جدول زمانی سم زدایی - ترک مواد مخدر در کرج و تهران - درمان اعتیاد به روش سم زدایی - روان درمانی - شماره تماس: 09353242647 - 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما جدول زمانی سم زدایی را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

جدول زمانی سم زدایی

شاید از خود بپرسید که سم زدایی چقدر طول می کشد. در حقیقت، جدول زمانی عمیقاً مرتبط است و اغلب با جدول زمانی خروج یکسان است. پس از همه، علائم ترک بخشی از فرآیند سم زدایی طبیعی بدن شما است. به طور کلی سم زدایی حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد و معمولاً با دو مرحله علائم ترک همراه است. فاز اولیه و فاز اواخر. اگرچه همه سم زدایی های مواد یکسان نیستند، اما از یک الگوی مشابه پیروی می کنند.

این دو مثال را در نظر بگیرید:

سم زدایی اکسی کدون علائم ترک فیزیکی را مشاهده می کند که حدود 2 هفته طول می کشد و پس از آن بدن از دارو و تأثیرات آن پاک می شود. در 1-2 روز اول علائمی مانند بی قراری، بی خوابی و تعریق شایع است. فراتر از آن، علائم شدید ترک مانند استفراغ و اسهال شروع به خودنمایی می کنند.

الکل دارای سه مرحله (یا مرحله) سم زدایی است. مرحله 1 نشان می دهد که علائم خفیف ترک ظرف 6-8 ساعت پس از آخرین نوشیدنی شما شروع می شود. اینها می توانند از اضطراب تا سردرد متغیر باشند. در مرحله 2 علائم ترک متوسط ​​بین 12 تا 48 ساعت پس از آخرین نوشیدنی شما ظاهر می شود. این موارد از فشار خون بالا تا گیجی متغیر است . مرحله 3، مرحله نهایی، بین 48 تا 72 ساعت در فرآیند سم زدایی شما شروع می شود و می تواند باعث ایجاد دلیریوم ترمنس، تشنج، در کنار علائم قبلی شود. پس از 7 روز بدون نوشیدن الکل، علائم ترک به طور کلی ناپدید می شوند و سطح رنج شما به شدت کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف برداشت

روش ها و گزینه های درمانی

اگر قصد انجام یک سم زدایی را دارید، مهم است که بدانید گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. شما می توانید درمان را در خانه، در یک مرکز بستری، یک مرکز سرپایی انجام دهید و می توانید از مراقبت های پزشکی کمک بگیرید. در کنار این، درمان‌های خاصی وجود دارد که با مواد خاصی به خوبی انجام می‌شود.سم زدایی مواد افیونی از داشتن کمک دارویی موثر به عنوان یک روش درمانی سود می برد. داروهایی مانند آگونیست های اپیوئیدی مانند بوپرنورفین می توانند به شما در مدیریت برخی از علائم مانند هوس، اضطراب و پریشانی کمک کنند.

به همین ترتیب، کسانی که از اعتیاد به الکل رنج می‌برند ، می‌توانند از استفاده از نالترکسون بهره ببرند ، زیرا به جلوگیری از نوشیدن زیاد الکل کمک می‌کند.

روش دیگر، سم‌زدایی خانگی ممکن است برای افرادی با سطوح پایین اعتیاد یا شاید کسانی که احساس می‌کنند در آستانه اعتیاد هستند مناسب باشد. با این حال، این نوع سم زدایی باعث می شود که سم زدایی را به طور کامل به تنهایی و بدون نظارت انجام دهید، که خطرات خود را دارد.

بیشتر بخوانید: استفاده از چند دارو

سم زدایی خانگی چقدر ایمن است؟

سم زدایی خانگی اگر با دقت انجام شود می تواند موفقیت آمیز باشد، اما سم زدایی تحت نظارت عموماً توصیه می شود، زیرا می تواند ناامن باشد. علائم ترک می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و باعث شود شما در طی چند روز رنج زیادی را متحمل شوید، به گونه ای که می تواند باعث شود برای داشتن یک زندگی عادی با مشکل مواجه شوید. برخی از علائم ترک می‌توانند به قدری قوی باشند که در توانایی شما برای مراقبت از خود به روش‌های اساسی مانند تهیه غذا و نوشیدن آب کافی اختلال ایجاد کنند. این چیزی است که همیشه قبل از انتخاب سم زدایی در خانه باید در نظر گرفت.

انتخاب مرکز برداشت و سم زدایی

انتخاب یک مرکز ترک و سم زدایی مناسب می تواند تفاوت زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت سم زدایی شما ایجاد کند. درک تفاوت‌های بین خدمات مسکونی و سرپایی، نحوه عملکرد سم‌زدایی بستری، نقش محرمانه بودن، و حضور در کلینیک نزدیک خانه، همگی به شما کمک می‌کنند تا تصمیم درستی بگیرید و به بهبودی از اعتیاد که می‌خواهید نزدیک‌تر شوید.

مراکز اقامتی در مقابل خدمات سرپایی

مراکز اقامتی و خدمات سرپایی انواع مختلفی از سم زدایی را ارائه می دهند. هر دو مزیت هایی دارند و اینکه کدام یک برای شما مناسب است به شرایط و سطح اعتیاد شما بستگی دارد.

سم زدایی بستری

مراکز اقامتی چیزی به نام سم زدایی بستری را ارائه می دهند. این یک برنامه زنده سم زدایی است که توسط کارکنان حرفه ای باتجربه در کمک به شما در مدیریت روند ترک خود نظارت می شود. همانطور که در مرکز زندگی خواهید کرد، تحت نظارت و مراقبت مداوم و همچنین داروهای کلیدی بالقوه دریافت خواهید کرد که به هموار کردن روند سم زدایی شما و به حداقل رساندن رنج شما کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر و سم زدایی

مراکز اقامتی امکان سم‌زدایی تحت نظارت را در جایی که شما در یک مرکز مسکونی زندگی می‌کنید و مراقبت‌های حرفه‌ای را دریافت می‌کنید، می‌دهند. این می تواند به داروهای بسیار دشواری که از طریق ترک مصرف می شوند، مانند PCP کمک کند .

سم زدایی تحت نظارت سرپایی

سم زدایی تحت نظارت سرپایی در خارج از مرکز درمانی شما انجام می شود. شما در خانه زندگی خواهید کرد، اما هنگام سفر به مرکز معمولاً روزانه تحت درمان و نظارت قرار می گیرید. جلسات ممکن است حدود 2 ساعت طول بکشد، در طی آن شما ممکن است معاینه فیزیکی را کاهش دهید و درمان ما را شروع کنید. این چک‌آپ‌ها به شما کمک می‌کنند تا چالش‌های درمان خود را به حداقل برسانید و در زمانی که در خانه هستید، اعتیاد خود را مدیریت کنید. اگر سطح اعتیاد قابل کنترلی دارید، این می تواند گزینه ای باشد که به شما امکان می دهد زندگی خانگی خود را با بهبودی خود متعادل کنید.

بیشتر بخوانید: علت اساسی اعتیاد چیست؟

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *