از مهم‌ترین اصولی که به پیشگیری از لغزش شما کمک می‌کند توجه و مراقبت از خود است. باید به طور همزمان از جسم و روح تان به خوبی مراقبت کنید.

گرسنگی، عصبانیت، تنهایی و خستگی برای سلامتی شما بسیار مضر است و عواملی هستند که می‌تواند سبب شود دچار وسوسه شوید و مجددا به سمت مصرف مواد نیز گرایش پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد

مرور علت ها و انگیزه‌های ترک برای جلوگیری از وسوسه اعتیاد:

می‌توانید علت ها و انگیزه‌هایی که سبب شد تصمیم به ترک اعتیاد بگیرید را در یک برگه کاغذ یادداشت کنید و همراه خود همیشه داشته باشید. هنگامی که در شرایط وسوسه اعتیاد قرار گرفتید با مرور این نوشته‌ها انگیزه شما برای حفظ پاکی بالا می‌رود.

ممکن است افکاری پس از بهبودی به سراغ فرد نیز بیاید و او را به یاد روزهای ظاهرا خوش مصرف مواد مخدر بیندازد و فرد با افکار وسوسه بعد از ترک اعتیاد دوباره مواد را مصرف کند. به هیچ وجه نباید به این افکار بها دهید. برای این که بتوانید با این افکار بهتر مقابله کنید از کمک های ما در این زمینه حتما استفاده کنید.

اینکه بتوانید افکار خود را با کسی که او هم تجربه ترک اعتیاد دارد مطرح کنید می‌تواند به آرام کردن افکار شما نیز کمک کند. در کلینیک ما علاوه بر این که می‌توانید با بیان افکار خود آرام شوید از کمک راهنما و مشاوری که در جلسه حضور دارد بهره می‌برید.

قرار نگرفتن در شرایط وسوسه انگیز:

قرار نگرفتن در شرایط های وسوسه مواد مخدر راهکار دیگری است که باید به کار بگیرید. قطعا قرار گرفتن در موقعیت یا مکان‌هایی که قبلا آنجا مواد مصرف می‌کردید و یا رفت و آمد در مکانه ایی که افراد معتاد هستند ولع مصرف مواد مخدر را در شما به خوبی بیدار می‌کند.

سعی کنید مکان‌ها یا شرایط وسوسه انگیز که فکر می‌کنید با قرار گرفتن در آن شرایط یا مکان‌ها نیز ممکن است دچار وسوسه شوید را از قبل شناسایی کنید و از رفتن به آنجا کاملا خودداری نمایید برای نمونه مهمانی که می‌دانید در آن الکل مصرف می‌شود را به هیچ وجه شرکت نکنید و به بهبودی خود کاملا پایبند بمانید.

بیشتر بخوانید:سندروم ترک الکل

برنامه های پیشگیری از لغزش اعتیاد:

همان طور که گفتیم افکار وسوسه انگیز و معتاد گونه هر لحظه در کمین افراد معتاد می باشد و با یادآوری دوران به اصطلاح خوش مصرف مواد ممکن است فرد به سمت مواد گرایش  و کشش دوباره پیدا کند و دچار لغزش شود.

اما اگر هر فردی از قبل برنامه ای مشخص را برای این مواقع که دچار وسوسه شده است را در نظر بگیرد می‌تواند با انجام این کارها افکار خود را کنترل کرده و از لغزش خود نیز جلوگیری کند.

هر کاری که فرد با آن راحت تر می باشد و می‌تواند با انجام آن نیز وسوسه خود را کاملا کنترل کند مفید است برای نمونه تماس با یک دوست و صحبت کردن با او و یا مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد که در آن اعتیاد خود را ترک کرده‌اید و صحبت با مشاوران و کارشناسان آن و یا هر کاری که فکر می‌کنید برای شما بهتر جواب می‌دهد را انجام دهید.

شکرگزاری از نعمت‌ها ر زندگی :

پاکی از اعتیاد یکی از نعمت‌هایی می باشد که شما با تحمل سختی‌های بسیار به آن دست یافته اید. توجه به این نعمت و تمام موهبت‌هایی که پس از ترک اعتیاد نیز بدست آورده‌اید و شکرگزاری بابت آن‌ها می‌تواند یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از لغزش باشد.

پیشنهاد می‌کنیم حتما تمرین شکرگزاری را جزء برنامه‌های روزانه خود نیز قرار دهید تا از نعمت های خدا غافل نشوید.

تمرکز روی اقداماتی که امروز باید آن ها را انجام دهید:

سعی کنید همه تمرکز و توجه خود را روی برنامه‌ها و اقداماتی که باید امروز برای حفظ پاکی و بهبودی خود انجام دهید معطوف کنید.

توجه به افکاری که شما را در گذشته یا در آینده کاملا غرق می‌کند و به شما استرس آینده و افسوس گذشته را نیز می‌دهد کنار بگذارید چرا که این افکار فقط و فقط شما را از لحظه حال و اقداماتی که باید امروز انجام دهید کاملا غافل می‌کند. با تمرکز روی امروز به سمت زندگی سالم قدم بردارید

در آخر نیز نکات دیگری که می‌تواند به جلوگیری از لغزش کمک کند را به شکل تیتروار مرور می‌کنیم:

  • توجه به نشانه‌های هشدار دهنده و انواع اصلاح آن‌ها
  • شرکت در انواع جلسات بهبودی به صورت مستمر
  • جدی گرفتن آموزش‌ها و تعهد به بکارگیری اصول بهبودی که در جلسات به شما یاد داده میشود
  • تماس مرتب با راهنمای خود در کمپ های ترک اعتیاد
  • قطع ارتباط کامل با افراد مصرف کننده و فروشنده های مواد مخدر
  • پرهیز جدی از تردد در مکان‌های مصرفی
  • پرهیز از خستگی و گرسنگی در لحظه
  • شرکت در جمع و پرهیز از تنها ماندن
  • داشتن طرح و برنامه برای زندگی خود
  • داشتن اهداف و پیگیری آن‌ها در زندگی

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد در کرج به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران -سم زدایی در کرج،کلینیک ترک اعتیاد در کرج

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد

و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید.

جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *