اعتیاد و سوء مصرف مواد - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد در کرج - روان درمانی - ترک مواد مخدر در تهران - شماره تماس: 09353242647 - 02632242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما اعتیاد و سوء مصرف مواد را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

اعتیاد به مواد مخدر توضیح داده شد

اعتیاد مفهومی است که بسیار سوءتفاهم شده است. با جنبه‌ای متفاوت از این وضعیت اغلب توسط عموم مردم اشتباه گرفته می‌شود. به بیان دقیق، اعتیاد یک اختلال در سیستم پاداش مغز است که در آن فرد به‌رغم آگاهی از اینکه انجام این کار ممکن است عواقب منفی داشته باشد. رفتارهای خاصی مانند مصرف مواد مخدر یا قمار مداوم انجام می‌دهد.

اعتیاد اغلب برای اشاره به مفاهیم خاص تری مانند وابستگی، تحمل، سوءمصرف مواد و اجبار استفاده می شود که ممکن است همگی در اعتیاد نقش داشته باشند اما به خودی خود پدیده های متمایز هستند.

بیشتر بخوانید: چه چیزی باعث اعتیاد به مواد مخدر می شود؟

روانشناسی اعتیاد به مواد مخدر

تفسیرهای روانشناختی متعددی از اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد. و به جرات می توان گفت که عصب روانشناسی اعتیاد هنوز یک علم دقیق نیست: روان انسان فوق العاده پیچیده است و هر مورد از اعتیاد منحصر به فرد است.

با این وجود، اکثر روانشناسان موافقند که اعتیاد اساساً یک مسئله رفتاری است: درگیر شدن مکرر در رفتارهای خاص بدون توجه به پیامدهای انجام آن.

دلایلی که چرا ممکن است شخصی به آن رفتارها دست بزند و آنها را تا حد ابتلا به اعتیاد تکرار کند. بسیار پیچیده است و ممکن است از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. در حالی که عوامل خطر متعددی شناسایی شده است. ما هنوز مطمئن نیستیم که چرا یک فرد ممکن است به اعتیاد مبتلا شود در حالی که فرد دیگر، در شرایط بسیار مشابه، ممکن است اعتیاد نداشته باشد.
با این حال، به دلیل شالوده رفتاری اعتیاد، بسیاری از درمان های اعتیاد بر اساس درمان استوار است و هدف آن کمک به فرد آسیب دیده در یادگیری و اجتناب از رفتارهایی است که منجر به اعتیاد شده است.

نوروشیمی اعتیاد به مواد مخدر

در اصطلاح عصب‌شیمیایی، اعتیاد یک اختلال در سیستم پاداش در مغز است، که بخشی از ماست که رفتارهای لذت‌بخشی مانند غذا خوردن و رابطه جنسی را هدایت می‌کند.

رفتارهایی که به نظر ما خوشایند است برای مثال مصرف مواد مخدر ممکن است برای ما خوب نباشد. اما مرکز پاداش ممکن است هرگونه عواقب منفی را نادیده بگیرد و باعث مشارکت بیشتر در آن رفتارها شود. این ممکن است از طریق اثر مواد شیمیایی مانند دوپامین اتفاق بیفتد. که عملکرد آن برای ایجاد اعتیاد بسیار مهم است.

بنابراین، زمانی که درگیر آن‌ها می‌شویم، احساس لذت و رضایت می‌کنیم. و در غیر این صورت، احساسات منفی مانند تحریک و نارضایتی ایجاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: سابقه خانوادگی در اعتیاد و سوء مصرف مواد

اعتیاد همچنین با فعالیت در آمیگدال، بخشی از مغز که با احساسات و حافظه مرتبط است، مرتبط است. خاطرات مثبت مانند خاطرات لذت بردن از مصرف مواد می توانند به عنوان انگیزه ای برای تکرار رفتارهایی که باعث آنها شده اند عمل کنند و منجر به درگیری بیشتر در فعالیت هایی شوند که ممکن است در آن زمان احساس خوبی داشته باشند اما ممکن است عواقب بسیار منفی داشته باشند. در کنار این عوامل، برخی داروها نیز باعث ایجاد شرایطی به نام وابستگی می شوند.

توانبخشی انگلستان

تفاوت بین اعتیاد به مواد مخدر، وابستگی فیزیکی به مواد مخدر و تحمل مواد مخدر

اعتیاد، وابستگی و مدارا سه پدیده نزدیک به هم هستند و اغلب در ذهن بسیاری از افراد با هم ترکیب می شوند.

اعتیاد یک وضعیت روانی در درجه اول ناشی از اختلال در سیستم پاداش مغز است. در حالی که وابستگی یک موضوع فیزیولوژیکی است که زمانی رخ می دهد که سیستم یک فرد برای عملکرد طبیعی به وجود یک ماده معین وابسته می شود.

هنگامی که وابسته هستیم، مغز و بدن ما با حضور یک ماده (یا مواد) خاص سازگار شده و آن را در عملکرد طبیعی خود گنجانده است. اگر فرد وابسته به این ماده مصرف خود را متوقف کند. سیستم او ممکن است وارد دوره ای از عملکرد غیر طبیعی شود در حالی که با عدم وجود ماده سازگار می شود.

این می تواند در علائم بالقوه ناخوشایند و خطرناک مختلفی ظاهر شود که در مجموع به عنوان سندرم ترک شناخته می شوند.

تحمل مانند وابستگی زمانی اتفاق می‌افتد که یک ماده در طول زمان مصرف شود و سیستم مصرف‌کننده آن را با حضور آن تنظیم کند. این تعدیل به این معنی است که برای ایجاد اثرات مطلوب به همان ماده بیشتر و بیشتر نیاز است، زیرا فرد متحمل شده است.

هنگامی که فردی برای دستیابی به اثرات خاصی از دارو استفاده می کند. به عنوان مثال، یک “بالا” لذت بخش نسبت به آن دارو تحمل می کند، باید مقادیر بیشتری از آن را نسبت به قبل مصرف کند. این می تواند باعث تسریع وابستگی و اعتیاد شود و می تواند پیامدهای جدی برای سلامت جسمی و روانی و همچنین برای آینده و شرایط زندگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: علت اساسی اعتیاد چیست؟

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *