اعتیاد به الکل - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد در کرج و تهران - سم زدایی - روان درمانی - شماره تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما اعتیاد به الکل را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

هزاران سال است که بشر مشروبات الکلی مصرف کرده و نقش اساسی در رشد جامعه و رفتار بشری داشته است. امروزه، الکل شاید رایج ترین و پرمصرف ترین ماده تفریحی باشد . با این حال، به دلیل مسئولیت قابل توجه اعتیاد و نقشی که در تصادفات مرگبار و اعمال مجرمانه بی شمار در سراسر جهان ایفا می کند ، یکی از مخرب ترین ها نیز هست . اتانول نوع خاصی از الکل است. در نوشیدنی های الکلی استفاده می شود و “الکلی” است که ما هنگام نوشیدن مصرف می کنیم. سایر انواع الکل برای ما سمی هستند.

توانبخشی انگلستان
هنگامی که ما به طور منظم الکل مصرف می کنیم، در یک دوره طولانی، مستعد ابتلا به اعتیاد و طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامتی می شویم. اعتیاد به خودی خود مفهومی است که اغلب توسط عموم مردم تا حدودی اشتباه می شود. توصیف اصطلاحی این وضعیت یک اختلال در سیستم پاداش مغز است که با درگیری اجباری در رفتار پاداش دهنده خاص (در این مورد، مصرف الکل) علیرغم هرگونه پیامد منفی چنین رفتاری مشخص می شود.

اعتیاد از وابستگی که یک پدیده فیزیکی است متمایز است. با این حال، این دو اغلب ارتباط نزدیکی با هم دارند و اعتیاد به الکل تقریباً همیشه با وابستگی به الکل همراه است .

اعتیاد به الکل پدیده ای گسترده و بسیار مخرب است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و مسئول میلیون ها مرگ و هزینه اجتماعی هنگفت و البته غیرقابل اندازه گیری است.

بیشتر بخوانید: چه چیزی باعث افسردگی بعد از نوشیدن الکل می شود؟

همچنین به عنوان شناخته شده است

اصطلاح “اعتیاد به الکل” اغلب با کلمات و عبارات دیگری به جای یکدیگر استفاده می شود که برخی از آنها جنبه های متمایز این بیماری را توصیف می کنند.

اعتیاد به الکل:

کلمه ای که اغلب توسط عموم مردم برای توصیف اعتیاد به الکل استفاده می شود الکلیسم به طور صحیح تر یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف مصرف مکرر الکل در طول زمان که منجر به مشکلات جسمی و سلامت روانی می شود استفاده می شود . رایج ترین تفسیر الکلیسم، مصرف اجباری الکل است، به ضرر شخص الکل، که با وجود آن مضرات (به عبارت دیگر، اعتیاد به الکل) قادر به ترک الکل نیست.

سندرم وابستگی به الکل:

طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) سازمان جهانی بهداشت (WHO) سندرم وابستگی به الکل را به‌طور مختلف توصیف می‌کند: «یک بیماری مزمن که در آن فرد میل به نوشیدنی‌های حاوی الکل دارد و قادر به کنترل نوشیدن خود نیست». “اختلالی که با یک الگوی پاتولوژیک مصرف الکل مشخص می شود که سبب صدمه جدی در کارکرد اجتماعی یا شغلی می شود”. و “یک بیماری اولیه و مزمن با عامل های ژنتیکی، روانی اجتماعی و محیطی اثر بخش بر رشد و تظاهرات آن”.

اختلال مصرف الکل (AUD):

وابستگی به الکل و سوء مصرف الکل را تحت تعریف « اختلال مصرف الکل » مجدداً طبقه‌بندی کرد. پیش از این، DSM-IV سوء مصرف الکل را به عنوان “مصرف مکرر علیرغم پیامدهای نامطلوب مکرر” و وابستگی به الکل را به عنوان “سوء مصرف الکل همراه با تحمل ، کناره گیری و تمایل غیرقابل کنترل به نوشیدن” تعریف کرده بود. DSM-V 11 علامت را ارائه می دهد که وجود حداقل دو مورد از آنها نشان دهنده تشخیص اختلال مصرف الکل است.، بیشتر به عنوان “خفیف”، “متوسط” یا “شدید” (شش یا بیشتر) طبقه بندی می شود.

بیشتر بخوانید: سم زدایی و درمان اختلال مصرف الکل

فرق میان استفاده بیش از حد الکل و وابستگی به الکل

اصطلاح «سوء مصرف الکل» قبلاً تعریف روانپزشکی خاصی داشته است. امروزه، سوءمصرف الکل به هر یک از طیف گسترده ای از رفتارهای مضر و/یا ناسالم در نوشیدن، از جمله مصرف زیاد الکل، الکل تا سطح خطرناک مسمومیت، اعتیاد به الکل و وابستگی به الکل اشاره دارد. به طور کلی، در یک محیط غیر پزشکی، سوء مصرف الکل می تواند برای اشاره به مصرف ناسالم الکل استفاده شود.

وابستگی به الکل یک اصطلاح تعریف شده دقیق تر است که به وابستگی فیزیکی یا روانی به الکل در یک فرد مربوط می شود. وابستگی زمانی اتفاق می‌افتد که فردی یک داروی خاص – در این مورد، اتانول – را برای مدت طولانی و به مقدار کافی مصرف کند تا مغز و بدنش به وجود سطوح خاصی از آن دارو عادت کند و از این رو به چنین سطوحی از دارو نیاز داشته باشد. به منظور عملکرد صحیح قطع ناگهانی آن دارو از سیستم می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی سیستم و بروز علائم ترک شود.

چرا مردم الکل می نوشند؟

از زمان های ماقبل تاریخ، مردم الکل را صرفاً به دلیل ویژگی های مست کننده آن مصرف می کردند: در دوزهای مناسب، می تواند خلق و خوی بالا و احساس سرخوشی، عدم مهار و افزایش اجتماع پذیری و سطوح پایین تر اضطراب ایجاد کند . به دلیل این اثرات لذت بخش – و همچنین نقش الکل در آیین ها و مراسم بی شمار در طول هزاره ها – الکل در بیشتر فرهنگ بشری به عنوان همراهی برای جشن و بزرگداشت تثبیت شده است.

در واقع، فراگیر بودن نسبی الکل در طول سال ها باعث شده است که از آن برای اهداف مختلف استفاده شود: برای جلوگیری از ترس قبل از جنگ یا سایر رویدادهای ترسناک. از نظر دارویی؛ در نان تست های تشریفاتی; به عنوان یک داروی افزایش دهنده عملکرد؛ به عنوان وسیله ای برای بهبود تأثیر اخبار آسیب زا؛ و تعداد بی شماری دیگر

متأسفانه، الکل همچنین می تواند به روش هایی استفاده شود که می تواند برای فرد مصرف کننده آن منفی باشد. بسیاری از مردم برای فرار از واقعیت های ناخوشایند روزانه، برای کنار آمدن با درد مزمن یا مسائل مربوط به سلامت روان، به عنوان وسیله ای برای کاهش کسالت و بسیاری موارد دیگر، نوشیدنی می نوشند. در برخی موارد، افرادی که در طول زمان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند، دچار اعتیاد و/یا وابستگی می‌شوند و در چنین مواردی، افراد مبتلا عمدتاً به این دلیل که به سادگی نمی‌توانند از لحاظ فیزیکی یا روانی نوشیدن الکل را ترک کنند، مشروب می‌خورند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اعتیاد

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *