انواع مختلف برداشت - ترک مواد مخدر در کرج و تهران - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - روان درمانی - شماره تماس: 09353242647 - 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما انواع مختلف برداشت را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

انواع مختلف برداشت

اگر هرگز انصراف را تجربه نکرده‌اید، دانستن اینکه چه انتظاری دارید دشوار است. یک راه این است که بدانیم چگونه انواع مختلف ترک توسط انواع مختلف مواد ایجاد می شود.

مواد افیونی، آرام بخش ها و الکل علائم ترک قوی دارند که می تواند تهدید کننده زندگی باشد و مانند بیماری و حمله پانیک روی شما تأثیر بگذارد . بسیاری از این علائم فیزیکی مانند حالت تهوع، عرق کردن و هذیان گویی هستند، اما می توانند علائم روانی مانند افسردگی و اضطراب نیز باشند.

ترک محرک با بی حالی، خلق و خوی ضعیف و افسردگی مشخص می شود. به عبارت دیگر، دقیقا برعکس کاری که یک محرک مانند کوکائین انجام می دهد. بعید است که تهدید کننده زندگی باشد، اما از نظر روانی و انرژی با چالش های مهمی روبرو می شود، گاهی اوقات شما را در حالتی قرار می دهد که واقعاً احساس نمی کنید نمی توانید کاری انجام دهید، که بسیار ناامید کننده است.

بیشتر بخوانید: ترک مواد مخدر و سم زدایی

جدول زمانی برداشت

هنگامی که تصمیم گرفتید مصرف مواد سوء مصرف خود را متوقف کنید، ممکن است اولین علائم ترک خود را دو ساعت پس از آخرین دوز یا تا یک روز احساس کنید. این علائم می توانند تا دو روز یا یک هفته ادامه داشته باشند. در این دوره است که با سم زدایی بدن، علائم ترک خود را پشت سر می گذارید.

در مورد مواد افیونی، این مرحله فوق‌العاده ناراحت‌کننده است و علائم در حدود سه روز به اوج خود می‌رسد. شما ممکن است با افسردگی، اضطراب و استفراغ از جمله علائم دیگر مواجه شوید. در مورد مشروبات الکلی، می توانید با معده درد دردناک، تعریق و بی خوابی مواجه شوید . با توجه به این سطح بالای ناراحتی در مواد مختلف، این مرحله جایی است که به طور قابل درک ممکن است به عود بیماری فکر کنید.

مرحله بعدی، تقریباً یک هفته پس از مصرف آخرین دوز، علائم اصلی و دردناک شروع به فروکش می کنند. ممکن است علائم مشابهی مانند حالت تهوع را تجربه کنید، اما باید شدت آنها بسیار کمتر باشد. با این حال، احتمالاً همچنان با هوس های غذایی مواجه خواهید شد، بنابراین چالش هنوز به پایان نرسیده است.

بیشتر بخوانید: چگونه سوء مصرف مواد مخدر مغز را تغییر می دهد

پس از این مرحله از ترک، احتمال اینکه شما با علائم جسمانی مواجه شوید بسیار کمتر است، اما تا سه ماه و بعد از آن، می توانید با علائم روانی ترک مرتبط با ماده اعتیاد خود مواجه شوید. گاهی اوقات، موادی مانند الکل و مواد افیونی می‌توانند اثرات ماندگار یا مکرر (مانند ترک پس از حاد ) ایجاد کنند، اما این نادر است. به طور کلی، پس از یک یا دو هفته پرهیز از مواد و طولانی مدت، بدن تا حد زیادی سم زدایی می شود.

سم زدایی: چه چیزی را شامل می شود؟

مسلماً سم زدایی مهمترین قدمی است که می توانید در بهبودی خود از اعتیاد بردارید. اگر ناآشنا هستید، سم زدایی فرآیندی است که از طریق آن مصرف مواد اعتیاد خود را متوقف می کنید تا زمانی که تمام آثار از سیستم شما پاک شود.

انجام سم زدایی یک فرآیند چالش برانگیز است، زیرا علائم ترک اعتیاد را آغاز می کند، اما اگر می خواهید با اعتیاد خود مبارزه کنید و کمک لازم را دریافت کنید، ضروری است.

اهمیت سم زدایی

درک اینکه چگونه بدن شما تحت تاثیر سوء مصرف مواد قرار می گیرد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا سم زدایی عامل مهمی در بهبودی شماست.

بدن شما به گونه ای عمل می کند که برای عملکرد صحیح به تعادل دقیق مواد شیمیایی بستگی دارد. هنگامی که شما در حال سوء استفاده از یک ماده هستید، این تعادل شیمیایی به هم می خورد و باعث می شود بدن شما عملکرد بسیار بدتری نسبت به آنچه باید داشته باشد. انجام سم زدایی به بدن شما کمک می کند تا به حالت سالم و طبیعی بازگردد، جایی که احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین مصرف مواد مخدر و سوء مصرف مواد

مغز شما به تنظیم تولید هورمون بدن شما کمک می کند، اما نحوه انجام این کار در هنگام سوءمصرف یک ماده به گونه ای تغییر می کند که تولید هورمون شما کمتر از حد مطلوب باشد. این می تواند اثرات متعددی بر کیفیت زندگی شما داشته باشد. انجام سم زدایی به مغز شما این امکان را می دهد که به حالت طبیعی خود در تولید هورمون بازگردد و به سیستم شما مقدار مناسبی از هورمون های مورد نیاز برای ایجاد احساس سلامتی روزانه به بدن شما می دهد.

بسیاری، اگر نگوییم همه مواد اعتیاد، با مدارهای پاداش مغز شما تعامل دارند، و باعث می‌شوند که آنها به اشتباه سازگار شوند، سیگنال‌های معیوب ارسال کنند و شما را به هوس‌های غذایی سوق دهند. انجام سم زدایی به مغز شما زمان لازم برای ریکاوری را می دهد و شما شروع به احساس پاداش از چیزهایی در زندگی می کنید که واقعاً می خواهید دنبال کنید.

چه بخواهید به تنهایی اعتیاد خود را مدیریت کنید، چه با یک درمانگر یا به عنوان بخشی از یک کلینیک توانبخشی، انجام سم زدایی شما را در موقعیتی قرار می دهد که احتمال موفقیت شما و رهایی زندگی از رنج اعتیاد بسیار بیشتر است.

فرآیند سم زدایی

هر زمان که مصرف ماده ای را که برای بدن شما سمی است متوقف کنید، بدن شما به طور طبیعی شروع به سم زدایی می کند. این کار را با هر ماده ای از مواد مخدر گرفته تا الکل روزمره انجام می دهد و از سیستم های مختلف مانند کبد برای حذف هر گونه اثری از مواد سمی از بدن شما استفاده می کند. به عنوان مثال، کبد این کار را با الکل با متابولیسم تمام اتانول موجود در سیستم شما انجام می دهد. این فرآیند زمان می برد، گاهی اوقات چند هفته طول می کشد و باعث بروز علائم ترک می شود.

به طور کلی دو راه برای انجام فرآیند سم زدایی وجود دارد. بوقلمون سرد ، که باعث می‌شود مصرف مواد مخدر یا الکل را به یکباره قطع کنید. یا به تدریج، که باعث می شود به آرامی مواد کمتری در یک دوره زمانی مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: علت اساسی اعتیاد چیست؟

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *