ترک اعتیاد بدون بستری

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما ترک اعتیاد بدون بستری را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

ترک اعتیاد بدون بستری

در ترک اعتیاد معمولا تفکر اشتباهی که وجود دارد این است که فکر می کنند شخص حتما باید بستری گردد. چه برای یک بیمار مبتلا به اعتیاد و چه بیماران دیگر همیشه روش های درمان در منزل و بدون نیاز به بستری شدن طرفداران بسیاری را داشته است.

اما در این شرایط افرادی هم نیز وجود دارند که بارها و بارها در کمپ های ترک اعتیاد بستری شده و با ترک اعتیاد های ناموفق بسیاری مواجه شده اند. با وجود اینکه معمولا ترک اعتیاد اصولی در کلینیک های تخصصی و تحت نظر پزشک متخصص انجام می گردد اما اگر روند درمان ترک اعتیاد صحیح و اصولی نیز باشد، تفاوتی ندارد که فرد بیمار بستری بشود یا خیر.

در این مقاله به مبحث ترک اعتیاد بدون بستری می پردازیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید.

حقایق ترک اعتیاد بدون بستری:

آیا ترک اعتیاد بدون بستری نیز امکانپذیر است؟

برای پاسخ به این نوع پرسش و برای آنکه بتوانیم پاسخی دقیق تر و روشن تر بدهیم باید نخست در مورد ماهیت بیماری اعتیاد، عوارض و علائم آن بیشتر بدانیم.

باید بدانید که اعتیاد یک بیماری پیشرونده است که از چندین جنبه متفاوت فرد را تحت تاثیر قرار داده و زندگی او را به انحطاط و نیستی می کشد. اما اعتیاد چیست و چگونه زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد؟

می توان گفت که اعتیاد یک بیماری مرموز، کشنده و کاملا پیشرونده است که فرد را از لحاظ احساسی، روحی، روانی و جسمانی به انحطاط و نیستی می کشد. اصلی ترین جنبه هایی که اعتیاد، عوارض و علائم خود را بر آن نیز  تحمیل می کند عبارتند از :

  • جنبه های جسمی
  • جنبه های  روانی
  • جنبه های روحانی

نیروی های مخرب اعتیاد:

اعتیاد به سادگی یک نیروی کاملا کشنده و مخرب است که توان زیادی برای به انحطاط کشاندن زندگی افراد دارد.

در نتیجه باید بدانیم که برای روبرویی و مقابله با این بیماری هولناک به هیچ وجه روش های غیر استاندارد و تک‌بعدی مثل ترک اعتیاد بدون بستری که از پشتیبانی های روحی و روانی مناسب نیز برخوردار نیستند نمی توان انتظار نتایج کاملا قابل قبول را داشت.

در ادامه نیز به تشریح و توضیح بیشتر بیماری اعتیاد نیز خواهیم پرداخت تا با جدیت موضوع ان آشنا شویم. اگر در مورد بیماری اعتیاد به اندازه کافی آگاهی به دست آوریم، برای مقابله و روبرویی با آن نیز می توانیم تصمیمات بهتری را برای خود اتخاذ نماییم.

بیشتر بخوانید:سم زدایی و ترک کتامین

ترک اعتیاد های بدون بستری؛ جنبه جسمی بیماری در اعتیاد:

این موضوع ممکن است سبب شود که جنبه جسمی بیماری اعتیاد را نیز نادیده بگیریم و تصور کنیم که به سادگی می‌توان با آن روبرو شویم.

متاسفانه اغلب از افراد و حتی برخی از متخصصین اعتیاد نیز از آگاهی های لازم و دانش های کافی برای رویارویی با بیماری اعتیاد برخوردار نیستند.

بسیاری اوقات تصور شده است که فرد برای درمان اعتیاد کافیست که قطع مصرف کند و با این کار و به روش های ترک اعتیاد بدون بستری می‌تواند به اعتیاد خود به خوبی و آسانی پایان بخشد.

در حالتی که اعتیاد دارای چندین بعد متفاوت و پیچیده است و برای بهبودی از آن لازم است افراد به شکل پیوسته و تخصصی از کمک های مناسب برخوردار شوند تا بتوانند با این مسئله و ناخوشی هولناک نیز روبه‌رو گردند.

اما جنبه جسمی بیماری اعتیاد دارای بخش های مختفاوتی است که یکی از مهمترین آنها آلرژی شدید و پدیده ویار می باشد. آلرژی به مواد مخدر یا الکل یکی از نخستین نشانه های وجود بیماری اعتیاد در فرد می باشد.

از بسیاری از افراد در اروپا که الکل مصرف می‌کنند فقط بخش کوچکی از آنها، معتاد به الکل می گردند که حدود ۶ درصد از کل افراد می باشد. اما آن ۶ درصد چرا و به چه علتی به الکل اعتیاد پیدا می کنند؟

افرادی که دارای بیماری اعتیاد هستند از لحاظ شیمیایی اختلاف های دارند و بدن آنها نیز نسبت به مواد مخدر یا الکل واکنش‌های متفاوتی را نشان می‌دهد.

در چنین حالتی افراد پس از آنکه از مخدر یا الکل ها استفاده می‌کنند دچار نوعی ویار و اشتهای سیری ناپذیر می‌ گردند و بدن آنها نیز نمی‌تواند در مقابل وسوسه مصرف اشتهای آن مقاومت کرده و کنترل های مصرف از دست این گونه افراد کاملا خارج می گردد.

بیشتر بخوانید:درمان علل اساسی وابستگی به هروئین

جنبه روانی بیماری اعتیاد:

پس از آشنایی مختصری که با جنبه های جسمی اعتیاد داشتیم، با یکی از پیچیده ترین ابعاد بیماری اعتیاد نیز روبرو خواهیم شد. مشکلات روانی و اختلالات شخصیتی فرد سبب می شود تا روند درمان اعتیاد بسیار سخت و پیچیده و دشوارتر شود.

هنگامی که یک فرد تصمیم می‌گیرد مصرف مواد مخدر را کاملا متوقف کند، پس از سال‌ها تخریب که از جانب اعتیاد به او، روان و زندگی‌اش تحمیل شده، روند درمانی می تواند بسیار پیچیده و سخت تر باشد.

در واقعیت اعتیاد یک بیماری است که درمان قطعی را ندارد و تا کنون درمان قطعی برای این بیماری سخت پیدا نشده است.

مهمترین مشکلات روانی در اعتیاد

  • اضطراب  های دائمی
  • توهم شنیداری و دیداری در فرد
  • وسوسه و اشتهای و مصرف دائمی
  • ترس و خلاء های روانی
  • احساس پوچی شدید
  • احساس تنهایی روانی و عاطفی

بیشتر بخوانید:سم زدایی و ترک کراک کوکائین

ترک اعتیاد بدون بستری؛ اعتیاد یک نیروی مخرب و کشنده

اعتیاد یک نیروی بسیار مخرب و کشنده است که فرد را به شکل پیچیده ای تحت تاثیر خود قرار می دهد. به همین علت افراد نمی توانند در تنهایی به بهبودی کامل برسند و برای موفقیت به طور قطع به کمک‌های جمعی نیز نیاز دارند.

در نتیجه لازم است تا برای موفقیت در روند های درمانی اعتیاد از یک روش کاملا استاندارد و جمع محور نیز کمک گرفته شود.

در چنین حالتی استفاده از مراکز درمان میان مدت مثل کلینیک اکسیر پاکی که به فرد این امکان را می دهد تا در یک محیط درمانی بدون نیاز به بستری قرار بگیرد و برای یک مدت نسبتاً کوتاه از دوره های آموزشی و کمک‌های جمعی ما برخوردار شود و همچنین بیاموزد که چگونه با حالات دردناک خود از لحاظ روانی، روحی و جسمی روبه‌رو شود و مقابله کند.

بیشتر بخوانید:مقابله با ترک کوکائین

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد در کرج و درمان اعتیاد در کرج به روش سم زدایی و روان درمانی در کرج و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *