ترک ماری جوانا - روش سم زدایی - درمان اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - شماره تماس ترک اعتیاد در کرج : 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما ترک ماری جوانا را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

آیا ماری جوانا اعتیاد آور است؟

ماری جوانا یک مواد تحریک کننده اعتیاد آور است یا نه، مسئله جالبی در تحقیق های اعتیاد و جامعه مراقبت های بهداشتی است. تحقیق های علمی بیانگر این است که متوسط به ۳۰٪ از اشخاصی که ماری جوانا استفاده می کنند نسبت به آن اعتیاد پیدا میکنند. اگر شخص از نوجوانی آغاز به استفاده آن کند، ممکن است اعتیاد به ماری جوانا هفت برابر زیاد تر می شود. اشخاصی که ماری جوانا را به وسیله ی سیگار استفاده می کنند و یا به وسیله ی خوردن استفاده می کنند، امکان دتارد به مرور زمان در آنها نسبت به ماری جوانا صبر زیادی به وجود می آید، به مفهوم این که برای کسب تاثیرات شبیه احتیاج به استفاده مقدار زیادی دارند. در هنگام ادامه استفاده، امکان دارد باعث به اعتیاد و وابستگی پیدا شود، صورتی که مغز شخص برای وجود تتراهیدروکانابینول (THC) هماهنگ می شود. وقتی که مواد شیمیایی پاک می شود (مثلا، شخص کشیدن سیگار را ترک می کند)، بدن نشانه ترک را کسب می کند.

ترک ماری جوانا

اعتیاد به ماری جوانا هنگامی رخ می دهد که بدن شخص از دید جسمی به ماده مخدر وابستگی دارد و نیاز زیادی به استفاده آن دارد. در این شکل، امکان دارد شخص احساس کند که برای ادامه دادن حیات و زندگی به سیگار کشیدن نیاز دارد و با داشتن دانش از اثرات منفی، به استفاده آن مواد مخدر ادامه می دهد.

اثرات اعتیاد به ماری جوانا

فکر نادرست متداولی که موجود است که مصرف نادرست و مکرر حشیش به مقدار سیگار کشیدن تاثیرات جسمی منفی ندارد. در مقابل با اشخاص سیگاری، خطر های خیلی کمی اشخاص ابتلا به اعتیاد به ماری جوانا را تهدید می کند. اما به مقدار بقیه اعتیاد به ماده مخدر تکرار نمی شود، اما این به این معنا نیست که استفاده این مواد به مقدار بقیه ماده متحرک خطر‌ آفرین نیست.

اعتیاد به ماری جوانا با عوارض های متفاوتی همراه است که بعضی از رایج ترین آنها بر این پایه اند از:

  • خطر مبتلا شدن به سرطان ریه
  • زیاد شدن خطر حمله قلبی
  •  کم شدن انرژی
  • مشکل ذهنی
  • اضطراب و افسردگی
  • زیاد شدن ضربان قلب

خطر دیگری که با اعتیاد به ماری جوانا ارتباط دارد، حاوی نشانه ترک است که بیشتر از چند روز بعد از ترک به زیاد می شود. نشانه ترک امکان دارد حاوی افسردگی، عرق کردن زیاد، کم شدن اشتها و اضطراب باشد و اگر استفاده ماری جوانا به صورت اتفاقی قطع شود، این نشانه امکان دارد بدتر شوند.

بیشتر بخوانید: ترک هیروئین

استفاده ماری جوانا و مصرف نامناسب و مکرر بقیه مواد مخدر

کسانی که حشیش مصرف می کنند، بیشتر ماده مخدر را به خصوص در فضای مهمانی با ماده دیگر ترکیب می کنند. بعضی از این ترکیبات امکان دارد خطرآفرین باشند و سبب به وجود آمدن تاثیرات خطرآفرینی شوند. بعضی از در هم شدن متداول دارویی ماری جوانا بر این پایه اند از:

داروهای ضد التهاب یا ضد پلاکت 

ترکیب ماری جوانا با این گونه داروها، از جمله مدل هایی مثل کومادین (وارفارین)، ادویل (ایبوپروفن)، موترین (ایبوپروفن)، پلاویکس (کلوپیدوگرل)، قرص الو (ناپروکسن سدیم)، امکان دارد خطر خونریزی بسیار را در شخص زیاد می شود. این امر امکان دارد خیلی خطرناک باشد چون ماری جوانا سبب به وجود آمدن مشکل داشتن در مهارت های حرکتی می شود و شخص به خاطر استفاده آن به خود صدمه می زنند، که امکان دارد باعث به خونریزی غیرقابل کنترل شود.

ماری جوانا و داروهای دیابت یا انسولین

ماری جوانا چه بسا مقدار قند خون را هم تحت تأثیر قرار می گیرد. این ماده به ویژه برای بیماران دیابتی که داروهای خوراکی یا انسولین استفاده می کنند خطرآفرین است، چون زیاد شدن قند خون یا کم شدن قند خون امکان دارد کشنده باشد. اگر شخصی انسولین و ماری جوانای تجویز شده به وسیله پزشک را داشته باشد، این داروها را حتما زیر نظارت پزشک خود استفاده کند تا بتواند مقدار قند خون را کنترل کند و مقدار را بر پایه آن تنظیم کند.

ماری جوانا و مواد مخدر و الکل، بنزودیازپین ها

ترکیب این داروها با ماری جوانا امکان دارد باعث به خواب آلودگی زیاد شود. برای اشخاصی که ماری جوانا و الکل، آتیوان، والیوم، فنوباربیتال، کدئین و بقیه داروهای شبیه به آن مصرف می کنند خیلی مهم است که از کار با ماشین آلات سنگین و یا وسیله نقلیه اجتناب کنند. در این اسباب، خواب آلودگی زیاد امکان دارد سبب به وجود آمدن شرایط خطرآفرینی شود.

ماری جوانا چیست؟

رایج ترین روند استفاده این ماده، گردانیدن برگ های خشک گیاه ماری جوانا به درون سیگار و یا سیگار برگ و مصرف آن است. و در آخر استفاده ماری جوانا به وسیله کشیدن سیگار و یا سیگار برگ، یک آرامش و سرخوشی است که سبب به وجود آمدن تحولات در احساس، حافظه، درک زمان و مهارت های حرکتی می شود.

اشخاص امکان دارد به مصرف نادرست و مکرر ماری جوانا گرفتار شوند، شامل دلتا – 9 – تتراهیدروکانابینول است که THC هم گفته می شود و در کنار اثرات دیگر، سبب به وجود آمدن سرخوشی می شود. ماری جوانا از گیاه ساتیوا ساخته می شود و حاوی برگ ها، ساقه ها، گل ها و دانه های خشک می باشد. گیاه شاهدانه بوته ای سبز و برگ دار با برگ های تعیین شده، پنج یا هفت نقطه ای است. در ضد فرهنگ ماری جوانا، شکل برگ شاهدانه سمبل خیلی محبوب است.

ماری جوانا نام های زیادی دیگر هم دارد که خریداران و فروشندگان برای اینکه پلیس متوجه نشوند، از این اسم ها استفاده می کنند.

ماری جوانا بیشتر به اسم “علف هرز”، “گلدان” و “غنچه، جوانه، شکوفه” هم گفته می شود. ماری جوانا به تازگی در منطقه های از ایالات متحده قانونی شده و سبب درگیری های سیاسی درباره این مواد مخدر شده است.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *