توانبخشی سرپایی - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد در کرج و تهران - روان درمانی - ترک مواد مخدر - شماره تماس: 09353242647 - 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما توانبخشی سرپایی چیست را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

توانبخشی سرپایی چیست؟

اگرچه توانبخشی بستری معمولاً به عنوان رویکردی برای درمان با بیشترین احتمال پرهیز طولانی‌مدت تلقی می‌شود، بسیاری اگر احساس کنند نمی‌توانند وقت خود را از تعهداتی مانند خانواده و کار صرف کنند، آن را نامناسب می‌دانند. اگر چنین باشد، درمان سرپایی همان چیزی است که آنها معمولاً انتخاب می کنند.

در بازتوانی دارویی سرپایی، درمان بیشتر از طریق مراجعه به محل درمان به صورت هر جلسه (مانند جلسات درمانی، معاینه، تجدید نسخه و غیره) محقق می شود. با این حال، بیشتر کارهای مربوط به پیگیری وضعیت، آگاهی از محرک ها و ثبت مسائل در طول مسیر، به دست کسی که با اعتیاد مبارزه می کند، سپرده می شود. در حالی که انعطاف‌پذیری این امر می‌تواند سودمند باشد، گزینه‌های سرپایی می‌توانند مشکل‌ساز باشند زیرا مشتری را به‌طور کامل از محیط روزانه‌اش حذف نمی‌کنند. این اغلب باعث می شود هوس ها کمتر قابل کنترل باشد و مراجعین گاهی در طول فرآیند درمان عود می کنند.

بیشتر بخوانید: جدول زمانی سم زدایی

برنامه های روز

برخی از کلینیک‌ ها برنامه‌های روزانه ارائه می‌دهند، که در آنها مراجعان برای درمان در طول روز (برای هر جایی بین یک تا هفت روز در هفته) قبل از بازگشت به خانه یا محل اقامت دیگر در شب به کلینیک مراجعه می‌کنند. برنامه های روز مخصوصاً در سناریوهای خاص مناسب در نظر گرفته می شود: اگر فردی که از اعتیاد رنج می برد در نزدیکی کلینیک زندگی می کند و مجبور نیست دور سفر کند.
اگر آنها یک شبکه پشتیبانی قوی داشته باشند، می توانند در طول هر بحرانی به آن اعتماد کنند. اگر آنها تعهداتی در خانه دارند، مانند یک نوزاد خردسال که ماندن یک شبه دور از خانه را بسیار دشوارتر می کند، یا اگر یک طرح درمان اعتیاد را تکمیل کرده اند، اما همچنان مایل به حمایت مداوم هستند.

اگر هیچ یک از این موارد وضعیت شما را توصیف نمی کند، ممکن است برنامه های روزانه برای شما مناسب نباشد. همچنین اگر از تشخیص دوگانه یا سایر مشکلات سلامتی که ممکن است روند درمان اعتیاد به مواد مخدر را پیچیده کند، ممکن است نامناسب باشند.

بیشتر بخوانید: درمان و توانبخشی برای اعتیاد به مواد مخدر

برنامه های فشرده سرپایی

برنامه‌های سرپایی فشرده که در پاسخ به خواسته‌های زندگی مدرن ایجاد شده‌اند، کوتاه‌ تر و فشرده‌تر از برنامه‌ های سرپایی سنتی هستند، با مراجعه‌کنندگان به کلینیک برای چهار جلسه یا بیشتر در هفته و جلسات معمولاً بین سه تا پنج ساعت بسیار طولانی‌تر از بیماران سرپایی استاندارد. جلسات به دلیل زمان نسبتاً زیادی، کسانی که از اعتیاد رنج می‌برند می‌توانند در خارج از کلینیک در یک برنامه سرپایی فشرده بگذرانند، از آنها خواسته می‌شود که در آزمایش‌های دارویی منظم شرکت کنند تا از رعایت آن اطمینان حاصل کنند.

مراقبت مداوم

مراقبت مداوم اصطلاح دیگری برای مراقبت های بعد از آن مراقبتی است که پس از تکمیل درمان اولیه و گاهی ثانویه اعتیاد به مواد مخدر ارائه می شود. هر فردی که تحت درمان قرار گرفته است، معمولاً به کمک های تکمیلی، مانند مشاوره، و همچنین تجویز بیشتر دارو نیاز دارد، اگر مشتری در حال بهبودی همچنان از علائم ترک رنج می برد (مانند موارد سندرم ترک پس از حاد ، یا PAWS).

یک توانبخشی با کیفیت، یک برنامه مراقبت پس از درمان را ارائه می دهد که تا یک سال کمک را پس از ترک کلینیک پوشش می دهد. این طرح ممکن است شامل برنامه‌ای از قرار ملاقات‌ها باشد (با تثبیت بهبودی کمتر می‌شود)، و همچنین تعهدی در مورد فردی که تحت درمان قرار می‌گیرد، بخشی برای شرکت در جلسات مشاوره‌ای مداوم یا گروه‌های حمایتی مانند جلسات ارائه شده توسط یک سازمان باشد . مانند معتادان گمنام (NA).

چگونه از دارو برای درمان اعتیاد استفاده می شود؟

هیچ درمان دارویی برای اعتیاد به مواد مخدر وجود ندارد. با این حال، دارو ممکن است برای اهداف متعددی تجویز شود، از جمله کاهش دفعات و شدت هوس ها، عمل به عنوان جایگزینی برای یک ماده خطرناک و غیرقانونی سوء مصرف، برای کمک به کاهش مصرف دارو، کاهش برخی علائم ترک و تا حد امکان خطر ناشی از سندرم ترک را کاهش دهید.

داروهای مورد استفاده در درمان اعتیاد و بازپروری

تعداد قابل توجهی از داروها توسط مقامات ایران برای درمان علائم اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات همزمان تایید شده اند، اگرچه قابل درک است که هر دارویی در هر مورد اعتیاد مرتبط نیست.

کاملاً ضروری است که کسانی که از اعتیاد رنج می‌برند هرگز اقدام به خوددرمانی نکنند، زیرا برخی داروها به طور خطرناکی با سایرین یا با برخی مواد سوء مصرف تداخل می‌کنند، در حالی که برخی می‌توانند برای مراجعینی که از مشکلات سلامتی رنج می‌برند، مانند تشخیص دوگانه، مشکلاتی ایجاد کنند. درمان را پیچیده کند

افرادی که از اعتیاد رنج می برند باید طبق دستور پزشک تجویز کننده دارو مصرف کنند.

  • نالترکسون (Vivitrol)
  • بوپرنورفین (Buprenex)
  • متادون
  • دی سولفیرام (آنتابوس)
  • Acamprosate (Campral)
  • پاروکستین (پاکسیل)
  • مودافینیل (Provigil)
  • دزیپرامین (نورپرامین)
  • میرتازاپین (رمرون)
  • بوپروپیون (بوپروبان)
  • گاباپنتین (Fanatrex)
  • ویگاباترین (سابریل)
  • باکلوفن (کمسترو)
  • توپیرامات (توپاماکس)

بیشتر بخوانید: علت اساسی اعتیاد چیست؟

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *