بهترین روش برای ترک اعتیاد در خانه - روان درمانی در کرج - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - ترک اعتیاد در کرج - درمان اعتیاد در کرج

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما بهترین روش برای ترک اعتیاد در خانه را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

بهترین روش برای ترک اعتیاد در خانه

افراد معتاد مثل سایر بیماران دیگر، نیاز به حمایت دارند، تا بتوانند اعتیاد خود را کاملا ترک کنند. ترک اعتیاد، مثل درمان بیماری‌هایی مثل دیابت و یا قلب، نیاز به درمان‌های داروی و پزشکی دارد. یعنی فرد معتاد باید زیر نظر یک متخصص کامل بوده و با استفاده از داروهائی که پزشک برای او تعیین می‌کند، اعتیاد خود را کامل و به خوبی ترک کند.

در مورد خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه چه نکاتی باید توجه شوند؟

تا الان نکاتی که بیان شدند با این هدف بودند که به شما نیز یادآوری کنند گرفتن کمک از یک مرکز مانند کلیه مراکز ترک اعتیاد  مخصوصا کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی ، تفاوت بسیار در نتیجه ترک اعتیاد خواهد داشت تا اینکه خودتان به تنهایی، روش خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه را انتخاب کنید.
برخی افراد به علت متفاوت مانند هزینه ها، اعتماد نداشتن و راحتتر بودن و حتی مشغله کاری زیاد نیز فرصت مراجعه به مراکز ترک اعتیاد را ندارند و از نظر آنها می توانند از طریق مطالب موجود در سایت های متفاوت و غیره به خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه نیز بپردازند.
علاوه بر موارد گفته شده، کسانی که چنین روشی را انتخاب می کنند باید به این موارد هم نیز توجه ویژه داشته باشند تا ترک اعتیاد سالم و خوبی را داشته باشند :
  1. علائم ترک: تا هنگامی که شروع به ترک نکرده باشید دقیقا از علائم ترک نیز مطلع نیستید که تا چه میزان می توانند طاقت فرسا و خطرناک باشند و معمولا نیز این حالت برای افرادی است که برای بار نخستین اقدام به خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه می کنند چون کسانی که یکبار این روش را انجام داده باشند می دانند در بهترین حالت ماندگاری زیادی را ندارد. به همین علت حداقل چنین افرادی باید پزشک متخصص را در جریان بگذارند تا در موارد اورژانسی شما را یاری دهند.
  2. قدرت اراده: حتی اگر بتوانید علائم، سختی ها و درد فیزیکی ترک اعتیاد را در خانه را تحمل کنید، اشتیاق و علاقه شدیدی که به مصرف داروهای مخدر و الکل پیدا می کنید به حدی شدید تر است که بدون نظارت پزشک، تسلط پیدا کردن نسبت به آنها بسیار سخت و دردناک خواهد بود و اکثر افراد بیشتر از 24 ساعت  نی توانند دوام نمی آورند.
  3. محیط اطراف: خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه فقط به این نیست که سموم حاصل از مصرف انواع مواد مخدر را از بدن را دفع کنید بلکه یک پروسه بسیار طولانی است که از سم زدایی و سپس شناخت پیدا کردن افراد نسبت به فاکتورهای متفاوت که سبب اعتیاد می شوند شروع شده و حتی پس از ترک نیز به شکل مشاوره های روانشناسی و روان درمانی در چند دوره یا جلسه  ادامه پیدا می کند. .
  4. خانواده و دوستان: خانواده و دوستان صمیمی به فرض اینکه خودشان اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند و دچار این مشکل نباشند (در بهترین حالت)، موقعی که درد و رنج شما را  نیز ببینند پر از استرس و اضطراب می شوند و همین در روند شما بسیار تداخل ایجاد خواهد کرد.

اگر تصمیم ترک اعتیاد در خانه دارید چند کار بسیار مهم را نباید فراموش کنید:

  • با یک پزشک متخصص از قبل هماهنگ کنید تا در شرایط اضطراری بتواند شما را یاری و کمک کند.
  • هر نوع ماده مخدری که در منزل دارید و حتی داروهای مسکن که دیگر اعضای خانواده مصارف عمومی دارند را از خود کاملا دور کنید و ترجیحا آن ها را دور بریزید.
  • اگر امکانش هست فردی که بیشتر از هر کس دیگری روی شما اثر مثبت و سازگار دارد را در منزل کنار خود نیز داشته باشید.
  • در خود درمانی و ترک اعتیاد در منزل هیچ وقت اهداف دست نیافتنی برای خود متصور نشوید مانند ترک اعتیاد کامل در طی کمتر از 1 هفته.
  • در طی پروسه ترک اعتیاد خود را دائما مشغول و سرگرم نگه دارید تا ذهن شما کاملا فرصت کمتری را برای تشویق به مصرف انواع مواد مخدر پیدا کند
  • از انجام انواع ورزش های سبک و هوازی و حتی دویدن غافل نشوید
  • برای حداقل یک هفته باید کاملا مرخصی بگیرید تا با ذهنی آسوده  و راحت به خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه نیز بپردازید چرا که یکی از علت های  بروز اعتیاد، استرس ذهنی زیاد است که افراد برای خلاصی از آن نیز مصرف مواد مخدر را انتخاب می کنند.

تغذیه مناسب در این دوران ترک نقش مهمی را ایفا می کند:

  • آبرسانی بدن باید کاملا مناسب  و سازگار باشد مخصوصا که اگر اعتیاد به الکل را داشته اید و بدن شما نیز در این حالت نیاز شدید به آب را پیدا می کند. ضمنا برای سم زدایی در بدن از مواد مخدر آب کمک زیادی می کند هر گاه در طی این مدت مصرف زیاد آب، شربت، آبگوشت، بستنی یخی و ژله را نیز فراموش نکنید زیرا در این روند بسیار کمک میکند.
  • مصرف میوه و سبزیجات، غلات سبوس دار و منبع های پروتئینی را به هیچ وجه فراموش نکنید و سعی کنید برای جبران کم اشتهایی، کاهش وزن و خستگی ناشی از کم انرژی بودن، از منابع بسیار پر کالری که از مواد غذایی متفاوت تشکیل شده اند استفاده کنید
  • مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، مولتی ویتامین، ویتامین C و E و کلسیم فراموش نشود چرا که نقش های آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی داشته و به سم زدایی و رهایی از علائم و درد و رنج ترک اعتیاد به شما نیز کمک می کنند و این موارد دقیقا نقش داروهایی را برای شما ایفا می کنند که در کلینیک ترک اعتیاد برای شما تجویز می شود و اکنون با خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه باید از طریق رژیم غذایی، میوه و سبزیجات آنها را به خوبی جبران کنید.البته باید همیشه با یک دکتر متخصص مشورت کنید

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *