اعتیاد به قرص های لاغری - کلینیک تخصصی ترک اعتیاد - روان درمانی - ترک مواد مخدر در کرج و تهران - شماره تماس: 02632242647 - 09353242647

در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد اکسیر پاکی تصمیم داریم برای شما آیا اعتیاد به قرص های لاغری، اعتیاد فیزیکی است یا فرآیندی را توضیح دهیم. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

آیا اعتیاد به قرص های لاغری، اعتیاد فیزیکی است یا فرآیندی؟

اعتیاد فرآیندی به عنوان اعتیاد رفتاری نیز شناخته می شود. این به اعتیادی اشاره دارد که عمدتاً با تأثیر ماده بر مغز و بدن مشخص نمی شود. درعوض، فرد احساس اجبار می کند که علی رغم پیامدهای منفی، رفتاری را به طور مکرر انجام دهد. به طور گسترده پذیرفته شده است که داروهایی که بر برخی از انتقال دهنده های عصبی مانند هروئین یا الکل تأثیر می گذارند. به دلیل اثر مستقیم خود، شدیدترین علائم یک اعتیاد جسمی و روحی را ایجاد می کنند.

با این حال، هر فرآیند یا عملی که به افراد لذت می‌دهد می‌تواند منجر به اعتیاد شود. الکل ، هروئین و سایر مواد با افزایش انتقال دهنده های عصبی که باعث لذت می شوند، عمل می کنند. از آنجایی که این ذخایر در اثر تحریک بیش از حد کاهش می‌یابد. مصرف‌کننده برای دریافت نتایج یکسان یا حتی حفظ سطح پایه به دارو در مقادیر بیشتری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: توانبخشی برای اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به رابطه جنسی ، غذا یا سایر فرآیندها باعث می شود که مغز در هنگام انجام این رفتارها هوس کند. مغز به طور نامتناسبی بر انجام کاری متمرکز می شود که بیشترین لذت را به او می دهد و فرد کنترل خاصی بر انگیزه خود را از دست می دهد. سایر اعتیادهای فرآیندی شامل خرید، بازی، اینترنت و قمار است و اثرات آنها می تواند تأثیر فاجعه باری بر زندگی افراد مبتلا داشته باشد.

آشنایی با ترکیب شیمیایی مواد فعال در قرص های لاغری

تنها دارویی که برای استفاده در درمان چاقی و کنترل وزن در بریتانیا تایید شده است، اورلیستات است. این دارو از جذب حدود یک سوم چربی جذب شده در بدن جلوگیری می کند. این چربی اضافی در مدفوع از بین می رود. با مهار جذب چربی در رژیم غذایی در دستگاه گوارش کار می کند. بسیاری از دیگر قرص های رژیمی که فرموله شده اند بر روی قسمت هایی از مغز که مسئول گرسنگی و سیری هستند، عمل می کنند.

Mysimba نام تجاری یکی از این داروها، ترکیبی از نالترکسون و بوپروپیون است. بوپروپیون با آمفتامین ها مرتبط است، در حالی که نالترکسون یک آگونیست گیرنده مواد افیونی است. به طور گسترده اشاره شد که هزینه دارو باعث شد تا موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی آن را برای استفاده از آن رد کند. با این حال، تحقیقات پیرامون این دارو به طور مداوم بیان می کند که این ماده در مقایسه با فواید، خطرات زیادی برای سلامتی دارد.
داروهایی مانند lorcaserin که با نام تجاری Belviq فروخته می شود. بر روی گیرنده های 5-HCT که بر ترشح سروتونین تأثیر می گذارد، تأثیر می گذارد. این دارو به عنوان آگونیست این گیرنده ها باعث آزاد شدن پروپیوملانوکورتین توسط هیپوتالاموس می شود که باعث سیری یا سیری می شود. این نوع دارو برای استفاده در بریتانیا تایید نشده است. تا حدی به دلیل تعامل آن با انتقال دهنده های عصبی ضروری و احتمال سوء استفاده.

چرا برخی از قرص های لاغری پتانسیل اعتیادآور بودن را دارند؟

احتمالاً، قرص‌های لاغری بسته به ماده فعال دارو، سابقه پزشکی قبلی فردی که از دارو استفاده می‌کند و مقدار مصرف می‌توانند باعث اعتیاد فیزیکی یا فرآیندی شوند. فرآیند مصرف قرص و القای آن میل به کاهش وزن کافی است تا فرد به این ماده وابستگی پیدا کند. اگر قرص لاغری بر روی انتقال دهنده های عصبی در مغز اثر بگذارد، این می تواند واکنش عادت بدن به دارو را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: روان درمانی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر

قرص های لاغری که اثر محرکی مشابه آمفتامین ها در بدن دارند. در صورت مصرف در دوزهای بالاتر می توانند باعث ایجاد احساس سرخوشی شوند. این احساس می تواند منجر به سوء مصرف شود. که بیشتر در جوانان یا کسانی که سابقه سوء مصرف مواد دارند دیده می شود. به همین ترتیب، قرص‌های لاغری که باعث ترشح سروتونین یا دوپامین می‌شوند. می‌توانند منجر به کاهش این انتقال‌دهنده‌های عصبی شوند که منجر به این می‌شود که فرد برای دستیابی به اثرات مطلوب، به مقدار بیشتری از این ماده نیاز داشته باشد.

به طور کلی پذیرفته شده است که افرادی که از اختلال خوردن رنج می برند بیشتر مستعد اعتیاد به قرص های رژیمی هستند. مسائل عصبی مرتبط با اختلالات خوردن می تواند قضاوت مصرف کننده مواد مخدر را به این باور که رفتار آنها سالم و سازنده است، مخدوش کند. قرص های لاغری عمدتاً همزمان با سایر روش های خطرناک کنترل وزن مانند مصرف ملین، استفراغ و سایر اشکال پاکسازی استفاده می شوند.

چقدر طول می کشد تا به قرص های لاغری معتاد شویم؟

سازمان غذا و دارو (FDA) استفاده از اکثر قرص های رژیمی را که بر انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارند. فقط برای استفاده کوتاه مدت مجاز می داند. هیچ یک از این نوع داروها برای استفاده پزشکی مجوز ندارند. با این حال، شرکت‌ها قرص‌ های لاغری را به عنوان مکمل‌ های کاهش وزن می‌فروشند که می‌تواند مقررات تعیین‌شده را دور بزند.

تصور می شود که حتی استفاده کوتاه مدت نیز خطر وابستگی و سوء استفاده را به همراه دارد. برخی عوامل ژنتیکی و محیطی می توانند افراد را مستعد ابتلا به اعتیاد کنند.

این عوامل خطر مؤلفه های کلیدی در بی میلی عمومی به استفاده از مکمل ها یا داروها برای مدیریت کاهش وزن هستند.

بیشتر بخوانید: مراحل اعتیاد

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اکسیر پاکی و درمان و ترک اعتیاد در کرج و تهران زیر نظر مستقیم پزشک متخصص و با روش های کاملا علمی مطابق با سم زدایی و روان درمانی وسوسه میباشد و همچنین دارای روش درمانی اختصاصی ویژه ی هر بیمار با بیش از 25 سال سابقه درخشان فعالیت در استان البرز میباشد

و مفتخر است که با تکیه بر روش های کاملا علمی و بدون کمترین احساس درد و خماری و تنها ظرف 3 روز تا یک هفته، اقدام به ترک انواع مخدر و داروهای اعتیاد آور می نماید. جهت هرگونه مشاوره درباره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی و ترک مواد مخدر در کرج و تهران میتوانید با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد اکسیر پاکی تماس بگیرید

شماره تماس کلینیک ترک اعتیاد و مواد مخدر در کرج : 02632242647

شماره همراه : 09353242647

آدرس کلینیک تخصصی ترک اعتیاد ترک اکسیر پاکی : کرج.خیابان مظاهری به سمت میدان شهدا, جنب قنادی گلستان , نبش کوچه احمدی –

ترک مواد مخدر  و سم زدایی در تهران  – روان درمانی – روان درمانی در کرج – کلینیک ترک مواد مخدر 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *