اعتیاد چگونه است؟کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و تهران - اکسیر پاکی

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما اعتیاد چگونه است را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

اعتیاد چگونه است؟

اعتیاد به معنای عادت کردن، خو گرفتن تعریف کرده اند، در حقیقت  تسلیم شدن به ماده مخدر که از نظر جسمانی و اجتماعی برای فرد بسیار زیان بار است، اعتیاد نامیده و معرفی می شود. بنابراین وابستگی بهنواع  مواد برهمه جنبه ها و ابعاد زندگی و سلامتی جسمی و روانی فرد نیز اثر سوء می گذارد. در اثر این عوارض فرد کاملا تلاش می کند، مصرف ماده مخدری که به آن اعتیاد پیدا کرده را کاملا کاهش و قطع کند، که این امر سبب به ایجاد سندروم ترک اعتیاد در فرد می گردد. سندروم ترک اعتیاد، مجموعه ای از انواع مختلف علائم مثل دردهای جسمانی و عضلانی ناشی از ترک اعتیاد است که تا مدت‌ها بعد از ترک کامل نیز ممکن است ادامه پیدا کنند و هر چه دوز و میزان مصرف های بیشتر بوده باشد، خطر ایجاد سندروم ترک  بیشتر و عمیق تر می شود. هر چند در اکثر موارد خطرناک نیست، ولی لازم است تحت نظر دکتر اقدام به ترک اعتیاد نیز داشته باشید. در این نوع مقاله توضیحاتی به طور کامل در خصوص دلیل درد اعتیاد، راه های تسکین درد اعتیاد و دارو برای بهبود انواع درد اعتیاد نیز ارائه شده است.

علت درد اعتیاد در فرد :

بدن فرد معتاد به دنبال قطع و یا کاهش میزان مصرف ماده مخدری که به آن وابسته شده است، علائم متفاوتی را از خود نشان می دهد که این علائم نیز ممکن است خفیف یا بسیار شدید نیز باشد، از جمله آن ها می توان به بی قراری، دردهای عضلانی و استخوانی، تعریق، بی خوابی در شب، اسهال، حالت های تهوع و استفراغ، حرکات غیر ارادی در پا، افسردگی اساسی و … نیز اشاره کرد. دلیل های فراوانی سبب درد و ایجاد انواع علائم ترک اعتیاد در فرد می شوند که هم عوامل جسمانی و هم روانی را به همراه دارد، از جمله این علت  ها عبارتند از:


  1. اعتیاد بیماری مغزی پیشرونده و مزمنی می باشد، از این رو بیماری مغزی به حساب می آیند که در اثر مصرف انواع ماده مخدر مغز دچار انواع تغییرات فیزیکی و اختلال در کارکرد های مغز می شود. بنابراین کاملا طبیعی است که بیماران را با شروع درمان و قطع مصرف های مواد مخدر حالات روحی و مشکلات جسمی متفاوتی را بسته به دوز و میزان مصرف ها تجربه می کنند.
  2. مغز انسان به شکل طبیعی آندروفین یا مسکن طبیعی بدن را در جهت تسکین درد کاملا ترشح می کند، که بسیار شبیه به موادهای  مخدر عمل می‌ کنند. پس از چندین بار مصرف ماده مخدر، مغز به آندروفین های مصنوعی خود که مواد مخدر تولید کرده وابسته می شود و ترشح آندروفین که به شکل طبیعی در مغز شکل می گرفت متوقف می شود و فرد هنگامی که مصرف را کامل قطع یا کاهش می دهد، با علائم ترک در جسم و روان خود روبرو می شوند.
  3. تقریبا هر فعالیتی که از آن ها لذت می‌ بریم، مدارهای سیستم های پاداش را در مغز کاملا فعال می کند. این سیستم ها در نتیجه فعالیت های لذت بخش مثل مصرف مواد مخدر فعال می شود، سپس کد گذاری و در حافظه را به خاطر سپرده می شود تا مجدد فرد به انجام های آن فعالیت لذت بخش مبادرت ورزد. همه داروهای اعتیاد آور، آزاد شدن دوپامین را در سیستم پاداش مغز را افزایش می‌ دهند و همه این تغییرات در کارکردهای اجرایی مغز، به هنگام ترک مواد علائم جسمانی و روانی را در فرد را به وجود می آورد.

راه های تسکین درد اعتیاد:

بسیاری از افرادی که به انواع مواد مخدر اعتیاد پیدا می کنند، برای رها شدن از درد یا ناراحتی ناشی ازاین  احساسات ناخوشایند و یا حداقل تسکین آن ها به مصرف آن روی آورده اند، و از آنجایی که مواد و یا دیگر رفتارهای اعتیاد آور راه حل کاملا دائمی برای از بین بردن و یا کاهش همه احساسات ناخوشایند و اضطراب های فرد نیست او را در یک دور باطلی را می اندازد که دائما میل شدید و اجبار به مصرف ها پیدا می کند و این ناتوانی در کنترل خود به ایجاد عوارض و زیان هایی برای فرد و خانواده او که حاوی عوارض جسمانی، اقتصادی، اجتماعی و روانی و شخصیتی سبب می گردد. در نتیجه برای فرد معتاد گزینه ها و راه های درمانی بسیاری را برای تسکین درد اعتیاد وجود دارد که بتواند از روش های آن ها از درد اعتیاد خود کاسته و به هدف خود که ترک اعتیاد است برسد، از جمله این راه ها در ادامه بیان شده:

  1. مشاوره رفتاری و انواع روان درمانی
  2. پیگیری بسیار طولانی مدت
  3. درمان اقامتی مثل کمپ ها
  4. درمان سرپایی
  5. سم زدایی کامل فرد
  6. شرکت در جلسات گروه درمانی مشاوره

دارو برای بهبود درد اعتیاد

برای بهبود درد های اعتیاد از داروهایی که دارای اثرات شبه به افیونی هستند، استفاده می‌ گردد. این داروها با درگیر کردن همان مناطق مغزی را که با مصرف مواد فعال می‌ شدند، به کاهش میزان و شدت علائم ترک و احتمال بروز نشانه‌های ترک نیز کمک شایانی می کنند. بهترین روش جهت بهبود درد های اعتیاد، دارو درمانی به همراه روان درمانی می باشد. در روان درمانی به فرد آموزش داده می شود که مرحله به مرحله چگونه بر اعتیاد خود نیز غلبه کند و فرد بعد از ترک می‌تواند کاملا به زندگی عادی خود کاملا  بازگردد. از نمونه درمان های دارویی برای بهبود درد اعتیاد عبارت هست از :

  1. بوپرنورفین و نالوکسان :، علائم ترک را به شدت تسکین می دهد.
  2. متادون : علائم ترک را با اتصال به گیرنده های مواد افیونی در مغز به شدت  کاهش می دهد. از آنجایی که داروهایی مثل متادون و قرص ب2 به خودی خود بسیار اعتیادآور هستند، به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشکان مصرف شوند.
  3. نالوکسون : نالوکسون باید با احتیاط در افرادی که دوزهای بسیار بالا از مواد افیونی مصرف کرده اند یا اوردوز کرده اند، به کار می رود. مصرف این دارو سبب می شود تا بیماران معتادانی که بیش از اندازه از مواد مخدر استفاده کرده اند، بتوانند کاملا هوشیاری و تنفس عادی خود را بدست آورند.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *