جدید ترین روش های ترک اعتیاد - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و تهران

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما جدید ترین روش های ترک اعتیاد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

جدید ترین روش های ترک اعتیاد

اعتیاد به انواع مواد مخدر و الکل اخیرا یک بیماری شایع مزمن است و افراد مبتلا به آن نیز با وجود پیامدهای بسیار منفی‌ای که مصرف انواع مواد برای آن‌ها نیز ایجاد می‌کند همچنان به این کار خود ادامه می‌دهند. به‌محض اینکه فرد به یک ماده خاص و زیان آور معتاد می‌شود به علت تاثیرات آن ماده بر مغز در ترک  اعتیاد با مشکلات جدی و عمیقی مواجه می‌شود. به همین علت، ترک اعتیاد کار بسیار آسانی نیست. بااین‌حال، روش‌های درمانی بسیار متعددی برای کمک به افراد مبتلا به اعتیاد نیز وجود دارد که اثربخشی آن‌ها در مطالعات متفاوت کاملا تایید شده می باشد. درمان اعتیاد به‌خصوص هنگامی موفقیت‌آمیزتر می باشد که فرد انگیزه کاملا کافی را برای ترک انواع مواد مخدر یا نوشیدنی الکلی داشته باشد و از سوی دیگر نیز، مسائل پزشکی، عاطفی، روانی اجتماعی، شغلی و خانوادگی او باید موردتوجه قرار گیرد. در حال حاضر نیز، مطالعات همچنان برای کشف انواع روش های ترک اعتیاد جدید  نیز ادامه دارد.

اعتیاد چیست و چه نشانه‌هایی را دارد؟

قبل از پرداختن به انواع روش های ترک اعتیاد جدید لازم است بدانید اعتیاد چیست و چگونه به وجود می آید . اعتیاد به مواد مخدر و الکل با تمایل بسیار شدید و اجباری برای به دست آوردن و مصرف مواد یا الکل، فارغ از پیامدهای منفی آن برای خود و دیگران مشخص و تشخیص داده می‌شود.

با گذشت زمان، این مسئله می‌تواند سبب به تغییرات قابل‌توجه و قابل پیش‌بینی در مغز انسان و یا همان فرد گرفتار اعتیاد شود و اشتیاق زیاد به مصرف مواد را در بدن و ذهن فرد ایجاد کند. درنتیجه این امر، ترک اعتیاد به‌شدت دشوار و سخت و گاهی نیز دردناک می‌شود.

افرادی که دچار اعتیاد می باشند زمان و انرژی بسیار بیشتری را صرف مصرف انواع مواد می‌کنند تا از انجام مسئولیت‌های زندگی و شغلی مهم روزمره خود. این مسئله می‌تواند آن‌ها را در معرض مشکلات بسیار جدی جسمی و روحی، مشکل در روابط اجتماعی، از دست دادن شغل و مشکلات مالی و حقوقی نیز قرار دهد که هر کدام از مسائل ذکر شده میتواند باعث افسردگی و تشدید حالت بد روحی و در نتیجه اعتیاد بیشتر فرد شود .

ممکن است این افراد نیز خودشان متوجه انواع تغییرات نیز نشوند یا نسبت به این نوع تغییرات کاملا بی‌توجه باشند. به‌جای آن، معمولا این افراد وجود انواع مشکل را کاملا منکر می‌شوند و دیگران را مسئول عواقب منفی در زندگی‌شان نیز می‌دانند.

تحریک عمیق مغز برای درمان اعتیاد به هروئین و ترک آن:

تحریک عمیق مغز  و ذهن برای ترک ماده هروئین یکی از روش های ترک اعتیاد جدید  و نوین است. این درمان در حال تبدیل شدن به یکی از روش‌های موردعلاقه بسیاری از محققان و پزشکان برای درمان بیماری‌های روانی ازجمله اعتیاد و ترک آن است. در یک مطالعه جدید و نوین، محققان عقده‌های قاعده‌ای را با فرکانس بالا تحریک کردند. تصور می‌شود عقده‌های قاعدگی مغز در انواع رفتارهای اجباری بری مثال  مصرف هروئین نقش بسیار مهم و کلیدی دارند. این مطالعه نیز نشان داد که تحریک عمیق در مغز می‌تواند یکی از راه های بسیار جدید ترک اعتیاد و یک ابزار بسیار مهم برای درمان اعتیاد به هروئین نیز محسوب شود. اکنون مطالعات، بر روی بررسی اثربخشی این روش جدید و نوین درمان برای اعتیاد به مواد دیگر مثل کوکائین و همچنین اختلال وسواسی جبری نیز متمرکز شده‌اند.تا به وسیله این تکنیک بتونند اعتیاد و یا مشکلات ذهنی فرد را درمان کنند

مخلوط نالترکسون و بوپروپیون برای درمان اعتیاد به ماده شیشه می تواند موثر باشد ؟

در یک مطالعه که اخیرا توسط پزشکان و دانشمندان انجام شده است برای نخستین بار استفاده از انواع دارو برای ترک اعتیاد به شیشه نیز تایید شد. هرچقدر درک ما از پیچیدگی‌های مغز و ذهن  انسان بیشتر  و عمیق تر می‌شود بیشتر نیز متوجه این موضوع می‌شویم که اعتیاد فقط با یک قرص قابل‌درمان نیست. بااین‌حال، دارودرمانی نیز می‌تواند به کاهش میل فرد به مصرف انواع مواد مخدر مثل شیشه کمک کند و مهم است که در کنار دیگر روش‌های درمانی نیز در نظر گرفته شود.و نقش مکمل در روند بهبود فرد معتاد را دارد.

کمپرال (آکامپروسات) برای درمان اعتیاد به الکل مناسب است ؟

کمپرال یکی از مهم ترین دارو های ترک اعتیاد جدید و جدیدترین دارویی است که برای درمان اعتیاد به الکل نیز تایید شده است و بنابراین، مصرف آن یکی از روش های مناسب و مطلوب برای ترک اعتیاد جدید نیز محسوب می‌گردد.

این دارو با عادی کردن انواع تغییرات ناشی از انواع مصرف الکل در مغز، بعضی ناراحتی‌های جسمانی و عاطفی نیز ترک الکل را به شدت کاهش می‌دهد و بنابراین، مانع عود اعتیاد می‌گردد. اگرچه این دارو قبلا نیز به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گرفت اما اثربخشی  و درستی آن هنوز تایید نشده بود. بااین‌حال، در حال حاضر، مصرف این نوع دارو یک شیوه ترک الکل محسوب می‌ گردد و پزشکان در برخی شرایط در مشاوره اعتیاد، این نوع دارو را برای فرد معتاد تجویز می‌کند.

مدل ماتریکس چیست؟

یکی دیگر از روش های مختلف و گوناگون ترک اعتیاد جدید مدل ماتریکس می باشد. مدل هی ماتریکس یک مدل درمانی کاملا  فشرده  ۱۶ هفته‌ای برای انواع اعتیاد به مواد های مخدر می باشد.

اگرچه این  نوع روش در همان ابتدا برای درمان سوءمصرف های کوکائین و مت آمفتامین به خوبی طراحی شد اما می‌تواند برای درمان هر نوع از اعتیادی استفاده گردد و حتی برای کسانی که در انواع کلینیک های  ترک اعتیاد مانند کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی می‌شوند نیز قابلیت و توانایی استفاده دارد. در اغلب برنامه‌های درمانی و مدل ماتریکس، فردی که می‌خواهد مصرف انواع مواد مخدر را کاملا ترک کند هر روز به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه می‌کند و سپس به خانه خود برمی‌گردد و در کنار آن از راههای ترک اعتیاد موثر در خانه  نیز استفاده می‌کند.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *