ترک مواد مخدر و سم زدایی - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - روان درمانی - ترک مواد مخدر در کرج و تهران شماره تماس: 09353242647 - 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما ترک مواد مخدر و سم زدایی را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

ترک مواد مخدر و سم زدایی

ترک اعتیاد جایی است که شما مصرف موادی را که به آن معتاد هستید متوقف می‌کنید یا کمتر مصرف می‌کنید و باعث می‌شود بدن شما به این تغییر واکنش نشان دهد.

این به این دلیل است که بسیاری از مواد اعتیاد با مغز و بدن به روش‌هایی تعامل می‌کنند که وابستگی‌های عصبی و فیزیولوژیکی ایجاد می‌کنند، به این معنی که کارکرد با دارو در سیستم شما به “عادی” جدید شما تبدیل شده است. علاوه بر این، ممکن است وابستگی روانی به دارو داشته باشید ، زیرا احساس می‌کنید این دارو به شما کمک می‌کند تا آرام شوید، آرام شوید یا حتی احساس شادی کنید.

در نتیجه، ترک یک رویداد فوق‌العاده پیچیده و چالش برانگیز در زندگی هر معتادی است و می‌تواند باعث رنج زیادی شود. با این حال، نقش کلیدی در کمک به بهبودی شما از اعتیاد دارد.

انصراف چه زمانی رخ می دهد و چرا؟

ممکن است تعجب کنید که دقیقا چه زمانی برداشت اتفاق می افتد. آیا با قطع مصرف هر ماده ای این اتفاق می افتد؟ یا زمانی اتفاق می افتد که شما شروع به مصرف کمی کمتر کنید؟به عبارت ساده تر، ترک اعتیاد زمانی شروع می شود که کمتر از مقداری که بدن شما «طبیعی» می پندارد، ماده اعتیادآور در سیستم شما وجود داشته باشد. این به این دلیل است که موادی مانند مواد مخدر و الکل به گونه ای عمل می کنند که تولید طبیعی برخی از عملکردهای فیزیکی و ذهنی را سرکوب می کند. هنگامی که کمتر از این مواد در سیستم شما وجود داشته باشد، این سرکوب متوقف می شود و ذهن و بدن شما با ایجاد موجی از عملکردها (یعنی آدرنالین) که باعث طیف گسترده ای از علائم ترک دردناک می شود، پاسخ می دهند .

هر ترک یک ماده متفاوت است، برخی علائم فیزیکی چالش برانگیز ( افیون ها ، الکل ) و برخی دیگر باعث علائم کاملاً احساسی ( کوکائین ، اکستازی ) می شوند. در بالای این تفاوت، آرایش فیزیولوژیکی شما و نحوه تعامل آن با ماده است. به عنوان مثال، برخی ممکن است علائم تهاجمی و چالش برانگیزتری داشته باشند که زودتر از دیگران رخ می دهند. با این حال، آنچه در سراسر جهان یکسان است این است که ترک همیشه یک دوره بسیار دشوار در زندگی هر معتادی است.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین مصرف مواد مخدر و سوء مصرف مواد

علائم ترک برای مواد مختلف

هر نوع ماده علائم ترک متفاوتی ایجاد می کند که می تواند به طور قابل درک گیج کننده باشد . با این حال، الگوهایی برای هر نوع ماده وجود دارد.

مواد افیونی علائمی شبیه آنفولانزا مانند آبریزش بینی و دردهای عضلانی ایجاد می کنند که می تواند به علائم شدیدتری مانند تهوع ، اسهال و تشنج تبدیل شود .

بنزودیازپین ها (یا «بنزوس») علائم روانشناختی زیادی مانند تنش، حملات پانیک ، و مشکل در تمرکز ایجاد می کنند و می توانند باعث تجربه اضطرابی شوند که می تواند چندین ماه طول بکشد.

الکل باعث می شود حداقل نیمی از کسانی که اختلال مصرف را تجربه می کنند علائم داشته باشند. اینها می توانند از علائم بسیار جدی مانند دلیریوم ترمنز که می تواند کشنده باشد، متغیر باشد. علائم دیگر می تواند شامل سردرد، حالت تهوع ، استفراغ و از دست دادن اشتها باشد. بسیاری از این موارد معمولاً در چند روز اول شدیدتر خواهند بود، اما اثرات عاطفی دردناک و هوس می‌تواند برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد.[4]
کوکائین به دلیل ماهیت سریع و محرک خود ، باعث بروز علائم ترک می شود. ترک کوکائین که در سه مرحله (دوره سقوط، ترک حاد و دوره انقراض) اتفاق می‌افتد، باعث بروز علائم روانشناختی مختلفی می‌شود که برعکس اثر محرک آن است – از افسردگی و اضطراب گرفته تا افکار خودکشی.

هر ماده ای چالش های خاص خود را در ترک برای شما ایجاد می کند و این احتمال وجود دارد که در این دوره میزان رنج شما افزایش یابد. با این حال، درک این نکته مهم است که این برای همیشه دوام نمی آورد و به زودی بهبود خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: چگونه سوء مصرف مواد مخدر مغز را تغییر می دهد

علائم فیزیکی ترک

در طول ترک، احتمالاً با علائم روانی چالش برانگیزی مواجه خواهید شد که می تواند از چند روز تا یک هفته ادامه داشته باشد.

علائم ترک در سر می تواند تجربه سرگیجه یا سردرد باشد. علائم قفسه سینه می تواند دشواری در تنفس یا سفتی قفسه سینه باشد . قلب می تواند علائمی مانند تپش قلب یا افزایش ضربان نبض را تجربه کند. معده ممکن است دچار احساس تهوع شود یا باعث استفراغ یا اسهال شود. ماهیچه ها می توانند سفت شوند، درد کنند و تکان بخورند. و پوست می تواند به شدت عرق کند و احساس کنید که احساس سوزن سوزن شدن دارید.

در کنار اینها، علائم ترک خطرناکی وجود دارد که اگرچه در یک منطقه خاص شروع می شود، اما می تواند اثر گلوله برفی را در کل بدن داشته باشد. اینها می توانند علائم فیزیکی مانند حملات قلبی، تشنج گرند مال و سکته مغزی باشند.

علائم روانی ترک

برخی از چالش برانگیزترین جنبه های ترک به شکل علائم روانی هستند. اینها می توانند بر عملکرد شناختی، خواب، سطح افسردگی و اضطراب شما تأثیر بگذارند. در نتیجه، اینها می توانند بر شادی، روابط و توانایی شما در کار تأثیر بگذارند.

در طول ترک، شما می توانید اثرات منفی بر عملکرد شناختی خود مانند تمرکز و حافظه ضعیف داشته باشید. شما می توانید توانایی خوابیدن را تجربه کنید که به عنوان بی خوابی شناخته می شود . شما ممکن است از سطوح بالای افسردگی رنج ببرید، که باعث می شود از نظر اجتماعی احساس انزوا، خستگی و ناتوانی در لذت بردن از زندگی کنید. شما همچنین می توانید سطوح بالایی از اضطراب را تجربه کنید که باعث عصبی شدن، حملات پانیک و احساس بی قراری می شود.

بیشتر بخوانید: علت اساسی اعتیاد چیست؟

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *