درمان اختلال مصرف مواد - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما درمان اختلال مصرف مواد چیست را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

درمان اختلال مصرف مواد چیست؟

درمان های موثری برای اختلال مصرف مواد موجود است. درمان به شدت فردی است.  یک فرد ممکن است در زمان های مختلف به انواع مختلف درمان نیاز داشته باشد. درمان SUD اغلب به مراقبت مداوم نیاز دارد تا موثر باشد، زیرا SUD یک بیماری مزمن با پتانسیل بهبود و عود است. از آنجایی که افراد مبتلا به SUD اغلب شرایط سلامت روانی همزمان دارند، درمان آنها به جای جداگانه به طور کلی بهتر است.

سه شکل اصلی درمان اختلال مصرف مواد عبارتند از:

  • سم زدایی
  • درمان های شناختی و رفتاری
  • درمان با کمک دارو

همچنین انواع مختلفی از تنظیمات درمانی وجود دارد، از جمله:

  • مشاوره سرپایی
  • درمان سرپایی فشرده
  • درمان بستری
  • جوامع درمانی طولانی مدت، مانند جوامع زنده هوشیار

سم زدایی

در سم زدایی، مصرف مواد را متوقف می کنید و به آنها اجازه می دهید از بدن شما خارج شوند. بسته به شدت SUD، ماده یا یک جایگزین ممکن است برای کاهش اثرات ترک کاهش یابد. این اولین مرحله اصلی درمان SUD است. شما می توانید سم زدایی را در هر دو بخش بستری و سرپایی انجام دهید.

درمان های شناختی و رفتاری

روان درمانی (گفتار درمانی) می تواند به درمان SUD و سایر شرایط سلامت روانی کمک کند. درمان همچنین مکانیسم های مقابله ای سالم را آموزش می دهد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است درمان های شناختی و رفتاری را به تنهایی یا در ترکیب با داروها توصیه کنند.

برخی از نمونه‌ های درمان مؤثر برای بزرگسالان مبتلا به SUD شامل موارد زیر است:

  • درمان شناختی رفتاری (CBT): CBT نوعی روان درمانی ساختار یافته و هدف گرا است. یک متخصص سلامت روان به شما کمک می کند تا در طول CBT به افکار و احساسات خود نگاه کنید. شما متوجه می شوید که افکار شما چگونه بر اعمال شما تأثیر گذار است. شما می توانید از طریق CBT افکار و رفتارهای منفی را یاد بگیرید که الگوها و عادات فکری سالمتری بدست آورید. برای SUD، CBT همچنین شامل تشویق انگیزه برای تغییر و آموزش در مورد درمان و پیشگیری از عود است.
  • رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) : DBT مخصوصاً برای افرادی که در مدیریت و تنظیم احساسات خود مشکل دارند مؤثر است. ثابت شده است که DBT برای درمان و مدیریت شرایط مختلف سلامت روان از جمله SUD موثر است.
  • درمان اجتماعی قاطعانه (ACT) : ACT خدمات بهداشت روانی را در یک محیط اجتماعی به جای یک محیط مسکونی یا بیمارستانی ارائه می دهد. ACT بسیار فردی است. برنامه درمانی شما بر نقاط قوت، نیازها و اهداف آینده شما متمرکز خواهد بود.
  • جوامع درمانی (TCs): TC یک درمان مسکونی طولانی مدت است که بر کمک به افراد مبتلا به SUD تمرکز دارد تا ارزش ها و رفتارهای جدید و سالم تری را در ارتباط با مصرف مواد و سایر شرایط سلامت روانی ایجاد کنند.
  • مدیریت احتمالی (CM): CM با ارائه پاداش برای رفتارهای مورد نظر، رفتارهای سالم را تشویق می کند. معمولاً، این درمان چیزی با ارزش پولی برای افراد مبتلا به SUD فراهم می کند تا آنها را تشویق کند که از مواد استفاده نکنند. به عنوان مثال، در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش دارو، شانس دریافت جایزه یا کارت هدیه را به دست می آورید.

بیشتر بخوانید: اختلال مصرف مواد

دارو

دارو ممکن است قسمتی از برنامه درمانی شما باشد. داروها می توانند به اصلاح شیمی مغز شما برای کمک به درمان SUD های خاص کمک کنند. آنها همچنین می توانند هوس ها و علائم ترک را تسکین دهند.

درمان با کمک دارو برای گزینه های زیر در دسترس است:

  • مواد افیونی: متادون، بوپرنورفین و نالترکسون برای درمان اختلال مصرف مواد افیونی مورد تایید FDA هستند.
  • الکل: سه داروی مورد تایید FDA شامل نالترکسون، آکامپروسات و دی سولفیرام هستند.
  • تنباکو : چسب نیکوتین، اسپری، آدامس یا قرص پاستیل می تواند کمک کند. یا ارائه دهنده شما امکان دارد بوپروپیون یا وارنیکلین را تجویز نماید.

جلوگیری

چگونه می توانم از اختلال مصرف مواد جلوگیری کنم؟

پیشگیری از مصرف مواد و SUD با آموزش شروع می شود. آموزش در مدارس، جوامع و خانواده ها به جلوگیری از استفاده از یک ماده یا سوء استفاده از داروهای تجویزی برای اولین بار کمک می کند.

راه های دیگر برای جلوگیری از SUD عبارتند از:

  • دستورالعمل های مرتبط به داروهای تجویزی را دنبال نمایید. هرگز بیش از آنچه دستور داده شده است نگیرید. به عنوان مثال، اختلال مصرف مواد افیونی می تواند تنها پس از پنج روز استفاده نادرست شروع شود.
  • هرگز داروهای تجویزی خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید یا داروهای خود را بفروشید. همیشه آن را در مکانی امن و دور از کودکان نگهداری کنید.
  • اگر داروهای تجویزی (مانند مواد افیونی) در پایان درمانتان باقی مانده است، یک برنامه بازپس گیری دارو یا برنامه بازپس گیری پستی داروخانه را پیدا کنید تا با خیال راحت آنها را از بین ببرید.

خطر مصرف مواد در زمان استرس و تغییر به شدت افزایش می یابد. برای یک بزرگسال، طلاق، از دست دادن شغل یا مرگ یکی از عزیزان ممکن است خطر مصرف مواد را افزایش دهد. برای یک نوجوان، جابه‌جایی، طلاق خانوادگی یا تغییر مدرسه می‌تواند خطر ابتلا را افزایش دهد.

مهم است که در این زمان های تغییر به مکانیسم های مقابله ای سالم مانند ورزش کردن، مدیتیشن یا یادگیری یک سرگرمی جدید روی آورید. اگر در مدیریت استرس خود مشکل دارید، به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *