درمان و توانبخشی برای اعتیاد به الکل - ترک اعتیاد - روان درمانی - ترک مواد مخدر - کلینیک تخصصی شهرزاد - شماره تماس:02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما درمان و توانبخشی برای اعتیاد به الکل را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

درک درمان اعتیاد به الکل و توانبخشی

اختلال مصرف الکل (که بیشتر به عنوان اعتیاد به الکل شناخته می شود ) یک وضعیت بسیار جدی با خطرات قابل توجهی برای سلامت جسمی و روانی است و غلبه بر آن می تواند دشوار باشد. الکل هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی بسیار اعتیاد آور است و ترک نوشیدن بدون کمک حرفه ای از طریق درمان اعتیاد به الکل و توانبخشی می تواند چالش برانگیز باشد.

درمان اعتیاد به الکل بسیار بیشتر از کمک به یک معتاد به الکل برای ترک الکل است. در واقع، اعتیاد به الکل یک وضعیت جدی است که قطع ناگهانی نوشیدن پس از یک دوره طولانی سوء مصرف الکل می تواند بسیار خطرناک باشد.

درمان اعتیاد به دنبال رفع و از بین بردن هم میل فیزیکی به نوشیدن و هم علل روانشناختی سوء مصرف الکل و اعتیاد است و به آنها کمک می کند تا برای زندگی شادتر و سالم تر بدون الکل آماده شوند.

امکانات توانبخشی مسکونی (بازپروری) محیط‌هایی هستند که به شفا اختصاص داده شده‌اند. که در آن مصرف‌کنندگان الکل می‌توانند درمان اعتیاد را با توجه به فشارها و خطرات ناشی از وابستگی، سم‌زدایی و ترک دریافت کنند.

مسائل روانشناختی ناشی از سوءمصرف و اعتیاد به الکل و یا ناشی از آن؛ و عوامل دیگر از جمله نگرانی های مداوم جسمی و روانی و مشکلات سازگاری با زندگی پس از الکل.

از آنجایی که اعتیاد به الکل یک چالش چند وجهی است. همه این مسائل باید به طور کلی مورد بررسی قرار گیرند تا به کاربر کمک شود تا به هوشیاری طولانی مدت بازگردد و پایه های زندگی مورد نظر و مورد نیاز خود را بسازد.

بیشتر بخوانید: چه چیزی باعث افسردگی بعد از نوشیدن الکل می شود؟

تشخیص دوگانه در درمان اعتیاد به الکل و توانبخشی

هنگامی که اعتیاد به الکل در کنار یک اختلال سلامت روان دیگر (از جمله اختلال مصرف مواد دیگر ) رخ می دهد. این وضعیت به عنوان تشخیص دوگانه شناخته می شود. 

تشخیص دوگانه در موارد اختلال مصرف الکل نسبتاً رایج است. زیرا سوء مصرف الکل و مسائل مربوط به سلامت روان اغلب ارتباط نزدیکی با هم دارند.

بسیاری از افرادی که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند. به الکل به عنوان وسیله ای برای خوددرمانی یا فرار روی می آورند. در حالی که سوء مصرف الکل و اعتیاد می توانند باعث اختلالات روانی متعددی شوند یا به آنها کمک کنند.

تشخیص دوگانه اغلب درمان اعتیاد را پیچیده تر می کند. زیرا هر دو اختلال باید به طور همزمان درمان شوند. برخی از مسائل مربوط به سلامت روان، فرآیندهای استاندارد درمان اعتیاد را غیرعملی می‌سازد. مانند شرایطی که برای برخی از مدل‌های درمانی قابل پذیرش نیست. یا اگر داروهایی که به طور معمول برای یک اختلال تجویز می‌شوند ممکن است به طور خطرناکی با دارو برای دیگری تداخل داشته باشند. در این موارد تشخیص دوگانه معمولاً مراقبت های تخصصی مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: چرخه اعتیاد

علائم هشدار دهنده سوء مصرف الکل و اعتیاد

سوء مصرف الکل و اعتیاد به الکل مترادف نیستند. سوء مصرف الکل می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و طیف وسیعی از رفتارهای نوشیدن را شامل می شود. از مصرف زیاد الکل تا وابستگی کامل به الکل.

در همین حال، اعتیاد به الکل یک اختلال مغزی پیچیده است که با میل اجباری به نوشیدن بدون توجه به عواقب منفی انجام آن مشخص می شود و اغلب شامل وابستگی فیزیکی به الکل می شود. این زمانی است که سیستم یک فرد مبتلا برای عملکرد طبیعی به وجود الکل تکیه می‌کند و در صورت حذف ناگهانی الکل از سیستم، خطر ترک آن وجود دارد.

در حالی که برخی از اشکال سوء مصرف الکل می تواند در طول دوره های گاه به گاه الکل رخ دهد. معمولاً سوءمصرف الکل و اعتیاد به الکل ایجاد می شود و به تدریج در طول زمان بدتر می شود. شناخت علائم هشدار دهنده یک مشکل جدی و توجه به هشداری که نشان می دهد. می تواند به پیشگیری از اعتیاد و پیامدهای خطرناک آن کمک کند.

برخی از علائم هشدار دهنده قابل توجه سوء مصرف الکل و اعتیاد عبارتند از:

  • شروع به نوشیدن بیشتر و مکرر نسبت به قبل
  • اولویت دادن به نوشیدن بر سایر فعالیت‌ها، یا انتخاب فعالیت‌ها به‌طور خاص به این دلیل که مشروبات الکلی درگیر است
  • تنها نوشیدنی
  • دروغ گفتن در مورد میزان نوشیدنی
  • تجربه خماری های مکرر که توانایی شما را در انجام کارهای روزانه از جمله کار مختل می کند
  • تجربه خاموشی به دلیل نوشیدن الکل
  • اگر الکل ننوشیده اید، احساس تحریک پذیری یا بد خلقی می کنید
  • بهانه جویی برای اینکه چرا شما و/یا دیگران باید بنوشند
  • جدا شدن از عزیزان و دوستان در نتیجه نوشیدن
  • تجربه تصادف یا آسیب ناشی از مصرف الکل
  • اگر مشروبات الکلی ننوشیده اید، خوابیدن برایتان مشکل است
  • اینکه دیگران در مورد عادات نوشیدن شما ابراز نگرانی کنند
  • نوشیدن منظم بیش از دستورالعمل های توصیه شده
  • ایجاد تحمل برای الکل (نیاز به نوشیدن بیشتر و بیشتر برای احساس تأثیر مطلوب)
  • احساس میل به الکل

بیشتر بخوانید: آشنایی با اعتیاد

اثرات کوتاه مدت و بلند مدت الکل

مقادیر کم الکلی که به ندرت مصرف می شود نسبتاً بی ضرر در نظر گرفته می شود (به جز احتمالاً برای زنان باردار). با این حال، نوشیدن مقادیر بیشتر به نحوی که باعث سوء مصرف الکل می شود. می تواند اثرات قابل توجهی در کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد.

از جمله اما نه محدود به:

  • افزایش تحمل الکل
  • وابستگی به الکل
  • اولویت دادن به الکل بر مسئولیت های شخصی
  • عدم کنترل/ناتوانی در ترک بیش از حد الکل
  • صرف مقدار قابل توجهی پول برای الکل
  • علائم ترک با قطع مصرف الکل
  • مصرف الکل برای مقابله با مشکلات روانی یا بین فردی
  • نوشیدن بیش از حد الکل علیرغم پیامدهای قانونی، اجتماعی یا بین فردی
  • استفاده از الکل که منجر به آسیب روحی یا جسمی می شود
  • انتخاب ادامه مصرف الکل، حتی با بیماری های مرتبط یا سایر مشکلات فیزیکی

بیشتر بخوانید: مدل بیماری اعتیاد

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *