ترک اعتیاد - درمان اعتیاد در کرج - روان درمانی در کرج - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - درمان اعتیاد در کرج

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما اعتیاد و عواملی که باعث آن می شود را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

اعتیاد و عواملی که باعث آن می شود

اعتیاد عبارت است از یک حالت روانی وگاهی جسمانی حاصل از تاثیر انواع دارو بر روی یک موجود زنده که به اجبار به بروز انواع رفتار و عکس العمل های خاص و ویژه ای در فرد سبب میشود و همیشه با یک کشش افراط آمیز در فرد همراه است. از سوی دیگر اعتیاد واژه ای است که امروزه به علت کاستی های آن از اصطلاح، وابستگی به مواد، نیز استفاده می شود. چه اتفاقاتی برای فرد معتاد حاصل می شود؟

استعمال مواد مخدر انسان را دچار بی تفاوتی نسبت به پستی و بلندی های زندگی خود  می کند یعنی در شخص معتاد شخصیت عذر اجتماعی بروز می کند و اغلب آنان در حالتی جنگ و گریزاند با اجتماع میانه خوبی ندارد ونه فقط به افراد بلکه به اجتماع نیز کاملا وفادار نیستند اینان عادات و رسوم ملی ومذهبی را زیرپا می گذارند و نسبت به همه چیز بی تفاوت اند .

حس مسئولیت فردی و اجتماعی را در خود ندارند، اغلب  قید و بندی و چارچوبی در خوداحساس نمی کنند، خود پسنداند و دیگران را مسئول اعمال و رفتار خود نیز قلمداد می کنند، نمی توانند احساس گناه کنند، مرتب از دیگران نیز بسیار انتقاد دارند و تمایل به انجام کار کردن ندارند اگر هم به کاری مشغول شوند نمی توانند به خوبی و کامل آن را انجام دهند، معتادان به ظاهر خود نیز بی علاقه اند، بسیار دروغ می گویند، افکار عجیب و غریبی دارند و در حالت افسردگی و گوشه گیری نیز در خود به سر می برند .

چرا فرد معتاد می شود ؟

۱- جستجوی در پناهگاه : انسان کنونی با از دست دادن انواع ارزش های معنوی دچار اضطراب و پریشانی های شدید گردیده است و بدنبال یافتن پناهگاه و مایه آرامشی می باشد از این رو هنگامی که اوضاع را بر وفق مراد خود نمی بیند به سراب ها  و محال ها نیز دل می بندد.

۲- دوستان ناسالم : سختی های زندگی وبیشتر سهل انگار یها و بی دقتی ها در انتخاب دوستان شما نیز سبب می گردد که افرادی به حریم خانواده ها و منازل راه یابند که هیچ نوع شایستگی و دوستی و آشنایی در آن ها نیز وجود ندارد اینان همان افرادی هستند که معاشران خود را به راه های انحراف در اعتیاد و آلودگی ها نیز کاملا سوق می دهند .

۳- کام جویی در عالم خیال : مواد مخدر ، انسان ها در عالم خیال کامل سیر می دهد و آنها را از واقعیت های زندگی نیز کاملا دور نگه می دارد از این رو کامیابی خیالی و تسکین خاطر موقتی برای همه کسانی که در صحنه های حقیقی زندگی موفقیتی به دست نیاورده اند عاملی جهت روی آوردن به این گونه افراد به  مواد نیز به شمار می آید.

عواملی که سبب اعتیاد می گردند :

۱- کمبود های اعتماد به نفس : مثل فردی که در مقابل درخواست دوستانش برای کشیدن حشیش جرات مخالفت را ندارد
۲- ناراحتی روانی : کسی که ناراحتی اعصاب شدید دارد و برای کاهش میزان افسردگی خود نیز مواد مصرف میکند
۳- درد یا بیماری جسمی شدید و خاص : مثل فردی که دچار پا درد است یا کودکی که گوش درد دارد و به جای درمان توسط پزشک خود فرد یا خانواده او نیز به اشتباه از تریاک و یا مواد دیگر برای تسکین استفاده می کنند.

عواملی که مربوط به شرایط فرد ومحیط های خارجی است:

۱- عوامل مخاطره امیز فردی

الف : دوره نوجوانی : مخاطره آمیزترین دوران زندگی از نظر آغاز به مصرف مواد مخدر دوره نوجوانی- دوره گذر از کودکی به دوران بزرگسالی و کسب هویت فردی و اجتماعی فرد – به شمار میآید.

ب : صفات شخصیتی : عوامل مختلف شخصیتی با مصرف مواد ارتباط دارند و برخی  از صفات پیش بینی کننده احتمال اعتیاد هستند از جمله عدم پذیرش  ارزش های نسبی و رایج، بسیار مقاوت در مقابل منابع قدرت، نیاز شدید به استقلال، صفات ضد اجتماعی، پرخاشگری شدید، احساس فقدان کنترل بر زندگی خود، اعتماد به نفس بسیار پایین، فقدان مهارت های ارتباطی اجتماعی و انضباطی نیز می باشد  .

ج: اختلالات های روانی : در ۷۰ درصد موارد اعتیاد با اختلالات دیگر روانپزشکی نیز همراه است که برای کنترل آن حتما نیازمند پزشک است .

۲- عوامل مخاطره آمیز در محیط :

الف – خانواده : خانواده نخستین مکان برای رشد شخصیت ، تشکیل باورها و کسب الگوهای رفتاری متفاوت برای فرد است از این رو، ناآگاهی والدین، ارتباط بسیار ضعیف والدین با فرزندان، فقدان انضباط در خانواده، خانواده متشنج یا آشفته و از هم گسیخته از نقش مهمی نیز در گرایش به مواد مخدر کاملا برخوردار هستند.

ب – دوستان : در ۶۰ درصد موارد نخستین مصرف مواد به دنبال تعارف دوستان نیز رخ می دهد چنانکه که ارتباط ودوستی با همسالان مبتلا به سوء مصرف در مواد عامل تشدید کننده مهمی نیز برای ابتلای نوجوانان به اعتیاد نیز کامل به شمار می آید و مصرف کنندگان این مواد نیز برای گرفتن تائیدی جهت رفتار خود از دوستان سعی می کنند آنان را به نجام این کار وادار و تشویق نمایند .

۳- عوامل مخاطره آمیز در اجتماع

الف – فقدان قوانین و مقررات جدی بر ضد خرید و فروش حمل و مصرف مواد مخدر سبب وفور و ارزانی آن می شود .

ب – مصرف مواد به عنوان یک هنجار اجتماعی شدید : در جوامعی که مصرف مواد نه فقط ضد ارزش تلقی نم یشود بلکه جزئی از آداب و سنت جامعه و یا نشان تمدن و تشخص و وسیله احترام و پذیرایی می باشد به فراگیر شدن آن در جامعه نیز خواهد انجامید .

ج – کمبود انواع امکانات فرهنگی ، ورزشی ،تفریحی در آن اجتماع : کمبود انواع امکانات لازم برای ارضای نیازهای طبیعی ، روانی و اجتماعی نوجوانان و جوانان از قبیل کنجکاوی، تنوع طلبی، هیجان ، ماجرا جویی و … به گسترش انواع استعمال این مواد نیز کمک شایان و فروانی خواهد کرد.

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *